wassen van slabben

Hallo,

Misschien een raar onderwerp, maar het sloot hier beste aan.  Sinds kort geven we ons zoontje (vers) fruit en groente, wat hij erg lekker vindt.   Maar die slabben krijg ik in de was dus bijna niet schoon. Hoe doen jullie dat??   Meestal was ik ze op 60  'c  (kort programma)  met een schepje vanish erbij.   ik ben benieuwd naar reacties...

Groetjes mamavanjulian      

Voorweken in een emmer met Vanish werkt het beste, dan zijn de vlekken vaak al weg. Je kunt trouwens ook plastic slabbetjes nemen, die kan je gewoon aflappen.

Groetjes
Mammie

ik smeer alle vieze vlekken in met groene zeep. Niet die vloeibare maar de echte uit die witte pot met groene deksel.
Dan op 40 ° of 60 ° in de was. De meeste vlekken gaan er tot nu toe uit. Maar natuurlijk geen hele week wachten om het uit te wassen he

Succes

sorry hoor dat ik zo reageer mar wat maakt het uit dat je slabben vies blijven.
Ik was ze gewoon en als er vlekken in blijven "so what?"het zijn maar slabben daar ga ik me dus echt niet druk om maken.
Ik besteeds mijn tijd liever aan belangrijkere dingen.mijn kids bijvoorbeeld.

Wat een rare opmerking Martine Wildeman. Dat je slabben er netjes uitzien, en je kids in schone kinderen lopen vind ik er gewoon bijhoren, en dat doet niks af aan de tijd die ik aan mijn kinderen besteed. Ik ga het huishouden toch ook niet verslonzen omdat ik met mijn kids naar de speeltuin moet?

Daag

Ik vind het persoonlijk niet zo'n gekke reaktie hoor , maar iedereen heeft zijn prioriteiten ergens anders liggen. De een is gewoon wat meer een type huisvrouw dan de ander.

Wat ik zelf wel eens doe bij witte slabbetjes is ze even in een emmer met water met een beetje chloor weken en daarna wassen. Of een scheutje chloor in de wasmachine.
(Doe ik ook bij witte bh's die verkleuren door zweet).

Groetjes Xanthe

Hallo,

Ik zette de slabbers altijd meteen na gebruik in n sopje met Vanish. Werkte super!
Maar sinds een weekje heb ik slabs van Silly Billyz. Helemaal super! Deze spoel je na gebruik ff uit en droog je op de verwarming > zijn weer droog voor volgende voeding! En geen 1 vlek die erin is blijven zitten (zelfs geen worteltjes).
En het grote voordeel van deze slabben is dat er een plastic achterkant aan zit, waar geen vlek door komt op de kleding!

Groetjes Elle

Terug
Bovenaan