Wat denken jullie?

Hey meiden,

Heb een afspraak gemaakt voor een pretecho.. Krijg met 16 weken een echo, dan met 20 de gewone echo en dan nog 1 met 24 weken... We zien wel wat daar allemaal uitkomt... Neem aan als ze op alle echo's hetzelfde zien dat het dan toch wel klopt... hihi... Neem de echo van gisteren nog maar met een korreltje zout...

Groetjes Miranda
 
Vind je het echt zo belangrijk om te weten welk geslacht je kindje heeft?

Het lijkt wel of dat de laatste tijd een hype aan het worden is.
Toen ik twee jaar geleden zwanger was, vroegen mensen soms in de laatste maanden of wij wisten wat het was. Nu is het bijna het eerste wat mensen vragen: ben je zwanger, wat leuk, wil je weten wat het wordt?
Ik zeg dan maar: ik hoop dat het een mensje is.

Tuurlijk snap ik dat je het leuk vind om het te weten, maar om nou twee echo's extra te gaan maken om daar achter te komen... persoonlijk vind ik dat nogal overdreven.

Ik hoop voor je dat bij de 20 weken echo niets mis zal zijn en dat je een gezond kindje krijgt.
 
Hi,

Ik hoor hier niet meer thuis, maar lees toch af en toe mee.
Het schijnt met 12 weken nog niet te zien te zijn, zelfs bij 20 weken kan het nog onduidelijk zijn. Ik had met 20 weken een echo in het zhs en die dame kon het niet zien. Op de Hogeschool in Eindhoven zagen ze het een week later wel.

Als je toch nog pretecho's laat maken, dan wacht je gewoon toch nog even? Je hebt na de 20 weken-echo nog 20 weken om alles klaar te maken voor of een jongen of een meisje (maar houdt er rekening mee dat het ook fout kan zijn, de uitslag).

@Deedee: andere vraag: waarom zou je niet willen weten wat het wordt? In deze tijd met al die techniek vond ik het persoonlijk erg leuk. Ook ik kreeg bij beide zwangerschappen die vraag en ik zei dan: het wordt een jongen/meisje (eerste was een jongen, tweede een meisje) en daar schrokken mensen dan van, omdat ze geen antwoord verwachtten.
En ik ga er van uit dat de pretecho's niet alleen om het geslacht gemaakt worden. Wij zagen de 20 weken ook als pretecho. Dat er ook een medisch onderzoek aan vast zat, dat namen wij voor lief. En we hebben met 30 weken nog een echo laten doen omdat we gewoon weer even wilden spieken. NIks mis mee toch? Er zal ook niemand zeggen: "goh... geen prechtecho? Dat is raar!!!"

Gr. Tamara.
 
Hoi deedee,

Ik vind het zeker niet belangrijk.!!Maar wel heel leuk en praktisch om te weten... De reden dat er nu 2 pretecho's worden gemaakt is, dat ze bij dat echobureau ( waar we voor de eerste kleine ook zijn geweest) nu 2 echo's aanbieden voor hetzelfde bedrag als waar we destijds 1 3d echo voor hadden. Anders had ik ook maar 1 extra echo laten maken.

Daarnaast zie ik de 20 wekenecho ook niet als een pretecho.. Natuurlijk blijft dat spannend en hopen we vooral dat we gezond kindje mogen krijgen...
Maar dat zal toch pas blijken als hij/zij geboren is en misschien pas jaren later...

Ps: ik wilde met deze vraag ook niemand voor de kop stoten.. Ik begrijp dat een gezond kindje niet vanzelfsprekend is en dat geslacht er verder ook niet toe doet...
Ik hoop dan ook dat ik niemand heb beledigd. en anders: Sorry....

Groetjes Miranda
 
@MamaTamara Ik denk niet dat je mijn antwoord goed hebt gelezen.
Ik zeg daarin namelijk dat ik best snap dat je het geslacht wilt weten.
Ik wist het bij mijn eerste ook.
Wat mij zo verbaasd is dat het zo'n hype lijkt te zijn.
Alsof het geslacht van je kindje het meest belangrijke is.

Ook vind ik het persoonlijk vreemd dat mensen de 20 weken echo als een pret-echo zien.
Ieder zijn keuze hoor, maar ik houd me hart vast als die mensen slecht nieuws krijgen bij de 20 weken echo. Dat is altijd al erg, maar als je er helemaal vrolijk heengaat en alleen maar denk aan het geslacht van je baby dan valt de slechte nieuws nog wel even veel harder op je dak.

Ik kan me best voorstellen dat iemand nog een keertje "binnen" wil kijken en het is mooi dat dat kan.
Of mensen het vreemd vinden of niet dat wij dat niet doen, daar zit ik eigenlijk niet mee.


@Miranda aha, nu snap ik waarom je er twee keer heen gaat.
Persoonlijk voel ik me niet beledigd ofzo hoor als iemand graag het geslacht wil weten of als iemand liever pret-echo's heeft dan een medische echo.
Dat moet iedereen gewoon lekker voor zichzelf weten.
Het viel me alleen op dat hier op het forum er meer over gesproken wordt dan 2 jaar terug, toen dat ook allemaal mogelijk was. En ook dat er in mijn omgeving veel meer naar gevraagd wordt, alsof het echt heel belangrijk is.
Bij mijn vorige zwangerschap vroeger ze nog: hoe voel je je?, nu vragen ze: wil je weten wat het wordt? Het viel mij gewoon op.
En toen ik las dat jij zelfs 2 extra echo liet maken en ik de indruk kreeg dat dat was om het geslacht te bepalen dacht ik: het wordt steeds extremer.
Maar ik begrijp nu dat je het vooral leuk vind om je kindje te zien en dat het mooi meegenomen is als je het geslacht ook te weten komt.

Ik moet nog een week of 5 wachten op de 20 weken echo. Hopelijk gaat die net zo goed als de vorige.
 
Terug
Bovenaan