Wat doe je als je echt geen zin in heb in eten?!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Weer een probleem.

Heb gewoon nergens trek in.
Echt nergens!! De aardappels komen me keel uit.

Zijn er meer dames die hier last van hebben?!
Ik wil wel blijven eten en gezond voor de beebie maar als alles me tegenstaat..

Jacomien
37 weken en 2 dagen

Hoi!

Bij mij gaat er dan meestal een bak sla op tafel met een kipfiletjes ofzo en daarbij misschien nog wat gebakken aardappeltjes (zoals wedges). Misschien is dat wat?
Of soep met brood?
Ik wil ook wel gezond blijven eten, maar tot op een bepaalde hoogte...wat niet smaakt of waar ik geen trek in heb, laat ik staan....
Groetjes,

NathalieMS

Bij mij kan/blijft/wil er ook niet veel in.
Wel heb ik af en toe zin in een potje Appelcompote of zo. Of een blikje mais.
Dat eet ik dan maar gewoon.
De baby zal niet meer zo veel te kort komen nu denk ik. Die neemt toch wel wat hij wil, maar je moet er wel voor zorgen dat je zelf niet zwak wordt. En niet afvallen, want dan komen afvalstoffen bij je kindje en dat is ook niet goed.
Dus... alleen eten wat je lekker vind, als je maar blijft eten denk ik.

Groetjes, Miriam

lekker een bakje kwark of lekkere yoghurt, iets wat je zeker weten lekker vind en niet al te ongezond is alhoewel met 37 weken je wel mag zondigen hoor :p dat maakt dan niet veel meer uit...

Ik vind zelf danio heel erg lekker en die pak ik dan een klein beetje uit het bakje, met warm eten hoef je bij mij ook niet te komen, ze zitten me hier raar aan te kijken want normaal eet ik als een vent en nu amper en toch kom ik megaveel aan (25 kilo , waarvan 5 in de laatste week) dus snappen doe ik het niet...

Voor die laatste 3 weken gewoon pakken wat je lekker vind...

tjoh, wat balen voor jullie allemaal zeg!
Ik eet nog steeds vrij normaal. Ik zit wel sneller vol en soms voel ik me een beetje misselijk. Maar dat is gelukkig allemaal vrij snel over.
Ik heb wel echt geluk zeg.

ja ik ken het, bij de eerste zwangerschap had ik ook echt nergens zin in en heb ik me echt moeten dwingen om te eten en nu wil ik het allemaal en het liefst zo vet en vreselijk mogelijk, maar nu gooit alles op.
Ik probeer zo goed mogelijk te eten en meestal komt dat neer op slalade (sla met groente en fruit) of iets wat makkelijk verteerbaar is. (soep, rijst, beschuit, enz).
Komkommer doet het trouwens wel heel goed, als je niet teveel eet tenminste, dan krijg je een waterbuik.
Probeer te eten wat je denkt dat goed is zodat je jezelf en je kleine in stand houdt en denk maar dat het nog maar een paar weken is en goed voor de lijn, toch?!

succes

Erg herkenbaar! Ik heb de laatste paar weken echt helemaal geen zin meer in eten. Dat komt o.a. door maagzuur en doordat ik een heel 'vol' gevoel heb. Gisteren heb ik 's ochtends drie crackers met smeerkaas gegeten en 's middags een bakje yoghurt met cruesli, 's avonds een kleine kipfilet, worteltjes en aardappelpuree. Dat was het!! Terwijl ik normaal kan blijven eten.. Vannacht heb ik bedacht dat ik maar multivitamines moet slikken en dan gewoon maar eten wat ik eten kan en wil.
Je moet niet tegen je zin in gaan eten, want dat werkt volgens mij alleen maar averechts.
Je zegt dat je geen zin hebt in aardappels, maar dat ligt sowieso zwaar op de maag. Daar heb ik nu ook minder zin in. Ook heb ik gelezen dat tijdens je zwangerschap je maag voedsel langzamer verteert. Dus  het is wel logisch dat je minder trek hebt, het eten dat je eet blijft langer in je maag zitten. Wat lekkerder is, is wat soep met stokbrood, rijst of een lekkere pastasalade met gezonde vulling.

Eet smakelijk ;-)

Groetjes, Line

Ik heb ook niet overal trek in hoor, maar er zijn nog veel dingen die ik wel lekker vind. Ik eet trouwens het liefste brood met gezond beleg.
En ik hou wel van koken, dus ik zoek op internet dingen op die bijzonder zijn en wat mij wel lekker lijkt.

Ik moet nu alleen uitkijken dat ik niet teveel ga snoepen, want ik heb tussendoor wel meer trek, en ben een echte ik-verveel-mij-eter...

Terug
Bovenaan