wat doen de BV mama's met bijvoeden?

Haihai

Ik vroeg me af wat jullie doen met bijvoeden. Wachten jullie tot 6 maanden, starten jullie met 4 maanden al? Ik ben benieuwd!
Ik wilde wachten tot 6 mnd, maar ik ben zoooo benieuwd hoe hij een prutje wegwerkt!!!! Ik wil dat besmeurde snoetje wel eens zien! Of ik daar nog 2 maanden mee kan wachten????

Groeten

Rosanne

Hoi Rosanne

Ik wacht echt tot 6 maanden, maar dat is ook omdat er hier veel allergie in de familie zit
exceem, bronchitus, astma en koemelkallergie zo wie zo dus ik hoop ook dat ik 6 maanden kan blijven kolven.

groetjes irene

Hoi,

Ik wacht ook  tot 6 maanden. Al moet ik toegeven dat ik laatst een bakje vla zat te eten en me heel erg moest inhouden om Yanick (15 weken)  niet een likje te geven. Ook gewoon om te kijken hoe hij reageert.

Ik krijg trouwens ook het idee dat hij het steeds  beter doorkrijgt als wij zitten te eten. Laatst zat ik  een boterham te eten (nog even snel wat eten voor ik hem zou aanleggen) en hij zat me echt zwaarbeledigd aan te kijken, zovan hoe  durft ze mij te laten wachten  terwijl ze zelf wel eet?!  

hoi,
ik geef mijn zoontje jaap (5,5mnd) nog volledige bv. Als hij 6 mnd is wil ik aan afbouwen en starten met fruit- en groentehapje. dit doe ik tot 6mnd niet ivm familiaire aanleg voor allergie en astma en eczeem bij mij. Vls mij moet je gewoon doen wat jezelf wilt, vriendin gaf net voor 4mnd al fruithapje naast bv omdat ze dat zo leuk vond. Dat is prima gegaan. Als je ziet dat je kindje andere poep, huiduitslag, darmkrampjes ofzo krijgt, is het wrs reactie op andere voeding en dan zou ik teruggaan naar alleen bv.
Succes en veel plezier ermee!!
Mira, sinds 02-01 trotse mama van jaap

Ook ik wilde wachten tot 6 maanden. Maar mijn meisje begon echt het eten uit mijn mond te kijken en zelfs te kwijlen bij het zien van fruit!
Vorige week (precies 5 maanden) ben ik begonnen met wat banaan, heerlijk vindt ze het. Ze was echt toe aan 'vast' voedsel, ze wil kauwen.
Nu ook begonnen met pap omdat mevrouwtje de fles weigert en ik bv wil afbouwen.
Ik geef dus nu nog 4x bv en 1x pap. En nog een klein beetje fruit.
Ik denk dat je moet doen wat je zelf goed vindt!
Gr. Sonja

hoi,
ik geef joany nu naast de bv ook een fruithapje of een danoontje tussen door gewoon een klein beetje ik had echt het idee dat ze daar wel aan toe was en verder geef ik nog gewoon bv op verzoek dat houdt hier in dat ze zo om de 3uur komt en 's nachts rond 03.00uur een keertje.

groetjes,
marike

Ik wacht tot 6 maanden, maar laat haar nu al wel zuigen op komkommer, appel, rode biet enz. Dus als ik een appel eet, mag ze aan mijn appel zuigen (zonder de schil dan uiteraard). Ze vind dat heerlijk.
Ik heb zaterdag en zondag 3 theelepeltjes gepureerde broccoli gegeven, maar dat vindt ze niks. Ik was toch ook wel nieuwsgierig ;-)

ik zal ook pas na ongeveer 6 maanden beginnen (allergie in de familie en ben al heel blij dat hij eindelijk geen krampjes meer heef, dus overstappen naarn vast voedsel vind ik wel een beetje spannend).

Ik heb ook niet het idee dat hij er al behoefte aan heeft. Ik laat hem ook al wel eens spelenderwijs likken / sabbelen /kauwen op eten, maar hij vindt kauwen op z'n speelgoed nog net zo interessant als kauwen op eten.

Eerder werd hier op het forum geschreven over de rapley methode, en dat lijkt me wel wat. Dat gaan wij dus proberen als hij ongeveer  6 maanden is.

Terug
Bovenaan