Wat begrijpt een baby van 10 maanden?

Ze zullen toch eens moeten leren dat nee ook nee is en als ze het toch doen er consequenties aan vast kunnen zitten, in de vorm van een lichte schrikreactie.
Als het om een kachel zou gaan ipv de stereo zou je dan ook op afstand nee blijven zeggen, waarschijnlijk pak je ze dan uit schrik toch ook iets bruusker weg als gewoonlijk of gil je ipv normaal stemgeluid, schrikken ze zeker zo hard van als een tik op de vingers
 
nee tikken is echt niet nodig, en ik vindt de voorlaatste anoniem een paranoide achterdichtig persoon om te denken dat je kind op die leeftijd je zo in de maling neemt... ik begrijp niet dat jij nog een kind hebt! nog even en je denkt dat het een complot tegen jou smeedt....
nee op die leeftijd weten ze best wat nee is alleen zijn ze het heel snel weer vergeten!!!!!!! en als straf kun je ze ook gewoon een in bed leggen of in hun kamer, dat maakt vel meer indruk dan een tik die ik overigens nooit heb gehad!!
mischien dat dat in jouw thuissituatie normaal was maar bij ons was het dat niet
 
Mijn dochter is 10 maanden en zij begrijpt het woordje nee echt wel, maar is het ook zo weer vergeten, dus maar blijven herhalen. Ik denk dat een tik op de vingers wel een beetje te vroeg is maar ja elk kind reageerd anders, dus als dat helpt.
Ik wou nog wel ff reageren op anoniem 1 hierboven, wat oordeel jij snel zeg. Ik denk toch echt dat iedereen zelf moet beslissen hoe hij/zij iemand opvoedt. Een corrigerende tik is nog geen slaan hoor..
 
Klinkt inderdaad een beetje ziek anoniem dat jij je kind er van verdenkt met een glimlach op het gezicht expres tegen je zin in te gaan. Je kind heeft nog helemaal niet dat normbesef wat wij inmiddels wel hebben en is dus ook helemaal niet in staat om de boel expres te belazeren. Wat een negatieve instelling heb jij zeg dat je je kind dit nu al aanrekent. Ben je vaak gepest vroeger of zo dat je zo wantrouwend bent over zo'n onschuldig wezentje.......
 
Terug
Bovenaan