wassen en commode vraag

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Ik wil vandaag de kleertjes en lakentjes enz gaan wassen. nou staat er op de wasvoorschriften 60 of 95 graden! Is dit echt nodig? of kan ik het ook op 40 graden wassen, vind het zo'n zonde van al die nieuwe kleertjes misschien krimpen of verkleuren ze wel.
En moet ik nou ook de kleertjes strijken of alleen de hydrofyl luiers en lakentjes?

Een totaal andere vraag, misschien een beetje dom? maarja ik heb totaal geen ervaring met baby's.
Wat voor dingen stop je in de commode? wat is handig? in ieder geval de luiers en op het plankje erboven de billendoekjes. maar ik heb 3 grote lades dus wat gaat er in de rest?

ik hoop dat jullie mij kunnen/willen helpen
groetjes,
Patricia

Ik heb van het weekend alles klaar gemaakt. Heb alle rompers en kleertjes op 40 gewassen en beddengoed en hydroluiers op 60.
Verder was mijn mama zo enthousiast om alles te strijken. Heel lief en het staat wel zo netjes, dat nieuwe spul in  de kastjes.
in de commode heb ik de hydroluiers, pampers, beddengoed, washandjes, luierzakjes, kruikenzakken, etc. Echt het linnengoed zeg maar. Maar ben ervan overtuigd dat alles nog wel een andere plek krijgt, omdat je toch in de praktijk straks moet ervaren waar je wat het handigst vind liggen, toch.

xxx Annette

bedankt voor je reactie.
ik ga gelijk de wasmachine aanzetten.
(heb wassen nog nooit zo leuk gevonden als nu!, al die kleine pakjes zo schattig)

Hier gingen de kleertjes de eerste keer op 30 graden, korte was.... het moest vooral even fris worden, het chemische winkelluchtje eraf (en het goedje waarmee het in de winkel zo netjes blijft eruit), vies is het nog niet echt die eerste keer (dat komt nog wel ) en het beddengoed wel op 60 graden... het kan maar goed schoon zijn he.

En aan strijken heb ik een broertje dood, maar die eerste keer?!?! Alles ging netjes gestreken in de commode of aan de haakjes. Ben ik snel mee gestopt hoor haha, maar die eerste keer vond ik het geweldig, alles zo netjes in de lades enzo.

Hoe en wat in de commode...de dingen die je bij de hand wilt hebben tijdens het verschonen in elk geval (dus de luiers, schone rompers, extra pak billendoekjes: die zijn namelijk altijd op tijdens de meest vreselijke poepluier die je hebt gezien ) en hier ligt idd het beddengoed enzo erin.

Wel handig is om voor de luiers en schone rompers enzo een la te namen die je makkelijk kan open als je zelf voor de commode staat en je kindje er op ligt! Dus als je het aankleedkussen links hebt liggen de rechterla bijv voor luiers en rompers gebruiken. Kan je EN je kindje vasthouden EN iets pakken (want het gaat geheid gebeuren dat de net verse luier nog voor de romper dichtzit alweer vol zit of over alles heen geplast wordt.... fijn als je dan bij het schone goed kan!)

Veel plezier met wassen en inrichten!

even een beetje off topic maar mijn moeder deed altijd eerst een stukje droge luier of doek overheen dekken, want vaak zodra babies weer wat droogs voelen moeten ze meteen weer dan heb je alweer 1 plas of poepbeurt opgevangen :)

Verder heb ik ook bedden . linnengoed ed. in de commode liggen en alle verschoningen voor het verschonen van de baby..

Hoi,

Je kunt de kleertjes gewoon op 30 of 40 graden was. De temp die staat aangegeven is de max temp. voor hardnekkig vuil. Ik doe de kleertjes (op rompertjes na) niet in de droger, door ze te strijken worden ze weer wat zachter dus dat is wel lekker. Velours pakjes blijven trouwens het mooist door ze wel in de droger te doen!

In de commode is het handig om te doen:

luiers (en alles wat met verschonen te maken heeft)
hydrofiel luiers en washandjes
spuugdoekjes
waskussenhoezen (ze willen nog weleens plassen tijdens het verschonen)
rompertjes
kleertjes en sokjes

Van kleertjes en sokjes hoef je niet alles er neer te leggen maar 2 a 3 setjes is erg makkelijk als je kindje onder de spuug, poep of plas zit. Je hoeft dan niet weg te lopen bij de commode.

Syl

Hoi,

de hydrofielluiers worden gebruikt als handdoek en nemen meer vocht op als je ze niet strijkt. Dat scheelt weer wat werk.

Groetjes,
Margrethe

Ik strijk hydrofiel ook niet.Had ik bijn mijn   zoontje wel gedaan maar het droogde voor geen meter af.Als je ze ophangt en ze op tijd van de lijn haalt worden ze ook niet zo hard en anders in de droger.

In de commode heb ik alle kleertjes die liggen en de jurkjes in de hangkast.Ook heb ik hydrofiele luiers in de commode,Was handjes,extra luiers,doekjes,zalfjes enz.enz.

Terug
Bovenaan