wat doen jullie aan om in het ziekenhuis te bevallen?

hi

ik had een goedkope pyama gekocht bij de hema, maat xl in donkerblauw, gewoon een tshirt model, met korte mouwen, maar het is zo warm in het ziekenhuis dat ik het echt niet koud had. Had ook sokken mee, maar ook die heb ik niet nodig gehad.

ook voor de week verblijf in het ziekenhuis had ik gewoon korte mouwen pyama's, het is er echt heel erg warm.

groetjes,
lia

wat wel heel lekker is om mee te nemen naar de verloskamers is een labello, heb die meerdere keren gebruikt die nacht.  was ik bij mijn eerste vergeten en had toen ontzettend uitgedroogde lippen.

lia

hi.

ik neem een joggingpak mee, je weet wel zo een grijze met broek en vest.
(buren noemen me wel eens de nutty proffesor nu)
nou hoe warm het is dat vest trek je aan of uit, en daar onder heb  ik dan een t-shirt.
broek heb je volgens mij niet heel lang aan.
lekkere dikke sokken.
na de bavalling als je gaat douchen trek in mijn speciaal gekochte pyama aan, en kramen maar.

xxx martine

Hoi,

Hoor hier allang niet meer, maar lees nog wel. (dochter is inmiddels 1,5)
Las deze vraag en moest gewoon even antwoorden.

Ws is een t-shirt echt warm genoeg. De verloskamers zijn vrij warm. De kraamafdeling trouwens ook. Allemaal zodat de baby zich goed op temperatuur kan houden. (ook als de mussen dood van het dak vallen van de hitte  stoken ze de boel op!)
Ik kan jullie alleen maar aanraden om in een oud shirt te bevallen. Of in een donker (blauw of zwart) shirt. De baby word na de bevalling op je buik neergelegt. Vaak zit alles, en ook je shirt, onder het bloed, huidsmeer, meconium, etc. Dat is enorm moeilijk uit te wassen. Ik heb na beide bevallingen (2003 en 2006) de shirts gewoon in de kliko gegooit. Na het douchen cq wassen kun je een mooi shirt aan doen. Lig je er mooi bij voor de kraamvisite.

Succes allemaal, en veel geluk met jullie kleintjes!
Groetjes, Cathy

Mijn schoonmoeder heeft mijn snoopy ponnetje bij de hema gekocht voor €5...
Hehe... geen geld, toch... Leuk en geen zorge als ik het zou moete weg gooien!

Ik kan me voorstellen dat je je niet veel aantrekt van wat je aan hebt op het moment zelf.
Maar toch, daarom er toch ff over nadenken tevoren.

Liefs,
van ons...

Hoi allemaal bedankt voor jullie reacties,
het heeft me erg geholpen
het is dan wel mijn tweede bevalling maar van mijn   eerste was ik uitgerekend in juni en was het bloedheet.
gr lisette

Hoi Lisette,
In de verloskamer is het erg warm. Ik had ook koffertje allang klaarstaan en had een big shirt meegenomen die gelijk daarna in de vuilnisbak kon. Zat helemaal onder bloed en nattigheid, die nam ik echt niet mee naar huis!
Had ook sokken aan, maar geen last gehad van koude voeten.
Labello is inderdaad fijn om te hebben voor je lippen en drinkflesje vond ik makkelijker uit drinken dan een glas, dus die had ik ook meegenomen.
Groetjes Daisy en Thijmen

Terug
Bovenaan