Wat doe ik verkeerd? Tips gevraagd

<p>Wij hebben een zoontje van 11 weken. Wekenlang een huilbaby met verborgen reflux en enorme krampen. Dit is nu met nieuwe voeding en medicatie onder controle. Toch gaat er iets nog niet goed en daarom ben ik op zoek naar tips… Hij blijft enorm onrustig overdag, moppert en jengelt zowat continu als hij wakker is.. In zn eigen bedje slapen gaat in de nacht prima, maar overdag slaapt hij enkel op ons. Dan kan hij makkelijk 2 a 3u slapen, leggen we hem in zn bed of box slaapt hij meestal niet of mss 5 min en wordt dan weer wakker… Sinds de geboorte heb ik hem dus de hele dag vast of in de draagzak, dat is de enige manier hoe hij aan slaap komt.. Maar met 6kg is de draagzak niet echt meer vol te houden.. Ik snap niet waarom hij zo onrustig is… Online lees ik veel over regelmaat volgens een vaste volgorde maar dat is hier enorm lastig. Ik kan hem niet standaard na een slaapje voeden want dan voed ik hem veel te vaak, na elk hazenslaapje is niet haalbaar.. Wel doe ik telkens verschonen, eten, boertje en dan knuffelen tot hij in slaap valt. Wakker in bedje liggen is uren huilen of 5 a 10 min slapen… Ik baker hem in en dat laat hij vlot toe. White noise maakt geen verschil..</p><p>Hoe help ik hem rustiger worden? Wat doe ik verkeerd? Ik vind het zo sneu dat hij nket tevreden is… En stiekem worden we er ook knettergek van</p>

Wat vervelend dat hij zo onrustig is. Heb je overdag al eens geprobeerd om hem op z'n buik weg te leggen? En dan op een doek/shirt wat naar jou ruikt. Ervan uitgaande dat hij nu op jou schouder in slaap valt. En je bent dan in de buurt om in de gaten te houden of hij goed z'n hoofd draait.

Bij ons eerste dochtertje lukte overdag ook slecht op haar rug en lag ze ook veel op mij te slapen. Snachts ging prima. Heb haar toen overdag op haar buik weg gelegd. Ze was geen goede slaper overdag. Steeds dutjes van 45 min. Pas met 6 maanden deed ze af en toe een dutje van 90 minuten.

Probeer een baby osteopaat. Misschien heeft je zoon ergens last van. Bij ons zat het linkersleutelbeen vast. Na de eerste behandeling sliep hij 4 uur achterelkaar en na 4 behandelingen was hij weer vrolijk en slaapt nu nog steeds goed. 

Ik gaf borstvoeding en had hetzelfde probleem. Ik dacht wat doe ik verkeerd? En iedereen die riep rust en regelmaat. Ik dacht ook hoe moet ik dat doen? Ik dacht dat mijn kindje echt pijn had. Nu achteraf (hij is 8 maanden) bleek dat ik hem gewoon te weinig liet slapen overdag. Ik heb toch de rust en regelmaat geprobeerd toe te passen. En de eerste 3 dagen heb ik hem extreem vaak aangelegd. Maar na 3 dagen ging het stukken beter en viel hij zelf overdag in zijn bed in slaap en sliep hij ineens 2 uur. Ik had de rust en regelmaat toch niet juist toegepast van te voren ook al dacht ik van wel. Ik ben strikt alle stappen gaan volgen. Bij de eerste tekenen van vermoeidheid in bed. En nu gaat alles goed en is het niet meer zo strikt. Ik had van het cb een boekje gehad en daar heb ik me aan gehouden. Het is echt het proberen waard.

Aw je doet niks verkeerds hoor! Wat eerder gezegd is, baby osteopaat. Je kunt wel sturen met een “ritme” bijvoorbeeld vast schema (om en nabij met voedingen). Bijvoorbeeld 07.00/11.00/15.00/19.00/23.00 uur. Max 1,5/2 uur wakkertijd. Elke avond rond hetzelfde tijdstip even een paar minuten in lekker lauwwarm badje. Puur voor de ontspanning. Baby massage erna. Lastig eh soms. Je doet je best en alles met liefde! Meer kun je niet doen 

Op zn buik slapen doet hij niet graag, gaat dan gewoon liggen kreunen en woelen tot hij uiteindelijk gaat huilen...
Bij de osteopaat zijn we al geweest maar die kon niets speciaal vinden.. 
Ik geef flesvoeding dus regelmaat toepassen wordt lastig qua voeden, dan krijgt hij te veel voeding en gaat spugen. Hij drinktt namelijk elk flesje dat je hem geft hihi

White noise muziek geprobeerd? Kregen wij laatst als tip. Onze dochter nu bijna 9 weken was ook een hele strijd qua slapen.. nu soms nog steeds wel maar gaat soms ook wel stukken makkelijker

Wat misschien nog zou kunnen is dat hij te weinig drinkt om lang verzadigd te raken. Wij verschonen ons kindje altijd halverwege de voeding. In mijn geval dan borstvoeding, maar ze valt vaak na 1 borst in slaap. Als ik haar dan laat slapen, is het idd maar een kort slaapje want dan komt ze weer. Dus verschonen we haar op dat moment, dan is ze weer wakker en drinkt nog goed een tweede portie. Daarna slaapt ze langer.
Kijk ook of je draagzak ergonomisch is, als het goed is zou je ook met 6kg er niet heel veel last van moeten hebben (al is een hele dag idd misschien wel veel natuurlijk).
Verder vooral veel succes gewenst, misschien moet jullie kleine gewoon nog bijkomen van een periode waarin hij zich niet fijn heeft gevoeld door de reflux en weer opnieuw vertrouwen opbouwen.

Terug
Bovenaan