wat doen jullie kids buiten school om aan activiteiten en waarom?

Hallo,
Ik vraag me af..wat doen jullie kids buiten school om aan  sport/ muziek oid??
En waarom?
Willen ze het zelf, of sturen jullie je kind?
Gewoon nieuwsgierig hoor?
Ik heb zelf drie kids..van 8, 4,5 en net 9 weken.
Groet R
 
hoi
onze zoon van 6 als die uit school komt ,gaat hij plassen en lekker op de bank hangen wat drinken en koekje erbij. heeft hij dat op gaat hij met zijn zusje spelen het liefst boven op zijn kamer.en af en toe gaat hij ergens bij een vriendje spelen ,of hier komt er 1 spelen.
maar omdat hij nogal veel moe is gebeurt dat dus zelden.
groetjes
 
Hoi,

Onze zoon van 4,5 zou best het één en ander willen doen na schooltijd. Muziek vind hij geweldig. Helaas hebben ze bij ons op de muziekschool nog niks voor zulke jonge kinderen. Zwemmen lijkt hem ook leuk. Maar op aanraden van de kinderarts (hij heeft epilepsie) moet hij daar nog even mee wachten. Heb al geinformeerd hier in de buurt, en er blijkt een kleinschalige zwemgroep te zijn. Daar raden ze ook aan om pas te komen als je kindje 5 is. Dan hebben ze gewoon wat meer energie er voor. Zijn epilepsie is voor hun trouwens geen probleem.
Dus voorlopig hier nog weinig aktiviteiten buiten school. Wel gaan we regelmatig ergens spelen, of komt er hier iemand spelen. Onze zoon puzzelt tegenwoordig graag, en hij doet wat spelletjes op de computer. (spellenplein.nl) Of hij speelt met zijn andere speelgoed.

Groetjes, Cathy
 
Mijn oudste is toen hij 5 werd op zwemles gegaan. Toen wilde de jongste (toen 3 jaar en 3 maanden) natuurlijk ook iets. Zij is toen bij een turnvereniging gegaan (eigenlijk pas voor vanaf 3 en een half jaar). Maar zo'n enorme klimaap. Ging prima, ze heeft echt genoten. Onze werkroosters wijzigden waardoor ze helaas moest stoppen. Nu gym ze bij het huiskamerproject na schooltijd op school. Verder fietsen we veel, zij (nu 4)  op de aanhangfiets bij lange afstanden, hij (nu 6) zelfstandig. En wandelen in het bos. Rolschaatsen, steppen, skippieën en  fietsen voor ons huis op het pleintje (dat voor auto's is afgesloten, mazzel bij het wonen in de stad). Supersportieve kinderen dus. Zij willen ook vaker buiten spelen (actief zijn) dan ik. We wonen op een bovenwoning en ik vind dat ik er wel nog bij moet zijn. Toch maar vaker aan toe geven dan ik eigenlijk zin in heb. Het is toch heerlijk en erg goed voor hun. We gaan ook vaak naar speeltuinen, zodat ze zich weer op andere manieren kunnen uitleven. En de hoogslaper, trapleuningen, fauteuils en wat niet al meer, zijn allemaal fantastische klimtoestellen. (Oh, lego vinden ze ook geweldig hoor, hij staat niet continu te stuiteren, zij wel bijna, gelukkig kan ik haar met knutselen soms nog even rustig maken.)
 
onze dochter loopt wat achter met haar motoriek dus daarom zit ze sinds sept op kleutergym. erg leuk en ze heeft het prima naar haar zin.
ook zit ze op paardrijles.
het geeft haar enorm zelfvertrouwen en dat had ze wel nodig ook.
ik wilde haar ook nog op zwemmen doen maar dat word gewoon wat te veel van het goede en ik heb gehoord dat je beter kunt wachten tot een kind 5 jaar is met zwemles.
ze zat eerder wel op baby en peuterzwemmen maar dat was dus ook voor de motoriek.
dus als ze 5 is kijken we wel weer hoe het dan gaat.
misschiend dat we dan met rijlessen stoppen en met zwemmen beginnen maar dat zien we volgend jaar wel, zi namelijk in juni net 4 geworden

miep76
 
Mijn twee oudsten zwemmen fanatiek (wedstrijdzwemmen). dat betekent dus voor de één zo'n 5 a 6 keer in de week trainen (ze is 9 jaar) en de ander traint zo'n 3 a 4 keer in de week.

Het enige wat ik gedaan heb, is de meiden na het behalen van hun zwemdiploma door laten zwemmen, of toch net even meer basis te krijgen. Als ze al jong hun diploma's halen is dat best belangrijk. En nu willen de meiden nieta nders meer.

In de kerstvakantie gaan ze naar schaatsles, in de zomermaanden halen ze hun brevetten voor reddingszwemmen.

De oudste wil graag ook nog fitnessen, maar dat wordt me echt teveel. dus helaas voor haar.

Ik stuur ze niet, ze willen echt zelf

Miep
 
Mijn dochter is 7 1/2... heeft op zwemles gezeten en heeft d'r A-diploma gehaald in mei...   En ze zit nu op Algemene Muzikale Vorming voor groep 3 in het teather..  daar zit ze echt weekelijks op te wachten zo leuk vind ze het.. Ze heeft ook een tijdje scouting gedaan, maar dat  is in het weekend, en doordat ze ook naar haar vader gaat om het weekend werd het lastig. Maar ik vind dat sinds ze op de AMV zit, ze giga vooruit is gegaan....
 
mijn dochter van 5  zit op turnen.. en ze vind het erg leuk!!!
tuurlijk komt het door mij dat ze erop zit.. maar ik vind het gewoon erg belangerijk dat ze aan sport doet.. de jeugd van tegenwoordig zitten alleen maar voor de tv en spelen bijna nooit meer buiten..!!

groetjes
 
Terug
Bovenaan