wat aan in bed

A

Anoniem

Guest
vast geen nieuwe topic, maar...........................wat dragen jullie kleintjes in bed, met dit weer, tis vrij warm op Isis' kamer, dus vanmiddag een rompertje + slaapzakje (dun katoen) + dekentje, lijkt me genoeg.
Ach ja, ik heb een beetje een tik overgehouden aan de tijd dat Isis ingebakert sliep (twee maanden, tot ze 4 maanden was) Tot voor kort stopte ik ook haar armpjes onder (liet ze gestrekt naast haar lijfje liggen) want anders slaapt ze misschien niet...........wel dus, mét armpjes boven dek! En ook, als ze geen lange mouwen aan heeft slaapt ze misschien niet..........................wel dus! Enorme muts ben ik ook!
Ik haalde ook veel 'wijsheid' uit het boek 'regelmaat en inbakeren' van Ria Blom. Op zich goed boek, maar zo enorm streng.........was bijna gebrainwashed Durf nu meer op mijn gevoel af te gaan!

x Esther

Hahaha, inderdaad, wij hebben dat boek ook gelezen! Aan de ene kant heel goed (ik ben nog steeds een voorstander van rust & regelmaat) maar aan de andere kant sloeg ze wel een beetje door vond ik.
Wij hebben Heather ook ingebakerd, tot ze niet meer mocht ivm de vaccinaties en bleek dat ze net zo goed sliep zonder haar doeken... Nou, dan niet hoor .

Maar goed, om op je topic terug te komen, Heather heeft een lekkere dikke pyjama aan en een redelijk dun katoenen slaapzakje. En als het  warm is dan laat ik die pyjama (of een gedeeltje) achterwege. Ben zelf een enorme koukleum en ik weet dat er wordt geroepen dat je baby het niet te warm mag hebben in bed, maar Ria en ik waren het wel over één ding eens; een baby hoeft het ook niet koud te hebben in bed!

Groetjes, KT

Hannah slaapt nu in een romper (zonder mouwen of met korte mouwtjes) + dun zomerslaapzakje. Verder niks.
Op haar kamer is het nu ook zo'n 25 graden, best warm dus.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

hoi,

dinand slaapt ook in een romper zonder mouw en in een zomerslaapzakje, ook bij hem is het rond de 25 graden, ik haalde hem nog  vanmorgen bezweet uit bed, dus koud heeft hij het zeker niet gehad

groetjes susanne

Ik vind het ook moeilijk,Teun slaapt overdag ook in een rompertje zonder mouwen het is dan ook rond de 28 graden. Nu is het 26 graden en heeft hij ook een t-shirtje aan.
Zowieso slaapt hij in een dun slaapzakje.

Groetjes Mikkie.

Hoi hoi,

Leuk onderwerp dit. Heb me deze vraag ook wel eens gesteld hoe anderen dit nou doen.

Daan slaapt nu in een rompertje   met korte mouw, kantoenen slaapzakje  en een lakentje. Dan nog zweet hij. Zo ie zo heeft hij het snel warm, dus als hij boven het lakentje ligt laat ik dat ook zo. En ook dan is hij aan het zweten. (arm kind)
In huis is het ook nog zo warm!
En anders heb ik het het bovenstukje van een pyama aan, slaapzakje, lakentje, deken. Maar dan is het wel echt fris hoor. Hij heeft dat gewoon niet nodig. (heeft ie van zijn vader)

gr Anita

Hallo

Mick slaap ook in een romper zonder mouwen, en dan een dun slaapzakje (ook zonder mouwen. Anders zweet ie zich drie x in de rondte...hehe!

Doei Doei

Ze slaapt nu in helemaal niks (luier en zo'n soort onderbroekje over de luier wat je normaal oder een jurkje aandoet) met een hele dunne slaapzak. Dus een bloot bovenlijfje onder de slaapzak. Slaapzak moet wel, anders doet ze helemaal gekker dingen in bed, anders liet ik die ook uit hoor! Ze heeft ook geen deken/lakentje op nu.
Zo slaapt ze trouwens overdag maar ook snachts.
Komt natuurlijk ook omdat ze koorts heeft, ze heeft het zoooo heet en zweet enorm (zelfs hoe ze nu dus in bed ligt!).
Normaal zou ze met dit weer gewoon een rompertje aanhebben met een lakentje ofzo.
Als het echt koud is, een pyama jasje (broekje eigenlijk nooit) met een slaapzak en een dekentje.
Als ze het koud heeft, meld ze zich wel! Heb liever dat ze het te koud heeft, dan te warm hoor!

Terug
Bovenaan