Mijn oudste is toen hij 5 werd op zwemles gegaan. Toen wilde de jongste (toen 3 jaar en 3 maanden) natuurlijk ook iets. Zij is toen bij een turnvereniging gegaan (eigenlijk pas voor vanaf 3 en een half jaar). Maar zo'n enorme klimaap. Ging prima, ze heeft echt genoten. Onze werkroosters wijzigden waardoor ze helaas moest stoppen. Nu gym ze bij het huiskamerproject na schooltijd op school. Verder fietsen we veel, zij (nu 4) op de aanhangfiets bij lange afstanden, hij (nu 6) zelfstandig. En wandelen in het bos. Rolschaatsen, steppen, skippieën en fietsen voor ons huis op het pleintje (dat voor auto's is afgesloten, mazzel bij het wonen in de stad). Supersportieve kinderen dus. Zij willen ook vaker buiten spelen (actief zijn) dan ik. We wonen op een bovenwoning en ik vind dat ik er wel nog bij moet zijn. Toch maar vaker aan toe geven dan ik eigenlijk zin in heb. Het is toch heerlijk en erg goed voor hun. We gaan ook vaak naar speeltuinen, zodat ze zich weer op andere manieren kunnen uitleven. En de hoogslaper, trapleuningen, fauteuils en wat niet al meer, zijn allemaal fantastische klimtoestellen. (Oh, lego vinden ze ook geweldig hoor, hij staat niet continu te stuiteren, zij wel bijna, gelukkig kan ik haar met knutselen soms nog even rustig maken.)