Wat ben jij echt zat?(de klaagbank voor iedereen)

Het is duidelijk dat voor bijna iedereen inmiddels de laatste loodjes zijn begonnen. Als het je nog niet de keel uithangt, gaat het niet lang meer duren.

Wat irriteert je nu het meest aan je zwangerschap?

Voor mij geldt dat ik verrot slecht slaap omdat mijn schaambot pijn doet als mn bekken niet gelijk staat. Ik baal dat ik niet meer kan bukken als ik iets op de grond nodig heb, zoals mijn tas.

Ik baal van het feit dat ik mijn autostoel niet meer zelf kan aanpassen nog fatsoenlijk in mn auto kan stappen.

Ik word strontziek van het feit dat ik niet langer dan een uur op een stoel kan zitten zonder dat mn billen gevoelloos worden en mijn bekken gevoelig.

Ik ben het zat dat mn buik zo in de weg zit en dat ik helemaal niet meer soepel kan bewegen, ik doe over 10x zo lang over alles en met pijn en moeite Pff..
Als ik iets eet of drink, komt het in zuur weer naar boven bah.
Heb de hele dag harde buiken en ik denk op meerdere momenten voor weeën.
Dan nog de onzekerheid, zou het wel goed zijn allemaal, en zijn de pijntjes normaal..
Ik geniet er ook van hoor, het is niet allemaal kommer en kwel :)

Eigenlijk ben ik het helemaal nog niet zat! Geniet nog dagelijks van ons wondertje wat aan het bewegen is in mijn buik. M'n buik zit ook nog niet echt in de weg. Het enige wat ik wel naar vind is dat ik zo intens moe ben en werkelijk nergens de energie voor heb. Niet echt handig als je nog aan het verbouwen bent en dus de grote schoonmaak nog voor de boeg heb....M'n hb is 6.9 en heb staaltabletten gekregen, maar daardoor had ik geen stoelgang meer. Nu mogen stoppen en aan de floradix en roosvisee ferro. Hopelijk helpt dit, want anders moet ik alsnog aan de staaltabletten. Tja...en dan wat maagzuur, maar in vergelijking met mijn vorige zwangerschap valt het dit keer ook mee!
Dus eigenlijk weinig reden tot klagen tot nu toe, maar wie weet praat ik over een week of wat wel heel anders!!

Valt tegen: de misselijkheid en overgeven op het moment. Hou weinig binnen. Ondanks zetpillen. Vrijdag bij controle met vk maar weer eens naar voren brengen.
Ben de hele dag doodmoe en 's nachts doe ik haast geen oog dicht.
Onwijs veel pijn in mijn bekken waardoor mijn vriend me regelmatig moet helpen bij aan/uit kleden.
Heb een lage bloeddruk en laag hb waardoor ik regelmatig duizelig ben en tegen het flauwvallen aan zit.
De opmerkingen van mensen van: goh je hoeft zeker niet lang meer terwijl ik nog 8 weken moet.

Valt mee: heb een lieve overbuurvrouw die helpt met schoonmaken van het huis.
Mijn mannetje die toch heel meelevend is en zoveel mogelijk probeert te helpen.
De bewegingen in mijn buik van ukkie.
Nog maar 4 daagjes werken en dan gaat mijn verlof in.

Wat ook vervelend is dat mijn vriend moet kijken of ik me van onder wel goed geschoren heb omdat ik het zelf niet meer kan zien.
Of dat we bijna geen sex meer hebben. Hadden voorheen bijna elke dag wel sex en nu nog maar 1x in de 2 weken ofzo als ik beetje mazzel/ geluk heb want hij is bang dat hij de kleine wat aandoet.
En ik mis mijn filet american en medium biefstuk

Ik ben me hele zwangerschap zat!!! Lig al weken op bed, met bedrust... Op het moment voel ik me mishandeld...Alles doet me zeer, zware bekkeninstabiliteit, harde buiken wat al bijna een keer voorweeen waren geworden...Kan niet wachten totdat deze drabber geboren is, zodat ik zelf een keer kan genieten.

Ohhhh ja, aanvulling!! Wat is slapen tegenwoordig nog!!??? Lig al weken wakker, is het niet van de pijn is het wel niet die kleine ukkie aan het voetballen is. Kan niet op me zij liggen vanwege de pijn, kan niet op me rug liggen vanwege me maag, kan niet op de buik liggen omdat die buik in de weg ligt!! Dus laat het maar snel 4juli worden dan ben ik 37 weken en dan word ik ingeleid!!

BTW
wat heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben die het zat is. Soms durf ik hier niets meer te zeggen.

Terug
Bovenaan