Wat doe je in de rugzak naar de psz of kinderopvang?

Het onderwerp zegt het al: wat doe je allemaal in de rugzak van je kleine als hij/zij naar de de peuterspeelzaal of kinderdagopvang gaat? Niemand kan me dit helder aangeven....

Ik heb al:
- setje reservekleding
- luiers

Wie helpt me verder? ^_^
 
Ik zou dat aan de opvang zelf vragen. De ene verschilt net van de andere. Bij ons is het:
-fles plus poeder of borstvoeding
-avondeten indien het daar moet worden gegeven
-schoon setje kleding
-slaapzak (laten we daar liggen en wisselen we af en toe om)
-optioneel knuffel
Luiers zitten bij ons inbegrepen in de prijs.
 
Dank je voor je reactie. Heb ik idd ook gedaan, maar kreeg alleen setje reservekleding en luiers aangegeven. Gaat om peuterspeelzaal. Luiers zitten blijkbaar niet inbegrepen bij ons. 
Maar is dit echt alles vraag ik me dan af....
 
Wij hoeven alleen maar reservekleren mee te geven naar de psz. Luiers en eten en drinken hebben ze daar. Ze mogen een knuffeltje meenemen maar dat doen wij nooit. Als het koud is stop ik handschoenen en een muts in zijn tas. Meer is het niet idd. 
 
Bij ons poedertoren +fles, of gekolfde melk plus fles.
Luiers
Slaapzak+ fopspeen (als ze die nodig hebben) + tut
Reservekleding
 
Bij sommige opvang zitten luiers (vaak kruidvat) erin, en ik heb zelfs gehoord dat nutrilon inbegrepen zit. 
Fruit, brood en melk bij de lunch, en koekje/rauwkost krijgen ze bij ons van de opvang, tenzij je kind allergien/dieet heeft.
 
Fles en voeding, setje reserve kleding, zn drinkbeker, speen, evt slaapzak? Knuffels. 
Wbt seizoens materiaal: mutsen sjaal handschoenen soms een maillot, regenlaarsjss, hoed/pet/zonnebril?
 
 
 
 
Bij ons op de psz hoeven ze ook alleen een luier (met naam erop) en een setje reserve kleding mee te nemen. 
Drinken, fruit en lunch krijgen ze bij ons. 
 
Bij ons op het kinderdagverblijf zitten luiers (pampers), flesvoeding en hapjes erbij in. Wij hebben de eerste dag een fles, setjes reservekleding en speen achter gelaten, dat hebben zij daar in zijn bak gestopt. Dus wij hoeven nu letterlijk alleen hem mee te nemen :)
 
Terug
Bovenaan