Wasmiddel???

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden!

Begin me af te  vragen wat ik het beste kan gaan gebruiken voor de baby- kleertjes etc.
Gaan jullie echt voor Neutral bijv. of blijven jullie je eigen wasmiddel gebruiken?

Ben benieuwd! Natas

hoi

Ik gebruik zelf altijd al wasmiddel sensitive omdat ik daar ook niet goed tegen kan.gewoon van ariel of zo en wasverzachter extra zacht.dan weet je zeker dat er niet teveel parfum inzit. gr wendy

Hey,

Ik blijf wel met hetzelfde waspoeder wassen,is nu ook juist van ariel van sensitive :)
En voor wasverzachter neem ik voor de baby van soupline hypoalergeen,die witte en dan soms om eens af te wisselen van silan of lenor maar ook altijd de hypoalergeen...
Liefs orchideke

Hoi,

Ik gebruik gewoon mijn eigen wasmiddel, huismerk c1000. Ik heb er bij de eerste totaal geen problemen mee gehad. Volgens mij wordt afgeraden om wasverzachter te gebruiken (weet het niet helemaal zeker of dat nu nog is, maar bij mijn dochter zeiden ze het erbij dat ik geen wasverzachter mocht gebruiken)

Gr Christa

Hi!

Ik gebruik gewoon mijn eigen wasmiddel (Robijn). De kraamzorg heeft ook niet specifiek aangegeven dat we iets anders moesten gebruiken. Ze zei wel dat we geen wasverzachter mochten gebruiken. Waarom weet ik alleen niet meer . Komt waarschijnlijk omdat ik nooit wasverzachter gebruik. Verder maakte het haar niet uit of het wel of niet de droger in ging. Ook strijken was geen probleem.

Ik heb ook gevraagd of ik alles moest wassen, maar zij zei dat alleen de spulletjes die direct in aanraking komen met de huid van de baby gewassen moeten worden. Dus ik twijfel of ik de kleertjes nog zal wassen. Lakentjes, rompertjes, hydrofieldoeken etc  heb ik wel gewassen.
Wat doen jullie?

Groetjes
Sept16 (33 weken)

Hoi,

Ook ik heb gewoon wasmiddel gebruikt wat al in huis was.
Zelf heb ik wel de kleertjes gewassen. Vind het gewoon niet zo fris dat iedereen er met z'n handen aan heeft gezeten toen het nog in de winkel hing. Ook heb ik veel 2e hands kleertjes gekregen die heb ik natuurlijk ook gewassen.

Groetjes Rinske

Hey,

Ja ik zou  ze toch ook even wassen hoor,al is het maar op een kort machientje...
Heb het zelf ook gedaan hoor,je weet toch niet wie er allemaal aan geweest is he...
Iedereen is niet zo proper als wij mss en wie weet waar ze allemaal niet aanzitten voor ze die kleertjes vastnemen he,en ook iets nieuw vind ik meestal beetje ruiken naar nieuw en aangezien ik nu nog beter ruik :)
Liefs orchideke

Hoi allemaal,

Dit speelde ook in mijn hoofd rond, zowel de kv als de vk liet mij weten dat je je eigen wasmiddel gewoon kunt gebruiken. Maar je mag GEEN wasverzachter gebruiken. Nu gebruik ik dat laatste sowieso al nooit. De spullen mogen ook gewoon in de wasdroger en kun je ook gewoon strijken.
Ook lieten ze me weten (wat hierboven ook al is geschreven) dat je alles moet wassen wat direct met het huidje in contact komt (kleertjes, hydrofielluiers etc). Het beddengoed ga ik ook wassen want dat vind ik gewoon zelf frisser.

Ja spannend, het komt allemaal dichterbij. Ik lees dat sommigen al alles heben gewassen. Ik wil dat deze week ook gaan doen want het komt nu allemaal wel erg dichtbij.

Groetjes Sylvia

Terug
Bovenaan