wat ben ik dom geweest

Dames,

begrijp me niet verkeerd hoor, maar je weet toch wat de "risico's" kunnen zijn wanneer je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt!! Voor veel dames, zoals ik,  is dit een grote wens en dan is het best moeilijk te lezen dat er geschreven wordt over een morning afterpil. Sorry maar dit komt dan toch ff rot over..

Wilde dit toch ff kwijt...

groetjes

@polleke:
AMEN!! Ik zat er ook al een beetje mee. Volgens mij is dit een forum voor mensen die zwanger willen worden en niet voor mensen die "DOM"zijn geweest om vervolgens per ongeluk zwanger te worden.

@polleke en vieguh

Meiden, jullie hebben helemaal gelijk. Ik heb niemand willen kwetsen hoor. Maar het is nu eenmaal zo dat 40 % van alle zwangerschappen ongepland ontstaat. En een forum over zwanger worden lijkt mij toch iets voor iedereen, en niet exclusief voor 'die andere' 60 %???
Begrijp met niet verkeerd hoor, dit kindje is, ondanks dat hij/zij niet gepland is, helemaal welkom, en ik ben er super blij mee! Ik zou het voor mezelf ook nooit een mornign after pil (of erger) overwegen...... Maar ik heb er wel respect voor dat de keuze er is, ook al moet die niet zomaar al te makkelijk genomen worden!
Maar goed, nogmaals...het is niet mijn bedoeling geweest iemand te kwetsen.

Ik moet ook zeggen dat ik het met polleke en vlieguh eens ben. Na 3x een miskraam gehad te hebben (in 9 maanden tijd) en zo graag een kindje te willen is dit niet het meest geschikte forum om mede te delen wellicht 'dom' geweest te zijn.
Ook al is het kindje nog zo welkom en ook al wil je er niemand mee kwetsen.
Phoeby

wat zou ik graag 'dom'' zijn geweest. Helaas is voor ons een kindje nog heel ver weg, alleen via ISCI mogelijk. Dus, hoe onbedoeld ook, dit forumonderwerp is inderdaad kwetsend...

Fren

Ook ik vind de reacties nogal overdreven, tuurlijk is het klote dat niet iedereen makkelijk zwanger raakt. Over de eerste hebben wij ook heel lang gedaan dus ik weet wel hoe het is als je niet makkellijk zwanger raakt.

Maar dit is niet het forum -ik kan moeilijk zwanger worden- maar het forum: zwanger worden. Er staat nergens bij vermeld dat je hier alleen mag schrijven als je gepland zwanger wil worden. Kinderen zijn overigens ook niet te plannen.
Wat dus inhoudt dat iedereen die zwanger wil worden of misschien is geworden hier op mag posten. Ook mensen die twijfelen over ze er aan willen beginnen, mensen die moeilijk zwanger worden, iedereen.
Als je dit niet aanstaat dan moet je deze topics niet lezen maar voorbij gaan. Verder is er helemaal geen forum voor mensen die per ongeluk zich een week vertelt hebben in hun cyclus, maar wel een forum voor 'als zwanger worden langer duurt.' Evt zou je er voor kunnen kiezen om alleen hier te posten.

In mijn omgeving heb ik een aantal mensen die niet op de natuurlijke manier zwanger kunnen raken en zelfs 1 die nooit zwanger zal worden wat er ook gebeurd, en ik zeg ook niet dat dat te verwaarlozen is of iets dergelijks.
Maar het is nu eenmaal een feit dat er altijd mensen zullen zijn die ongepland zwanger zullen raken, en het is nou ook niet bepaald zo dat wij overwegen om maar 'even' abortus te laten plegen of 'even' een morningafterpil te nemen.
Dus zo erg vind ik dit topic niet want stel dat we wel zwanger zullen blijken te zijn dan komen de kindjes er en er worden geen levens beeindigd of iets dergelijks.
Persoonlijk vond ik topics over abortus/ babykleertjes te koop/ ik weet niet wie de vader is etc veel kwetsender.

Natuurlijk hoop ik dat jullie alsnog snel zwanger mogen raken.

Groetjes,
Mitsjbewerkt door moderator, document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-6-2009 13:28:4'));

mitsj:

ik vind persoonlijk dat inderdaad iedereen zn topic mag hebben, maar naar mijn mening kan je niet op een forum ZwANGER WORDEN beginnen met een topic  dat je dom bent geweest. Er zijn talloze manieren om te zorgen dat je niet zwanger wordt en alleen veilige sex in de vruchtbaarste tijd(dit betekend dus niet dat je de andere dagen niet vruchtbaar bent) is geen veilige anticonceptie.
Iedereen praat hierover het zwanger worden en als dat niet lukt dan kan je er niks aan doen, maar dom zijn om vervolgens toch zwanger te worden terwijl het eigenlijk niet gepland is daar kan je wel wat aan doen! Gewoon een goede VEILIGE anticonceptie gebruiken.

Tjonge jonge zeg.....wat  een onnodige reacties....veroordeel een ander toch niet zo als je niet in zijn/haar schoenen staat!!!

Met een forum geldt hetzelfde principe als met een tv: staat een programma je niet aan, zap dan lekker door naar een volgend net waar het programma je wél aanstaat!
Zo ook met een forum: staat het topic je niet aan, klik  er dan niet op om het "vluchtig" te  lezen, er vervolgens  gekwetst door  te raken en kort door de bocht te gaan reageren.

Het hele idee van een forum is "je ei kwijt kunnen en hierover kunnen praten met gelijkgestemden" zodat je je zorgen samen kunt delen en eventueel advies aan elkaar kan geven.
Als je geen gelijkgestemde bent van het topic zoek dan een topic waarmee je wél iets kan.

Iedereen die een beetje doorleest en verder kijkt ziet dat Lieke gewoon eerst even geschrokken was maar iets later het idee toch wel leuk begint te vinden.

En dan een discussie houden of het onderwerp wel of niet bij "zwanger worden".
Waar gaat het over?
Het staat juist goed......als je na een misrekening denkt  "zou het kunnen zijn dat ik nu zwanger raak?".......ik weet niet hoe het met jullie zit maar een simpele kan hier nog zien dat het bij het onderwerp zwanger worden hoort.

Goed, dit alles terzijde:

Lieke ik snap precies hoe je je gevoeld moet hebben! Als je (nog) niet aan een 3e dacht, dan kan het ineens best  wel even schrikken zijn.
Niet omdat je het niet zou willen maar meer in de zin van "gaan we dat wel redden qua drukte? en hoe zal het financieel gaan?".
Ik herken dat.  
Ik had die 1e momenten ook op die manier.
Maar  na die 1e paar zorgen begint het eigenlijk al direct te wennen en zou je het zelfs wel leuk vinden. En de dag erna ga je het idee héél leuk vinden en al helemaal vooruit plannen.
De enige gedachten die je er dus na de eerste schok  nog over hebt zijn de hoop dat als je idd zwanger bent dat  je kindje gezond mag zijn,  dat alles goed mag gaan en je weer zo'n mooi kindje mag krijgen.

Ik hoop overigens voor iedereen die dat zou willen op een zwangerschap, dat  deze goed mag gaan en dat het kindje gezond mag zijn.

Ik besluit mijn bericht met: laat elkaar in waarde!
Mensen zijn er niet per definitie op uit een ander te kwetsen maar gewoon om even iets persoonlijks kwijt te kunnen.

Groetjes Lena

Terug
Bovenaan