wat doen jullie kids buiten school om aan activiteiten en waarom?

Hallo,

Ik heb een zoon van bijna 6 en een dochter van 4,5 jaar (en ook nog een dochter van 4 weken, maar die heeft nog niet zoveel te doen, behalve eten en slapen).
Mijn zoon zwemt sinds januari dit jaar en mijn oudste dochter sinds augustus.
Zwemdiploma is verplicht hier in huis. A-diploma is een must, daarna mogen ze verder als ze dat willen, maar dan moeten ze met hun andere sport stoppen.
Joep voetbalt (tenminste spelenderwijs), en Jonne zit bij de cheerleaders (een soort dansgroep).
Voor Joep betekent dat op maandag een half uur zwemmen en op vrijdag een uur voetbaltraining.
En voor Jonne op maandag een half uur zwemmen en op woensdag anderhalf uur cheerleadertraining.
Ik heb wel gestuurd in het feit dat ze iets aan beweging moesten gaan doen, maar ze hebben zelf gekozen welke sport.

Groetjes Sandra mama van Joep (dec 2001), Jonne (mei 2003) en Jobke (okt 2007).
 
Hoi

Ik heb 3 kinderen van 8 , 5 en 0 jaar.
Ach de jongste doet nog helemaal niets.

Maar de jongens zitten ook niet op iets bij een vereniging oid.
Ze hebben het nu al druk genoeg,voornamelijk met buitenspelen.
En eigenlijk vind ik dat ook perfect.En het scheelt ook heel veel geld.
De middelste staat op de wachtlijst voor het zwemmen,maar dat is hier een wachtlijst van een jaar en zal dus nog wel een tijdje duren eer hij mag beginnen.

Ik vind dat de kinderen zelf moeten aangeven of ze ergens op willen,want dan is ook de inzet goed.Willen ze niet ook goed,maar dat betekend wel dat ze voldoende lichaamsbeweging thuis moeten krijgen.

Groetjes Jessica
 
Hallo,

Ik heb  3 kids (8,6 en bijna 3). De middelste gaat naar de jeugdbeweging, maar daar houdt het zo'n beetje bij op. Wel spelen ze heel veel binnen en buiten (als het weer het toelaat). In de tuin staat een schommel die ook dienst doet als klimrek voor de oudste. Verder klimmen ze overal op en over, zeker de jongste is een echt aapje.
De oudsten hebben er ook nog nooit naar gevraagd. Dus ja, dan komt het er ook niet van.

groetjes Veerle
 
hoi, onze oudste is nu 7 jaar, en doet aan wedstrijdzwemmen, hij is ook bezig voor zwemvaardigheid 2, onze dochter is 5 en heeft nu haar c gehaald, en ze wilt graag verder met turnen of zo iets. Zelf zwem ik ook graag, en ga dan ook iedere week zeker 1 keer zwemmen. onze jongste is 15 maanden, dus die doet voorlopig nog even niks Eerlijk gezegd vind ik het niet zo belangrijk wat ze aan sport doen, als ze maar leuk vinden wat ze doen!!! groetjes Wendy
 
Terug
Bovenaan