Wat doe ik verkeerd, baby wil niet doorslapen

Mijn dochtertje is bijna 11 maanden en bij ons was het slaapschema bij 7 maanden.
07.00 uur eerste fles op haar kamer in het donker dan slaapt ze meestal tot 08.00
09.00 uur fruit
09.30 naar bed
10.45 wakker
12.00 uur fles
13.00 uur naar bed
15.00 uur wakker
19.00 uur laatste fles krijgt ze al vanaf dat ze geboren is in het donker op haar kamer

Misschien dat het slaapje van 16.00 uur te snel is op haar slaap voor de nacht. Ik zou proberen dat af te bouwen en haar dan rond 18.45 , 19.00 uur naar bed te brengen Misschien dat ze dan langer slaapt.

Hoihoi

Ik zou ook proberen de slaapjes te minderen of in te korten overdag.
Ik heb ook wel eens gehoord dat je een baby van 6 mnd+ niet voor 9u sochtends moet laten slapen voor goede nachtrust.
Mijn dochter van 8 maanden slaapt al een tijd van 10-12 of 10.30-12.30 en van 16.30 tot 17u. Maar zij is altijd wel n wakkere meid geweest. Ze slaapt sinds 2 weken af en toe eens door. Maar de meeste nachten komt ze nog voor een fles. Ze slaapt dan wel meteen verder daarna. Misschien kan je starten met het laatste dutje in te korten tot max 30 min? Zien als een soort powernap?

Je kunt alle adviezen hier opvolgen maar een baby gaat pas doorslapen als hij of zij daar aan toe is...... sterkte!

Ik zou zoals veel hierboven ook benoemen de wakkertijden icm slaapsignalen aanhouden en niet persé op vaste tijden werken. Veel ouders gaan heel lekker op vaste tijden natuurlijk, maar niet alle kindjes rollen hier fijn in mee ☺️
Is ze om 19.00u sowieso al moe genoeg? Werkt ietsjes later, rond 19.30u beter?

Ik wil je eigenlijk wel adviseren (mocht je er voor kiezen je kindje eerder wakker te maken) je kindje niet na 30 minuten of eerder, maar altijd pas na een afgeronde slaapcyclus van min. 45 min. wakker te maken.
Bij 30 minuten is je kindje in principe nog niet uitgeslapen en heeft het alleen de piek van moeheid weggeslapen, dit kan juist averechts gaan werken op het inslapen voor de nacht.
Er zijn slaapcoaches die dit adviseren, maar dit werkt bij heel veel baby’s niet.

Hoop voor jou dat er gauw weer betere nachten aankomen!

Je doet het prima. Maar babys slapen niet op commando door. Het is heel normaal om tot 3 jaar en zelfs daarna gebroken nachten te hebben. Functioneren met weinig slaap is voor elke ouder lastig. Maar misschien kan je wel manieren zoeken ermee om te gaan zodat je de dag doorkomt. 

Lieve Mama, Zoals als wel meer reacties zeggen, het is misschien vervelend maar zeker niet gek dat ze nog niet doorslaapt. Onze dochter sliep pas met 11 maanden door en dan zeker niet alle nachten. Zelfs nu ze 20 maanden is wordt ze nog geregeld 1-2x per nacht wakker, sinds dat ze 1 jaar is hebben we wel afgebouwd naar flesje water door steeds schepje minder in de fles te doen (beter voor de tandjes).  Ziekte, doorkomende tandjes, mentale ontwikkelingen, ze hebben het er ook maar zwaar mee die eerste jaren. Het is continue kijken hoe lang ze wakker kunnen zijn en hoeveel slaap ze nodig hebben overdag. Onze meid heeft wel echt een donkere kamer nodig (ook overdag rolluiken naar beneden) en heeft nog white noise, werkt beste als het ieder slaapje op staat. Mocht je voor nachtlampje kiezen, rood licht gaat de aanmaak van melatonine niet tegen. Maar met alle dingen die we "goed" doen, qua slaapschema's, slaapgewoontes, geen schermtijd (oké tv interesseert haar ook gewoon niet), veel naar buiten, vooral s'ochtends, temperatuur goed, hartslag knuffel, is het gewoon geen gemakkelijke slaper. Hoe meer we proberen hoe slechter het meestal ging, er gewoon op vertrouwen dat we alles goed deden, en dan ging het vanzelf weer beter.  Heel veel succes, hoor graag hoe het nu gaat. Wees niet te streng voor jezelf, het eerste jaar met een baby en dan ook nog werken vraagt zoveel van je! Maar het wordt beter/ makkelijker. 

Terug
Bovenaan