Wat denken jullie bij deze symptomen?

<p>*Spugen; soms direct na de fles, soms pas een uur of 2uur na de fles.</p><p>*Vaak de hik.</p><p>*Veel slikken.</p><p>*Voeding komt omhoog en slikt het weer weg of spuugt het uit.</p><p>*Veel overstrekken.</p><p>*Af en toe een roggelend/grommend geluid maken.</p><p>*Soms kwijlen.</p><p>*Erg onrustig als we hem in zijn bedje willen leggen.</p><p> </p><p>Qua voeding krijgt onze zoon Hero nutrasense comfort +, dit omdat hij altijd heftige krampjes had/heeft..</p><p>Maar ik vraag me af of dit het wel altijd was en niet iets van (verborgen) reflux .</p><p>Aanstaande vrijdag moeten we weer naar het consultatiebureau,  dus ga het daar zeker vragen.</p>

Ik herken de symptomen, onze zoon had dezelfde symptomen en krijgt nu A.R voeding en standaard (180cc met 4ar en 2standaard). Dit helpt bij hem. Wel hebben wij eerst overleg gehad met de huisarts. Bedje iets omhoog helpt ook. Verder zijn wij ook naar de osteopaat geweest, hij heeft voor meer ruimte gezorgd bij het maagje waardoor zijn eten ook minder omhoog komt. 

Mijn zoontje heeft dit ook behalve het spugen hij slikt alles terug. Verborgen reflux dus ook bij osteopaat geweest en gaf aan dat ik beter ook Hero standaard kon geven dus doe nu twee flesjes standaard en drie comfort.
ook gebruik ik ranitidine om het maagzuur te neutraliseren is op recept van de huisarts. Hoofdeinde bedje omhoog en lang hoog houden na voeding
sterkte! 
Warme pittezak helpt hier goed tegen de krampjes en buikje zacht masseren met de klok mee

@afrankeh : Osteopaat ben ik een aantal weken geleden geweest, die heeft niks voor hem kunnen doen. Ook geen gekke dingen weten te vinden. Gelukkig natuurlijk, maar het kereltje blijft onrustig.
Wat is A.R. voeding? 

[quote quote=10155149]Mijn zoontje heeft dit ook behalve het spugen hij slikt alles terug. Verborgen reflux dus ook bij osteopaat geweest en gaf aan dat ik beter ook Hero standaard kon geven dus doe nu twee flesjes standaard en drie comfort. ook gebruik ik ranitidine om het maagzuur te neutraliseren is op recept van de huisarts. Hoofdeinde bedje omhoog en lang hoog houden na voeding sterkte! Warme pittezak helpt hier goed tegen de krampjes en buikje zacht masseren met de klok mee[/quote]
Mag ik vragen waarom ze hebben geadviseerd de Hero standaard te gebruiken? Ik heb geprobeerd om de Hero nutrasense standaard te mengen met de comfort +, maar hier ging meneer alleen maar meer van spugen. 
Mijn zoontje slikt ook over het algemeen alles terug, maar de laatste paar dagen spuugt hij ook regelmatig. Niet hele golven, maar wel meer dan een mondje. En dus ook vaak langer dan een uur na de voeding. Ruikt ook verschrikkelijk zuur.
Afgelopen nacht zijn bedje heel iets schuin gezet en vanmorgen heeft hij even op het voedingskussen geslapen, dit ligt ook iets schuin, heb het idee dat hij dit wel prettig vindt.
Na de voeding houden wij hem minimaal 15 tot 30 minuten rechtop.

Geadviseerd omdat die comfort voeding de boel ook een beetje verstopt in de maag richting de darmen rn mijn zoontje heeft met alleen comfort ook moeilijke en te dikke ontlasting. Ik meng het overigens niet in 1 fles maar geef echt aparte flessen. Hij geeft hierdoor wel eens wat terug maar hij poept een stuk beter en vaker.
als ze zoveel terugblikken kan de slokdarm geïrriteerd raken en daarom krijg ik via de HA die ranitidine 

Wat trouwens hier ook goed helpt is een inbakerslaapzak ik had die van puckabbay maar daar is hij nu uitgegroeid, hij is 10 weken. Je hebt ook een vervolg erop maar heb hem nu een gewone winter slaapzak aan (ook van puckababy) en hij blijft slapen. 

[quote quote=10155214]
Geadviseerd omdat die comfort voeding de boel ook een beetje verstopt in de maag richting de darmen rn mijn zoontje heeft met alleen comfort ook moeilijke en te dikke ontlasting. Ik meng het overigens niet in 1 fles maar geef echt aparte flessen. Hij geeft hierdoor wel eens wat terug maar hij poept een stuk beter en vaker.
als ze zoveel terugblikken kan de slokdarm geïrriteerd raken en daarom krijg ik via de HA die ranitidine
[/quote]
Oké bedankt voor de info.. Ik heb vanmiddag CB al aan de telefoon gehad en heb daar vrijdag toch een afspraak met de arts, dus ga het allemaal voorleggen.
Mijn zoontje slaapt momenteel in een Woombie slaapzakje, deze is strakker dan de Puckababy (deze hebben we ook, maar meneer is erg druk met zijn handjes, dus puckababy is te los) 
Ik heb hem nu in zijn bedje op het voedingskussen liggen (hier zal t CB het vast niet mee eens zijn?) Maar meneer sláápt, heb hem helemaal slevig neergelegd, maar nu ligt hij dus wat schuin en heb het idee dat hij dit erg prettig vindt.
Dus even aanzien en anders schat ik zo'n speciaal reflux kussen aan denk ik..
Het is allemaal wel wat zeg, zo frustrerend om je kleintje zo te zien...

A.R. Staat voor anti-reflux. Wij geven gewoon Kruidvat a.r. en de standaard van Kruitvat. Maar nutrilon heeft ook A.R. (De anderen vast ook)
wij begonnen door 1schep te vervangen en dat hebben we langzaam opgebouwd totdat hij nog maar weinig/geen last meer had van zijn (verborgen) reflux. Tijdens het opbouwen had hij even wat krampjes. Wij geven nu 4ar en 2standaard. 

Terug
Bovenaan