wassen en commode vraag

Ik heb tijdens de intake van de kraamzorg gehoord dat je juist de hydrofiel luiers wel moet strijken. Why is that????

Hoi,

Ik hoop snel zwanger te worden van ons tweede kindje. En zit hier even mee te lezen!

In hydrofiele luiers zit een bepaalde vezel die ervoor zorgt dat die doeken veel vocht op kunnen nemen. Als je ze strijkt dan strijk je die vezel plat en kan hij dus minder vocht opnemne. niet sttrijken dus! Van die doeken heb ik er echt een legio van bij gekocht! Ik gebruikte ze echt overal voor. In het bedje (onder het hoofdje), als handdoek, om de kruiken in te draaien etc....

Veel succes verder!

Roos

Hoi,

Volgens mij is dat strijken puur uit hygiënisch oogpunt aangeraden. De reden van strijken in het algemeen is (naast het feit dat er minder kreukels in zitten) dat door de hoge temperatuur de bacterien die er evt nog opzitten, doodgaan. Ik strijk eigenlijk normaliter het hoogstnodige (overhempjes enzo). Dus alleen voor de aanstaande nieuwe baby zijn de rompertjes en shirtjes etc (door mij moeder) lekker gestreken.

Gr,
Maria

jeetje wat een hoop reacties zijn er al zeg
echt onwijs bedankt hiervoor.
Nou heb ik alleen al de hydrofyl luiers gestreken maar ik begrijp dat het beter is van niet.
Ga ze morgen maar even opnieuw wassen.

nou dames nogmaals bedankt voor jullie hulp
groetjes,
Patricia

Ik ga helemaal niets strijken, heb niet eens een strijkplank en strijkijzer in huis haha.
Daar heb ik echt zo'n verschrikkelijke hekel aan.
Zelf heb ik alle kleertjes op 30 graden gewassen en beddegoed enz op 40 graden.
En ze liggen kreukvrij in de kast.

liefs Suus

Terug
Bovenaan