Wat betaal je een oppas?

Kan me inderdaad ook herinneren dat ik oppaste voor 10 of 15 gulden ofzo.
Lekker een zak chips erbij en drinken. Soms werd er een leuke film voor me gehaald.

Maar dat was dan voor mij ook altijd voldoende. Weet ook wel dat alles duurder wordt, maar 5 euro per uur ben je een avondje weg van bijv 8 tot 01.00 dan ben je al 25 euro kwijt. Vind het nog al.
Nou ben ook erg benieuwd, tot nu toe passen ook opa en oma of ooms en tantes altijd op.

Tja ik paste zelf vroeger ook veel op en kreeg daar ook niet zoveel voor   10-15 gulden voor een avond misschien. 5 euro per uur best veel! Zeker als het een lange avond is...ennnnnn ze hoeft niet veel te doen lekker op de bank met de tv chips en een fles fris..... Maar ja ik kan ook bijna niet zonder. Ik ben erg benieuwd of er nog andere mama's zijn die ervaring hebben met oppas aan huis!

Kijk dat was een goede tip! Ik heb net gekeken en gelijk voor de rest dit is wat er staat:

Een oppas 's avonds, babysitten
Een oppas die
's avonds aanwezig is, kun  je een vast bedrag per avond geven of een
uurbedrag van € 1,95 tot € 2,80. Blijft de oppas slapen, dan kun  je het
beste een totaalbedrag voor de nacht afspreken, bijvoorbeeld € 5,80.

Dat is wel anders dan 5 euro per uur.... Klinkt wel weinig als je eerst dacht aan 5 euro maar misschien is dit wel meer in de richting, het klinkt mij anders beter in het oor hahahahaha

Hoi,

Ik heb er nog geen ervaring mee, ik heb even op nibud.nl gekeken en dit stond er:

's Avonds babysitten
Een scholier die 's avonds oppast, kunt u een vast bedrag per avond geven of een uurbedrag van €2 tot €3. Na twaalven kunt u het dubbele tarief afspreken. Blijft de oppas slapen, dan kunt u het beste een bedrag voor de nacht afspreken, bijvoorbeeld €6. Hoeveel u betaalt, is afhankelijk van de leeftijd en ervaring van de oppas. Maar ook of de kinderen al in bed liggen als de oppas komt, of naar bed gebracht moeten worden

Misschien kun je hier wat mee!

Groetjes Lia

Wij wonen in een erg kinderrijke buurt en hebben ook veel oppaskinderen.
Ik geef mijn buurjongen van 15 jaar 2,50 euro per uur (zijn moeder is achtervang). Buurmeisjes die zelf van alles met de kids moeten doen (op bed leggen) krijgen 3 euro per uur.

Groetjes,
Eefje.

Terug
Bovenaan