Wat als je vriend (nog) geen kindje wil???

Hoi,

Ik zal vanavond nog eens een heel goed gesprek met hem hebben en hem ook duidelijk laten uitleggen waarom hij het niet wil.

als hij het voorlopig niet wil prima ( eigenlijk niet natuurlijk...maar ja) maar dan moet ie ook niet steeds een datum zeggen en dan terug krabbelen.

Maar mischien komt ie na vanavond wel tot inkeer net als jullie mannen........ haha

Ik ga voor mezelf duimen

Groetjes Petra

Bij ons was het andersom. mijn vriend wilde al heel lang kinderen, maar ik wilde nog niet. Hij heeft mij nooit gepushed of zo, hij wachtte wel af. En zijn wachten is beloont, ik dacht niet dat het bestond, maar eierstokken kunnen dus rammelen, ook bij mij. Maar ik ben al wel in september gestopt met de pil, gewoon omdat ik al zo lang de pil slikte, dat ik ook wel eens wilde weten hoe mijn lichaam in elkaar zat. We hebben het toen    7 maanden met condoom gedaan zoder discussie. En opeens in april hadden we het gevoel weg met die condooms, we zijn er klaar voor...Geen eens een zwaar gesprek over geweest, het voelde gewoon goed.

vertel je vriend dat de kans op een zwangerschap ook aanwezig is bij het slikken van de pil, net zoals bij een condoom. Wel iets kleiner, maar het is er wel. Jij hebt de pil geslikt een tijd, nu wordt het zijn verantwoordlijkheid om aan anticonseptie te denken. Je gezondheid gaat voor! Enne...als hij het alleen maar wil doen als jij de pil slikt, dan doe je het toch niet, eens kijken hoe lang hij dat vol houdt ( als jij het ook maar volhoudt ). Ik weet niet hou oud je bent, maar zolang leeftijd (nog) geen rol speelt zou ik rustig op hem wachten. Door hem te pushen, kan het juist averechts wekren en je relatie niet ten goede komen...

Hoi,

Ja ik zat er ook al aan te denken om hem over te halen om het met condoom te doen.
En als ik geen last van de pil had gehad zou ik hem ook gewoon blijven slikken maar het is nu eenmaal niet anders en het is net wat je zegt... gezondheid gaat voor en ik wil na 9 jaar wel weer eens voelen hoe het zonder is!

Hij heeft tenslotte ook ''plichten'' haha

Groetjes Petra

heej meiss

ik wens je heel veel sterkte er mee mijn vriend heeft na een paar maanden ook eindelijk gezegt zo schat nu mag je stoppen en gaan we het proberen wij zijn nus 23mei gestopt met de pil en zitten in onze eerste ronde zou nu aanstaande weekend mn ongi moeten krijgen ben dus benieuwd

nou heel veel succes meis

groetjes

Hoi Petra,

Wat betreft het condoomgebruik:
Ik en mn man hebben 4 jaar lang een condoom gebruikt (we kennen elkaar 6 jaar), dus die 2 jaar heb ik de pil en andere rotzooi gebruikt. Maar ik kon nergens goed tegen....Dus soort pil en hormoonmoe... uiteindelijk zijn we dus  overgestapt op het condoom. Werkt prima, heb mn man ook nooit horen klagen. Als ik me maar goed voel zo zonder hormonen heeft hij altijd gezegd. En inderdaad, ik voel me er prima bij. Het is in die 4 jaar 1 keer misgegaan, dat het condoom scheurde....maar er was toen niets aan de hand. Nu gaan we uiteraard voor het eggie, dus het is niet meer nodig.  Er liggen er nog een paar in de kast, en zullen vast over datum gaan, hihi....

Maar goed, wat betreft je vriend, en dat hij nog niet aan kinderen wil....dat is wat lastiger. Het enige advies wat ik je kan geven: niet pushen! Dat werkt alleen maar averechts (ik spreek uit ervaring ). Uiteindelijk zal ook hij er klaar voor zijn.
Hopelijk voor jou zal dit wel snel zijn.

Liefs, Kitty

Hoi Petra

Ik snap t wel, ik was er al klaar voor vanaf mn 24ste ongeveer maar mn vriend wilde perse dat we eerst een huis kochten voordat we aan kinderen begonnen (we hadden een piepklein app.) Nu hebben we dan eindelijk in sept. een huis gekocht, in januari toen ik bijna 27 werd zijn we met de pil gestopt en na 3 rondes ben ik nu in ronde 4 zwanger geraakt. Ik ben blij dat ik mijn geduld heb bewaard, want zoiets belangrijks als kinderen, ik vond dat ik mn zinnetje niet door moest drijven in dit geval... als je snapt wat ik bedoel. En uiteindelijk is dus alles goed gekomen, t kost soms alleen inderdaad wat meer tijd.

X Muizeke

Terug
Bovenaan