wat aan bij bevalling?

Misschien een rare vraag, maar wat doe je eigenlijk aan tijdens het bevallen?
Een t-shirt, een big-shirt? en als je in het ziekenhuis moet bevallen wat doe je dan voor een pyama aan? Ook gewoon een nachtpon of iets met knoopjes vanvoren? (ivm borstvoeding?)

Hoi Bianca, ik zou zeggen dat waar jij je het prettigste in voelt. Zelf had ik inderdaad een bigshirt aan.Het moet in ieder geval gemakkelijk zitten voor jouw. Een Pyama met knoopjes voor de borstvoeding is wel heel gemakkelijk voor na de bevalling, die zou ik gewoon klaarleggen, voor als je zelf in de douche bent geweest. Heel veel succes. Groetjes Wendy 26 w 4 d

Ik doe zelf graag een lang t shirt aan. Ik beviel vorige keer in het ziekenhuis en op het moment van de bevalling kan het je nix schelen, Maar tijdens de ontluiting liep ik het liefst rond en  vlak daarna kwamen er mensen de kamer binnen en toen was ik blij dat ik mn t shirt naar beneden kon trekken. Anders lig je daar maar zo bloot!

Groetjes Hanke

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu wel al zo zit van, ok ik koop zo'n heerlijk leuk   satijnen pyaamaatje. En voor tijdens de bevalling een sexy hemdje ofzo???

Ik zal er tijdens de bevalling als het moment werkelijk daar is   hier toch anders over denken en waarschijnlijk in een dik vet t-shirt lopen haha.

hi, hi,

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik dat ook afgevraagd. Ik moest op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen. Dus netjes een T/shirt en pyjama mee. Ben uit eindelijk in mijn goede kleding bevallen. Heel stom, gewoon niet aangedacht om me om te kleden. En toen het doordrong, lag ik al aan zo veel toeters en bellen dat omkleding niet meer te doen was!

Groetjes, Jonna

Ik zou een zo oud mogelijk shirt aandoen.....met knoopjes!!!! als je dan bevallen bent en je de baby aan de borst krijgt...hoef je niet bijna helemaal in je nakie te liggen.....(voor foto's of als er al bezoek komt)

Bij een thuisbevalling wordt er vaak wat meer op gelet hoe je erbij ligt als in het ziekenhuis.....dus dan zijn knoopjes een uitkomst.

En doe zeker een oud shirt aan...bloedvlekken gaan er niet altijd zogemakkelijk uit.....en thuis gaat het immers na de bevalling direkt in een emmer water maar in het ziekenhuis nou eenmaal niet.

Gea

ik had gewoon lekker een jogging broek aan en een hempje
en als jee cht gaat bevallen dan doe je gewoon je broek uit en hou je alleen je hempje aan
en na de bevalling in het ziekenhuis had ik ook gewoon een jogging broek aan en een hempje lekker makkelijk

Hai hai,

Ik vond bij mijn bevalling een big-shirt fijn.Toen ik snachts naar het ziekenhuis moest zag ik er niet uit.Mijn big-shirt(lag namelijk thuis al in bed toen de weeen begonnen), daaronder een broek, sokken en een paar slippers, oja over een mijn big-shirt een dikke trui.Ik zag er niet uit!!!Maar op dat moment kan je dat echt niet schelen, dan wil je namelijk nog maar 1 ding, bevallen!!!!En in het zieknhuis gingen alle kledingstukken 1 voor 1 uit totdat ik in mijn bigshirt stond.(zo warm had ik het)Persoonlijk kon het me niet veel meer schelen hoe de mensen mij zouden zien.Ik zou me daar zeker niet te druk over maken.En een tip...trek iets makkelijks aan en wat echt lekker zit.En idd iets ouds(ik heb mijn bigshirt weg laten gooien na de bevalling)

Veel liefs Summy26

Terug
Bovenaan