Wassen

Wassen jullie de babykleertjes met gewoon wasmiddel, of met zo'n (extra duur) neutraal wasmiddel? Ik denk dat ik gewoon maar héél weinig wasmiddel gebruik en dan geen apart wasmiddel aanschaf. Wanneer zou je anders ook stoppen met dat speciale wasmiddel hè? En je kindje moet toch ook wel ergens aan blootgesteld worden.
Wat doen jullie?
Liefs, Carien.
 
Hallo,
Wij wassen met neutral. Dit puur om de reden dat we het al deden. Ik zelf kan tegen weinig andere wasmiddelen (wordt dan gek van de jeuk).
Groetjes
 
Ik kan zelf niet tegen veel wasmiddelen, ik gebruik altijd vloeibaar huismerk (maakt niet zoveel uit welke supermarkt). Hierin zitten vaak minder toegevoegde stoffen waar je allergisch op kunt reageren (maar voornamelijk alleen zeep) en gebruik verder geen wasverzachter. Ik blijf dit ook gewoon voor de babykleertjes gebruiken.

gr,
Prize
 
Hoi Carien,

Gewoon je eigen middel blijven gebruiken. Hoe meer je rekening houdt met hoe sneller ze allergies worden.

Dat er in vloeibaar wasmiddel minder stoffen zouden zitten klopt niet helemaal. Het is alleen dat de stoffen beter oplossen in water waardoor er minder op het textiel achterblijft.
Probeer in het geval van je babykleertjes de machine niet te vol te stoppen. Zo worden alle stukken goed gespoeld en is er helemaal niks aan de hand.

Gr Karin
 
Ik vind een heleboel dingen nogal overdreven... neem dit als voorbeeld.
Vroeger (vroeggah) had je een blok groene zeep om mee te wassen...

Ik blijf gewoon bij mijn normale vloeibare wasmiddeltje en dan een klein beetje per wasbeurt...
 
Terug
Bovenaan