Wat betaal je een oppas?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Ik heb eindelijk een goede oppas gevonden. Maar wat geef je een oppas deze dagen?   Binnenkort komt ze langs om afspraken te maken dan wil ik wel een beetje weten wat ik haar ga betalen. Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

Groetjes, Veertie

rare vraag mischien maar wat heb je voor oppas en jongere of oudere, ik heb zelf namelijk altijd opgepast tot het eind van mijn zwangerschap ben nu 25, nu komen ze af en toe nog eens bij mij slapen heb dit zo ongeveer 8 jaar gedaan, en kreeg ongeveer 5 euro per uur soms ook wel eens meer ze keken niet zo netjes maar 5 euro was geloof ik de afspraak.

groetjes anja

Hallo Anja,

Niet zo'n rare vraag hoor want ik denk dat het ook wel samen hangt met de leeftijd. Mijn oppas is 19 jaar. Dus wat denk je dan 5 euro per uur is dan toch wel netjes?

ja ik kreeg dat gemiddeld wel ja, maar mischien is de tijd nu alweer anders ik weet niet hoe anderen er over denken mischien reageren er nog wel meer, maar ik zou het wel voorstellen ja. lekker een vaste oppas zou ik ook wel willen mijn ouders passen altijd wel op maar zou zoiets ook wel fijn vinden.

groetjes

Hoi

Ik heb nog niet betaald voor oppas omdat mijn vrindin en mijn zus de enige zijn, maar er zijn wel een antaal punten waar jij aan moet denken - oa:

-Leeftijd oppas
- leeftijd een aantal kinderen
- tijdstip
- transport         Kijk evt wat de minimuumloon is  
- hoe vaak
- inspanning - is het 5 uur volop spelen of 5 uur terwijl kindje slaapt.
- krijgt oppas eten, drinken, internettoegang (terwijl kindje slaapt)

enzo enzo

Kijk evt wat de minimuumloon is  en denk aan belasting betaling of niet

Succes

Mor 74

ja is het voor vast dan een aantal dagen? og gewoon af en toe de avond of een middag, ik bedoel ik gaf het niet op hoor, volgens mij doe je dat dan niet.

Misschien een beetje meer informatie! Het is s'avonds van half 8 tot half 12. Dan is het 4 weken wel en 4 weken niet (heeft te maken met het werk van mijn vriend) Ze mag haar op bed liggen rond 8 uur (wilde ze zelf graag) en daarna slaapt ze. Onze dochter wordt zelden wakker s'avonds. Het gaat om 1 kindje ze is nu 11 maanden. Ik ga al die punten eens bekijken moet helemaal goed komen. Fijn om zoiets even te overleggen hier!

Groetjes!

Wow wat een geld gaat er in om! Zelf zijn we ook nog op zoek naar een oppas voor heel af en toe een avondje. Tot nu toe is het familie die oppast.
Zelf heb ik rond mijn 16e ook veel opgepast. Bij sommige kreeg ik niks en bij andere 5 euro   (of misschien was het zelfs nog wel gulden haha) voor een avondje. Toch zorgde de oppas soms voor een leuk extraatje bijv rond sinterklaas. Dat vond ik prima. Ik heb altijd gedacht: het is iets wat een generatie opschuift. Nu ben ik de moeder die oppas zoekt en die oppas krijgt op haar beurt hopelijk ook kinderen.
Ik ben dus ook heel benieuwd wat iedereen geeft!! Kan ik me er vast op voorbereiden .

Terug
Bovenaan