Wat als baby huilt? (Voeding/troosten/speen)

Bedankt voor alle reacties! Fijn om te lezen.

@Lewis: het zette in de derde nacht met aaneengesloten weeën gelukkig door! Het bleken helemaal geen oefenweeen te zijn. In mijn geval zat er op geen enkel moment echte regelmaat in de weeën (het aantal minuten varieerde en er kwam ook steeds weer een langere pauze tussendoor van bijv 10-15 minuten), zelfs niet bij het persen. Daardoor werden ze niet herkend als echte weeën. en moest ik na heel lang persen thuis (2 a 3 uur) alsnog naar het ziekenhuis. Daar bleek het een sterrenkijker te zijn die met behulp van de vacuümpomp en weeënopwekkers ter wereld is gebracht. ? Ik hoop dat het voor jou ook snel doorzet!

Vast al tig keer gezegd, maar huid op huid contact is echt super. Bevordert de band en borstvoeding (vraag me niet hoe, maar heb dit ervaren en gelezen). Daarnaast is die kleine net uit een veilige plek (je baarmoeder) gekomen en zit nu in een omgeving waar heeeeel veel prikkels zijn. Dat moet je kleintje verwerken en heeft jouw of je partner daarbij nodig door simpelweg vastgehouden te worden, geknuffeld te worden, huidhonger kan dan ook nog een dingetje zijn. Mijn dochter (inmiddels 15 maanden) had dit ook heel erg. Wilde soms alleen maar aan de borst om die contact te hebben en even te kalmeren. Niet eens zozeer omdat ze honger had. Ik zou je kleintje gewoon lekker knuffelen als die huilt, en aanleggen als die aan de borst wilt, al is het om te kalmeren, dit is namelijk ook beter voor de borstvoeding. Succes!!!

Lekker pakken en knuffelen. En borstvoeding kan je nooit teveel geven want de voeding past zich aan naar de behoefte van je baby. Regeldagen gaan ook komen en dan heb je soms inderdaad het idee dat je borst leeg is. Maar je borst wordt daardoor juist gestimuleerd om meer te gaan produceren! :) De ene kraamzorg is de andere niet. Volg je moederinstinct! Liefs

Terug
Bovenaan