wat aan bij bevalling?

Ik liep ook in shirt en joggingbroek toen ik naar het zieknhuis ging. Vervolgens in mijn shirt op het bed en ik kotste dat shirt onder! Shirt uit en mijn (big) shirt aan die ik speciaal gekocht had voor de bevalling en inderdaad zat dat shirt vervolgens onder het bloed. Dat moest toen weer uit omdat ik onder narcose moest (manuele placenta verwijdering) en ja, dan lig je in een operatie hemd (erg schattig.....). Ik moest 6 dagen in het ziekenhuis blijven en mijn man moest kleding ophalen want daar had ik echt geen rekening mee gehouden.... Nou ja, je weet hoe mannen zijn: geef ze een opdracht en ze komen met heel wat anders dan jij wilt terug...... En ik heb thuis meestal geen pyama's aan dus ik lag vervolgens 6 dagen in niet al te charmante t-shirts in dat bed.

En ook een tip: neem voor de kleine ook een heel klein maatje mee. Bijv. maatje 50. Ik had nl. 56 bij me maar dat was nog veels te groot.

Succes!

Groetjes,
Rosanne

Hoi,
misschien nog een tip! Vergeet je schoenen niet, ging bij de eerste ook heel charmant naar het ziekenhuis, persweeen stopte ermeen dus ben op mijn sloffen naar het ziekenhuis gegaan en je raad het al, de volgende dag op mijn sloffen weer naar huis. Was straal vergeten dat ik op mijn sloffen was gekomen en ook mijn man had er niet aan gedacht om die van huis mee te nemen.
Groetjes Sandra
Ps: ik zou ook niets syntetisch aan doen!

Hoi!

Ik had een leuk slaap t-shirt gekocht, maar toen de verloskundige kwam zei ze dat ik beter een oud t-shirt aan kon trekken die weggegooid kon worden. Ik heb een oude van mijn man aangetrokken en deze kon idd in de vuilnisbak. Je kindje zit bij de geboorte onder het bloed .... na de douche heb ik wel het slaap t-shirt aan gedaan :).

Groetjes,
Dorien

Hoi,

Ik ging in het ziekenhuis bevallen dus ik had kwa kleding wel rekening gehouden.

Tip (als je in het ziekenhuis gaat bevallen):
- Doe alvast je bevallings kleding aan, voor dat je naar het ziekenhuis gaat. Zo hoef je daar niet om te kleden.
- Ik had een zwarte, big T-shirt, broek eronder en klaar! Voordeel van zwart: Na de bevalling zie je geen vlekken, zo kun je toch mooi op de foto!
- Neem ook een haarband en een elastiekje mee voor je haar (ik weet niet of je lang haar hebt?). Dat was super fijn! Je haar in een staart en geen haar voor je gezicht, heerlijk..

Succes!

Liefs, Loekie & Kevin 29/05/2006

Ps: Mijn bevallings T-shirt is weer gewassen en mooi gestreken. Hij staat nu nettjes in mijn kast tussen alle andere positie kleding. Lekker bewaren voor de volgende keer.

Oja! Ik had ook nog een nacht jappon mee met knoopjes voor (je weet wel, van die oma dingen). Super fijn, want: makkelijk met BV geven en naar de toilet hoef je je broek niet uit te doen. Hup jurk omhoog en klaar!

Ps: normaal heb ik nooit zo'n nacht jappon aan hoor

Bij de bevalling van mijn eerste had ik een oud, wijd jurkje aan. Er was toen een hittegolf en op een gegeven moment deed ik alles maar uit. Normaal ben ik erg preuts, maar toen kon me dat echt niet meer schelen. En: het jurkje is schoongebleven, misschien doe ik 'm deze keer ook aan.

jacqueline

Terug
Bovenaan