Wat ben ik geschrokken, ze heeft mogelijk een hartafwijking

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Tussen al het goede bevalnieuws door, wil ik toch graag even m'n hart bij jullie luchten. Afgelopen donderdag kregen wij bij een controle voor een mogelijke zwangerschapsvergiftiging ivm een hoge bloeddruk (wat niet het geval is gelukkig) te horen dat er maar 2 bloedvaten in de navelstreng zitten. Dit horen er normaal 3 te zijn. Dit kan een voorteken zijn van een afwijking aan het hart of de nieren, dus we zijn naar het WKZ (wilhelmina kinderziekenhuis) gestuurd voor een uitgebreide echo.

Vanochtend hebben we die echo gehad en na een zoektocht van een half uur, kwam de echoscopist er niet helemaal uit, hij dacht aan een gaatje in het hart  en werd er een kindercardioloog bij geroepen (m'n bloeddruk was spontaan al weer gestegen). Het gaatje in het hart bleek niet het geval gelukkig, maar de twee hartkamers waren niet even groot. Dit kan betekenen dat er een vernauwing is in de aorta en er na de bevalling complicaties op kunnen treden (longen die te veel bloed krijgen en kapot kunnen gaan of te weinig zuurstof). Maar omdat de  zwangerschap al zo ver gevorderd is (38+4) konden ze het niet heel goed zien en dus ook niet met zekerheid zeggen. Het is dus mogelijk een storm in een glas water, maar mijn god wat ben ik geschrokken.

Ik  mag dus ook onder geen beding thuis bevallen, omdat onze kleine dame direct na de bevaling naar de hartbewaking zal moeten en medicatie toegedient zal krijgen.  Wordt een zware bevalling, want opvangen van de weeen als je op bed ligt aan diverse monitoren zal niet het makkelijkste zijn. Moet me dus voorbereiden op een ruggeprik.

Ik vind het echt zo verschrikkelijk allemaal, te weten dat ze als ze straks geboren is direct bij ons zal worden gehaald en aan de apparaten zal worden aangesloten. Dat is eigenlijk wat ik nog het ergste vind, dat ik m'n kleine meisje niet op de borst krijg  en  haar kan knuffelen,  maar direct moet afstaan en in een couveuse laten leggen. Die eerste kostbare momenten moeten we gaan missen....

Sorry voor dit niet zo leuke verhaal, maar ik moest het even aan jullie kwijt.

Liefs Jet

Lieve Jet,

Oh ik kan me goed voorstellen meid dat je geschrokken bent!
Hebben ze dit niet met de 20 weken echo gezien??
En inderdaad je bloeddruk zou zo stijgen ja,jeetje wat schrikken zeg!

Ik hoop voor jullie dat het allemaal mee mag vallen achteraf,maar voor nu is het echt niet leuk,het komt rauw op je dak!!

Ik wil je dan ook heel veel sterkte toe wensen meid,voor nu,maar ook zeker straks tijdens/na de bevalling!

Ik denk aan jullie,

Liefs,Ingrid

Dat is schrikken zeg!
Natuurlijk heb je een beeld bij je bevalling en dat kleine mensje op je borst is natuurlijk in gedachten de ultieme beloning voor het zware werk...maar goed, haar gezondheid gaat voor alles natuurlijk...gelukkig hebben ze het nu gezien zodat ze jullie meisje straks meteen de goede zorg kunnen geven en jullie je alvast een beetje voor kunnen bereiden voor zover dat mogelijk is.....

Succes met het verwerken van dit nieuws en hopelijk valt het allemaal mee met de gezondheid van jullie dochtertje...

Groetjes Rian

Wat een vervelend nieuws zeg! Kan me voorstellen dat je vreselijk geschrokken bent. En dat zo laat in je zwangerschap. Gelukkig hoef je niet vreselijk lang in de onzekerheid te zitten en wordt jullie dochtertje nu op de best mogelijke manier opgevangen. Maar goed, je kunt je wel een leukere start van haar leventje voorstellen.....Ik wens je heel veel succes bij de laatste loodjes en wie weet ....is het storm in een glas water.
Groetjes, Petra

gatver zeg.... wat een naar bericht!
Dat valt even tegen zeg.... en zeker om zo iets te horen op het laatst. Je erop voorbereiden zal nooit echt lukken, maar je heb zo ook niet de kans om er aan het idee te wennen (al valt er weinig aan te wennen)
Het is maar te hopen dat ze het verkeerd hebben gezien en dat het allemaal mee gaat vallen.
gr Tanja

Hoi Jet,

Dat is niet het nieuws dat je wilt horen als je zo dicht bij de bevalling staat. Ik duim enorm voor jullie dat ze het inderdaad niet goed hebben gezien en dat jullie kindje kerngezond is.    Mocht er toch onverhoopt  iets niet helemaal goed met jullie kindje zijn, dan zijn ze daar in ieder geval wel direct bij en wordt er alles gedaan  wat maar mogelijk is.    Dat is toch wel een geruststellende gedachte lijkt me.

In ieder geval heel veel sterkte samen  gewenst.  

Liefs Ifke  

hoi hoi
gatverdamme wat zal jij geschrokken zijn,ik hoop echt zo erg dat er niks aan de hand is
met jullie kleintje.
wil je veel sterkte wensen en hopen op een heel goed eind.
liefs sil

Hoi Jettepet,

Wat een naar bericht, is inderdaad niet goed voor je bloeddruk. Maar wees blij dat je nu in het zh bevalt, dus mocht er inderdaad iets mis zijn met je meisje dan is ze gelijk in goede handen.

Bij onze dochter dachten ze ook dat ze een hartafwijking had, toen ze geboren was, moest ze met de kinderambulance naar het wkz,  maar achteraf bleek het gelukkig loos alarm. Hoop dat het bij jou ook mee zal vallen

Sterkte Christa

Terug
Bovenaan