Wat denken jullie?

<p>Hoi lieve mensen,</p><p>Ik maak mij een beetje zorgen. Drie weken terug had ik een blaasontsteking, waarvoor ik ab heb voorgeschreven gekregen. En je kan het al raden: ik kreeg daarna een schimmelinfectie. Deze schimmelinfectie heb ik eerst behandeld met alleen de uitwendige zalf (aangezien je de applicatoren niet mag gebruiken), waarna de klachten nog niet helemaal over waren. Vk gevraagd en ze gaf aan dat ik zo’n inwendige capsule nog wel kon gebruiken. Dus dat heb ik gedaan, maar toch nog gezwollen en pijnlijke schaamlippen, dus doorgegaan met de uitwendige zalf. (Nu totaal 2 weken bezig) Nu merkte ik dat ik weer meer moest plassen en mijn blaas een beetje geiriteerd was als ik buiten liep (beetje prikkelig). Nu mijn urine ingeleverd bij de ha en die was niet helemaal schoon (veel leuko’s). Ze hebben het op kweek gezet en moet morgen weer terugbellen.</p><p>Heeft één van jullie ook deze klachten gehad rond dit termijn? </p><p>Hoor het graag van jullie!!</p>

Ik heb ook regelmatig het gevoel van moeten plassen, stekende pijn.
Maar nog nooit een blaasontseking gehad.
Het moet wel de baby zijn die even lekker op mn blaas drukt!
Ik haal af en toe cran barry sap, drink daar een glas per dag van en dan lijkt het soms ff beter. Maar kan ook zijn dat de baby rustiger is...
(ik ben 37 weken) Urine is laatst ook nog gecontroleerd ivm verdenking zwangerschapsvergifting maar was schoon

Nee niet toen ik zwanger was wel daarvoor.
Bij mij hielp toen flucanozol goed.  De zalf en capsules niet.
Alleen dit word afgeraden tijdens de zwangerschap  tenminste je mag er 1 volgens mij tijdens de zwangerschap maar liever niet denk ik dan .

Tijdens de zwangerschap had ik ook wat last van gezwollen/pijnlijke schaamlippen.. weet niet of dit door een schimmelinfectie kwam maar het verdween direct na de bevalling ?

Ik heb zelf vaak last gehad van blaasontstekingen. Ik ben toen preventief iedere dag een vitamine C bruidtablet met water gaan drinken. Vitamine C maakt de urine zuur waardoor bacteriën zich niet kunnen hechten aan blaaswand. Als je ontsteking voelt opkomen, mega veel water drinken en ook paar vitamine c tabletten. Te veel vitamine C kan geen kwaad, plas je gewoon uit. En inderdaad cranberry tabletten werken ook goed. Veel water drinken verlicht meteen je klachten. Beterschap

Oke, dank voor jullie reacties! Denken jullie dat een aanhoudende schimmelinfectie met urinewegeninfectie ook wat anders kan zijn?? Ik ben gewoon een beetje bezorgd dat de baby straks iets ervan gaat meepakken tijdens de bevalling...

Mijn huisarts zei dat je, als je een schimmelinfectie hebt, dit wel voor de bevalling opgelost wil hebben. Ik heb een soort gelijk verhaal afgelopen weken gehad maar bij mij zette de schimmel niet echt helemaal door. Heb preventief een capsule voorgeschreven gekregen van de huisarts, op recept. Die werkt beter dan de canastengyno die je bij de Etos ofzo koopt. 
Zijn ze alleen gezwollen en pijnlijk of ook veel jeuk en brokkelige afschijding? 

Terug
Bovenaan