Wat denken jullie bij deze symptomen?

Ja het is hee sneu voor je kindje. Ik heb een paar boeken onder de poten van het wiegje.. maar eerst had ik er teveel en toen zakte hij helemaal scheef naar beneden :) Voedingskussen is een goed idee! Nee cb zal het niet oke vinden maar zoals je zegt hij slaapt! Tot ze zich gaan omdraaien kan dit geen kwaad lijkt mij! Ik zet hem overdag of savond als hij echt last heeft gewoon op de tafel in de maxicosi en laat hem dan daar lekker in slapen.
Ik had trouwens ook nog nooit van A.R voeding gehoord misschien de moeite waard om ook eens te proberen. Ik merk trouwens dat de darmkrampjes iets minder worden en dat dat al heel vee scheelt en hij steeds vaker tevreden is en al een beetje lacht?

woombie ken ik niet ga ik ook eens naar kijken! we moeten maar zo denken het gaat over!

Ik denk reflux. Mijn zoontje had verborgen reflux. Overgegaan op Nestlé nan ar voeding en omeprazol medicatie. Hij huilde vreselijk veel. Heel de slokdarm was al geïrriteerd doordat wij niet gehoord werden. T is sneu. Bij de huisarts geweest en later kinderarts maar gezien de symptomen denk ik wel dat dat het is. Osteopaat hielp bij ons heel weinig.

Dit lijkt zeker op reflux. Hoe is zijn ontlastingspatroon verder, gaat dit goed? Vaak is dit aan elkaar gelinkt. 
Mijn zoontje zijn darmflora was uit balans (door veel antibiotica) en daardoor ging de ontlasting erg moeizaam. oplossing probiotica icm een bezoekje aan de osteopaat! minder reflux en meer poep! 
Als dit bij jou zoontje verder wel goed gaat, dan inderdaad eerst het bedje proberen op te hogen en evt voeding indikken (dit werkte bij ons totaal niet, maar voor sommige kindjes werkt dit perfect!)
En je kindje een half uur rechtop houden na de voeding.
En niet plat in de box maar bijv. in een wipstoeltje.
Succes!

[quote quote=10155648]Dit lijkt zeker op reflux. Hoe is zijn ontlastingspatroon verder, gaat dit goed? Vaak is dit aan elkaar gelinkt. Mijn zoontje zijn darmflora was uit balans (door veel antibiotica) en daardoor ging de ontlasting erg moeizaam. oplossing probiotica icm een bezoekje aan de osteopaat! minder reflux en meer poep! Als dit bij jou zoontje verder wel goed gaat, dan inderdaad eerst het bedje proberen op te hogen en evt voeding indikken (dit werkte bij ons totaal niet, maar voor sommige kindjes werkt dit perfect!)En je kindje een half uur rechtop houden na de voeding.En niet plat in de box maar bijv. in een wipstoeltje. Succes![/quote]
Bedankt voor je reactie!
De ontlasting gaat van begin dag aan al lastig. Paar weken geleden lactulose gekregen en het gaat nu beter, maar hij moet er naar mijn idee nog steeds best veel moeite voor doen. Ontlasting is wel dun nu, eerder waren het net hoopjes klei in zijn luier..
Plassen doet hij wel veel, altijd om de 3 -4 uur een zware natte luier .
Ik hoop dat ik gehoord word morgen bij het consultatiebureau, ik zit er behoorlijk doorheen door al dat "gedonder"...

Ons zoontje is 4 mand en heeft (verborgen) reflux. We hebbrn nog steeds niet de beste voeding oplossing, maar alle symptomen die je aangeeft heeft ons zoontje ook. Duidelijk reflux klachten. 
Probeer eens te starten met johannes broodpitmeel, gewoon het minimale om te kijken of dat helpt. Kijk wel even of de voeding dan nog door de maat speen past die je nu gebruikt, misschien heb je een maatje groter nodig. Je geeft aan dat je kindje al veel krampen heeft, je kan dan het beste voor reform johannes broodpitmeel gaan, die geeft minder darmklachten als het dan al geeft..
Verder je kindje 10 min omhoog houden na de voeding zodat het even kan zakken.

Mocht het allemaal niet helpen dan kun je het beste even contact met een kinderarts zoeken zodat je daarmee naar een verdere oplossing kan zoeken. Wij gebruiken nexium, een zuurremmer. Als de voeding dan omhoog komt is deze niet meer zo zuur door het maagzuur. 

[quote quote=10155775]Ons zoontje is 4 mand en heeft (verborgen) reflux. We hebbrn nog steeds niet de beste voeding oplossing, maar alle symptomen die je aangeeft heeft ons zoontje ook. Duidelijk reflux klachten. Probeer eens te starten met johannes broodpitmeel, gewoon het minimale om te kijken of dat helpt. Kijk wel even of de voeding dan nog door de maat speen past die je nu gebruikt, misschien heb je een maatje groter nodig. Je geeft aan dat je kindje al veel krampen heeft, je kan dan het beste voor reform johannes broodpitmeel gaan, die geeft minder darmklachten als het dan al geeft.. Verder je kindje 10 min omhoog houden na de voeding zodat het even kan zakken. Mocht het allemaal niet helpen dan kun je het beste even contact met een kinderarts zoeken zodat je daarmee naar een verdere oplossing kan zoeken. Wij gebruiken nexium, een zuurremmer. Als de voeding dan omhoog komt is deze niet meer zo zuur door het maagzuur.[/quote]
Bedankt voor de tips!
Wat is het lastig he?
De voeding die hij krijgt zit ook al standaard joh.br.pitmeel in, gebruik nu de 123 speen van difrax en op stand 3 gaat het nu prima.
Ik ga het morgen goed met het CB overleggen, ik hoop dat er een oplossing komt voor hem.

Ik weet niet hoe oud je kindje is maar mijn dochtertje heeft dit ook mega erg gehad. Ze is nu 5 maand en heeft er bijna geen last meer van behalve als ze in een sprongetje zit. Hier deden ze er niks aan omdat verborgen reflux volgens de dokters hier niet bestaat. Ik hield haar na het flesje altijd een half uur rechtop, bedje omhoogn (hoofdeinde), op het voedingskussen onder het hoofd een hydro neerleggen. Hier hielp een prematuur speentje ook goed.

Succes!

Hier hadden we ook die symptomen. Ik ben van hero naar nutrilon overgestapt en nu heeft ons zoontje nergens last meer van..

Terug
Bovenaan