wassen en commode vraag

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Ik wil vandaag de kleertjes en lakentjes enz gaan wassen. nou staat er op de wasvoorschriften 60 of 95 graden! Is dit echt nodig? of kan ik het ook op 40 graden wassen, vind het zo'n zonde van al die nieuwe kleertjes misschien krimpen of verkleuren ze wel.
En moet ik nou ook de kleertjes strijken of alleen de hydrofyl luiers en lakentjes?

Een totaal andere vraag, misschien een beetje dom? maarja ik heb totaal geen ervaring met baby's.
Wat voor dingen stop je in de commode? wat is handig? in ieder geval de luiers en op het plankje erboven de billendoekjes. maar ik heb 3 grote lades dus wat gaat er in de rest?

ik hoop dat jullie mij kunnen/willen helpen
groetjes,
Patricia

Ik heb van het weekend alles klaar gemaakt. Heb alle rompers en kleertjes op 40 gewassen en beddengoed en hydroluiers op 60.
Verder was mijn mama zo enthousiast om alles te strijken. Heel lief en het staat wel zo netjes, dat nieuwe spul in  de kastjes.
in de commode heb ik de hydroluiers, pampers, beddengoed, washandjes, luierzakjes, kruikenzakken, etc. Echt het linnengoed zeg maar. Maar ben ervan overtuigd dat alles nog wel een andere plek krijgt, omdat je toch in de praktijk straks moet ervaren waar je wat het handigst vind liggen, toch.

xxx Annette

bedankt voor je reactie.
ik ga gelijk de wasmachine aanzetten.
(heb wassen nog nooit zo leuk gevonden als nu!, al die kleine pakjes zo schattig)

Hier gingen de kleertjes de eerste keer op 30 graden, korte was.... het moest vooral even fris worden, het chemische winkelluchtje eraf (en het goedje waarmee het in de winkel zo netjes blijft eruit), vies is het nog niet echt die eerste keer (dat komt nog wel ) en het beddengoed wel op 60 graden... het kan maar goed schoon zijn he.