Wasmiddel???

Hoi,

Ik stelde deze vraag gisteren toevallig aan mijn moeder. Maar zij wist het niet meer precies.
Ik krijg het nu ook een beetje op mijn heupen.
Wij gaan vrijdag nog even een weekje weg naar de veluwe. Nog even samen lekker genieten en uitrusten. Als  we volgende week vrijdag  terug komen ben ik  net 36 wkn.
Stel je voor dat die kleine opeens denkt; kom laat ik er maar eens uit komen. En ik heb nog niet alles klaar.
Dus ik ben nu druk bezig met de laatste voorbereidingen en wil ook graag alles gewassen hebben voordat we weg gaan.

Dus  tnx voor de tips.

Kruimel

Hoi allemaal,

Ik heb van de kz begrepen dat ik geen wasverzachter mag gebruiken, en alles een keer moet wassen met wasmiddel neutral. Ben ik dus gauw gaan kopen... daarna heb ik van alle kanten (familie & vrienden die al kindjes hebben) begrepen dat je je eigen wasmiddel ook gewoon mag gebruiken. Wasverzachter nog steeds niet omdat dat niet helemaal uitgespoeld wordt en een allergische reactie kan veroorzaken...

Nu gebruiken wij meestal wel gewoon wasverzachter... heeft iemand enig idee hoelang ik geen wasverzachter mag gebruiken? Ik hoop niet al te lang want het is best een gedoe om altijd alles van het kindje apart te moeten wassen lijkt mij???

Liefs,
KC

Hallo meiden,

Je mag gewoon je eigen wasmiddel gebruiken. Het wasmiddel wordt er tenslotte helmaal uitgespoeld. Wasverzachter mag inderdaad niet gebruikt worden. Dit is omdat de wasverzachter pas met de laatste spoeling bij het water gevoegd wordt. Hierdoor blijven er sporen van in de kleding zetten en is het lekker zacht. In Wasverzachter zitten stoffen die een allergische reactie op het huidje kunnen geven. Vandaar dat dat niet mag.

Iedereen succes met wassen

Heej Girls!

Leuk zoveel reactie's!
Ga gewoon wassen met onze eigen robijn op 30 graden.
Spannend hoor voor het eerst van die kleine kleertjes wassen!
Echte mama's zijn we!

Veel fun met wassen, drogen en strijken!
Liefs Natas

Pffffffffff, heb net alles gewassen met wasverzachter. Ga ik lekker maar weer opnieuw beginnen. Gelukkig hebben we momenteel last van heel veel hormonen die het helemaal niet erg vinden om nog een keer te wassen hahahaa

hoi,
ik gebruik voor ons en onze dochtertje van bijna 2 Dash wasmiddel en silan extra sensitive wasverzachter, uit ervaring voor de baby gebruik ik Neutral de wasmiddel en de wasverzachter.

Manal

Hmmm ga inderdaad ook maar alle kleertjes wassen.

Heb gisteren alle bedddengoed, hydrofielspul enzo gewassen. Vandaag alles gestreken . Ik haat strijken. Ik ben twee uur bezig geweest. En warm dat ik het had pffff. De strijkplank lekker laag gezet zodat ik zittend (hoe bedoel je lui) kon strijken.

Trouwens wat een crime om dat bedje op te maken zeg. Nu ik alles heb gestreken moet dat dus ook helemaal recht en netjes. Ik ben een stuk beter met dekbedden, maar ja dat mag niet. Ik heb wel een hele prop onder het matrasje.

Wasse en strijkse!!!

Groetjes,
Sept16

Terug
Bovenaan