Wat doen jullie kinderen graag?

Onze kindjes zijn nu ongeveer 18 maanden en zijn volop aan het spelen. Misschien is het leuk om uit te wisselen wat onze kinderen graag doen. Zo komen we misschien nog wel op leuke nieuwe ideeen voor onze kinderen!!!
Renske speelt heel graag met ballen en auto's. Ook de little people vindt ze erg leuk. Iets dat echt van de laatste weken is is tekenen. Dat kan ook door haar bril komen hoor, dat ze het nu pas ziet. Het liefst tekent ze met viltstift. En bij de Hema hebben ze pakjes viltstiften voor de allerkleinsten, uitwasbaar op 40 graden en speciale inkt. Ik zit dan wel bij haar of ze zit op schoot.
Ook kleien met playdoh vindt ze super.
En in de speeltuin speelt ze al volop, de glijbaan, hangen aan een rekstok of op een wipkip. Alleen schommelen vindt ze niet leuk. Op een fiets of traptrekker van haar zus zitten en dan sturen en toeteren is ook geweldig.
De kinderboerderij en de bibliotheek zijn hier ook wekelijkse uitstapjes. Al gaat Renske meer mee naar de bibliotheek vanwege haar zus, maar ik neem sinds kort ook boekjes mee voor haar.

hoi,
leuk topic!
kelwin speelt graag met ballen en tractors ( heel luidruchtig broooeeeeem bij roepend) en hij heeft een dieren boekje.. wat hij erg leuk vind en zegt veel dierengeluiden al.
ook doet hij af en toe alsof hij aan de telefoon is met een blokje.
hij speelt met duplo en op zijn loopauto. verder vind hij het geweldig om mee te gaan winkelen. ;) en op de trampoline bij mijn ouders. dieren kijken bij mijn ouders is ook erg favoriet. ( hebben kippen, kuikentjes en duiven en er lopen schapen)
in het zand spelen vind hij niet zo leuk want dat voelt niet lekker:p hihi.. opeten is wel lekker met het schepje in zijn mond. hij zit dan meestal op een kleed en wil er ook echt niet af. hihi..
verder wil hij graag mama na doen.. achter de computer en dan heel eigenwijs letters typen :D:D
lekker swingen op leuke liedjes is hier ook favoriet.
tja en verder zou ik het zo niet weten.

liefs, Christien

Hallo,

Bente speelt graag met dat waar haar broer mee speelt.... Oftewel we hebben hier regelmatig oorlog....
Ze begin nu een pop helemaal leuk te vinden en is daar druk mee in de weer. We hebben een kinderwagen in de kamer staan, daar mag de pop dan in en zij duwt hem al schuivend op haar billen de kamer door hahaha..
Verder is ze graag buiten, al vindt ze gras wel vies aanvoelen, de zandbak is wel een groot succes.

Groetjes Danielle

Hoi,

Jesse speelt het liefst buiten. Achter de grasmaaier, bij zijn werkbank, gewoon met een bal, in de zandbak, op het gras, in zijn speelhuisje, als het maar buiten is. Het liefst rent hij dan de halve tuin door en bekijkt hij alle planten, diertjes en vliegtuigen die overvliegen.
Hij is ook helemaal weg van de kinderboerderij (of bokkentuin) en van het strand en de speeltuin.
Binnen speelt hij graag met duplo en blokken.
En het helpen van mama vind hij ontzettend leuk, was ophangen, was in de wasmachine, stofvegen, zuigen, dweilen, poetsen, boodschappen uitladen, helpen met koken etc.

Goede tip van die viltstiften, is wel handig ja dat ze uitwasbaar zijn. Ga van de week maar eens naar de Hema. Want met kleurpotloden zie je het niet zo goed op het vel papier (of die dan niet hard genoeg duwt ofzo??)

Hoi,

Leuk, leuk.

Myrthe speelt graag met duplo of blokken. Auto's zijn ook meer in trek geworden.
Poppen doet ze graag aan en uitkleden, wat nog niet helemaal lukt dus wij zijn de pineut. De pop de fles geven en ik de poppenwagen doen is ook grappig. (Alhoewel eigenlijk alles wel verplaatst wordt in poppenwagen)
Loopauto, en alles wat geduwd moet worden is leuk.
En de vormenstoof kan ze al helemaal zelf! Ze is sowieso erg van het dingetjes ergens in stoppen (jaja regelmatig iets kwijt!)
Tekenen is favoriet en als ze klaar is zit ze gerust een half uur de kleurtjes in en uit doosje te halen.
Helpen koken (en tijdens komkommer snoepen) kinderboerderij, fietsen en sinds kort ook boekjes.

Liefs Irene

Brenda speelt graag in de tuin met van alles en nog wat, ook graag in de zandbak en de schommel.
Binnen speelt ze met duplo, de barbie's van haar zus, met poppen en knuffels en ze is gek op little people en op boekjes.
Fietsen en wandelen (zowel in wagen als zelf) vind ze ook erg leuk.
En sinds gisteren vind ze het geweldig om de kat te kammen (hij laat het gelukkig toe) en ze helpt ook graag met stoffen (altijd handig !)

Bianca

Dit is leuk,

Onze meid 'leest' heel graag in boekjes. Ze speelt ook graag met de boerderij, tractor en het vliegtuig van little people.
Verder is ze heel graag buiten, in de zandbak op de glijbaan. We kunnen geen speeltuin voorbij lopen zonder dat ze even moeten glijen en op de wipkip.
Tekenen vindt ze de laatste tijd ook erg leuk en ze krast dus hele vellen vol.
Maar het allerleukste vindt ze toch echt wel dieren. Het maakt niet uit hoe groot of klein het is allemaal favoriet. Dus een uitstapje naar de kinderboerderij of de dieren vieren hier in het dorp dat is altijd feest.
We hebben zelfs een abonnement op het Gaiapark omdat ze het daar zo geweldig naar haar zin heeft.
Ohja en voordat ik het vergeet puzzelen vindt ze ook helemaal super. Alles eruit gooien en dan weer allemaal op de juiste plek erin stoppen, daar kan ze rustig een half uur mee bezig zijn.

Heerlijk om naar te kijken en van te genieten!!
Groetjes Anne

Wat kunnen jullie kindjes al veel, als ik dit zo lees.
Daniel speelt vaak alleen met duplo, zijn loopfietsje en met een groot hobbelpaard wat geluid kan maken.
Ook maakt hij hele verhaaltjes in de box met zijn knuffels.
Spelen met een schepje in het zand vind hij ook leuk maar dit doet hij echt niet effe een ochtend, de rest gelukkig wel.

Liefs marina

Terug
Bovenaan