Wat doen jullie kindjes al?

Hoi Allemaal,

Feline kan al glimlachen (echt heel soms) en verder kijkt ze vooral erg serieus hahaha.
En ze trappelt heel veel en zwaait met haar armpjes. Verder speelde ze vorige week voor het eerst echt met een speeltje dat aan de box hangt.

Wanneer kunnen baby's zich omrollen en wanneer lachen ze met geluid?
Is natuurlijk voor ieder kindje anders maar zou het graag willen weten.

groetjes Mariska

Hoi Mariska,

Onze Tymo is komende vrijdag 6 weken. Ik vind hem best snel in zijn ontwikkeling, hij heeft dan ook bijna twee weken langer bij mama in de buik gezeten. Hij vond het vast gezellig daar.

Met 2 weken begon hij te glimlachen en echt lachen deed hij met 3 weken!  
Nu begint hij geluidjes te maken met lachen en lacht me iedere keer als hij gevoed word toe.
Hij brabbeld (Uuh, Aah, Eeh) al flink als je tegen hem praat en schatert bijna met het liedje 'klap eens in de handjes' mee tijdens het verschonen.

Oja ook heel leuk om te zien dat hij lacht naar zijn knuffeltje in bed.

Super zo'n kleine , geniet elke dag weer als ik iets nieuws ondek!

Hi,

Vandaag was ik zo trots op Jade. Ze lag op de comode en ineens begon ze hard op te lachen. Omdat ik het niet geloofde, riep ik nog een keer, nog een keer. En ja hoor weer een schaterlach. Jade is bijna 7 weken en lachen zonder geluid doet ze sinds een week of 3. Verder is ze ook al lekker aan het kletsen. De uhhs en de aahhs dus.

Ik leg haar iedere dag ook even op haar buik en vanaf vorige week onderneemt ze al pogingen om van haar buik op haar rug te draaien. En maar zwaaien met die benen. Tot haar grote frustratie lukt het nog niet. Dan is ze  me een partij aan het mopperen

Ze leren echt iedere dag en ik ben iedere keer weer apetrots als ze iets nieuws kan.

Britt is nu 6 weken.

Ze lacht al 2/3 weken, ook de uhhhhhhhs en de ahhhhhhhhhhs zijn er ook veel. Spelen met een boxspeeltje en ze houdt haar hoofd al goed stevig omhoog. En omrollen begint ze iets mee.

xxx Nienke

Hoi allemaal

Bij ons is Tessa ook vanaf 4 weken aan het glimlachen en nu ( 7 weken) krijgen we meestal een gulle lach als we haar toelachen en ze niet te moe is. Vaak ook met geluidjes (urruh). Soms beweegt ze haar arm heel bewust ergens naartoe.

Zelf denk ik dat kindjes die veel met hun armen ongecontroleerd zwaaien eerder moe zijn dan heel ontwikkeld. Met een week of 6 kunnen ze gewoon nog niet gericht tegen een babygym aan slaan. Je hebt de kans dat je je kind teveel vermoeit hiermee, zelfs al lijkt hij het leuk te vinden.

Gericht spelen met de eigen handjes begint met een week of 10-12.
En omrollen geloof ik dat mijn zoontje ook kon met een maand of 3, van de buik naar de rug. Andersom is een stuk moeilijker.

Groetjes
Irene

quote: mama Irene reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-07-2007 14:24:45'));

Hoi allemaal

Bij ons is Tessa ook vanaf 4 weken aan het glimlachen en nu ( 7 weken) krijgen we meestal een gulle lach als we haar toelachen en ze niet te moe is. Vaak ook met geluidjes (urruh). Soms beweegt ze haar arm heel bewust ergens naartoe.

Zelf denk ik dat kindjes die veel met hun armen ongecontroleerd zwaaien eerder moe zijn dan heel ontwikkeld. Met een week of 6 kunnen ze gewoon nog niet gericht tegen een babygym aan slaan. Je hebt de kans dat je je kind teveel vermoeit hiermee, zelfs al lijkt hij het leuk te vinden.

Gericht spelen met de eigen handjes begint met een week of 10-12.
En omrollen geloof ik dat mijn zoontje ook kon met een maand of 3, van de buik naar de rug. Andersom is een stuk moeilijker.

Groetjes
Irene

Hoi Irene,

Feline slaat niet tegen een babygym aan hoor. Ze zwaait gewoon in het rond met haar armen en trappelt met haar benen.
Ze speelt wel echt gericht met een speeltje dat aan de zijkant van de box hangt. Ze kijkt ernaar en slaat er dan tegen zodat het geluid maakt.
Verder volgt ze ons met haar ogen en hoofdje en dat doet ze ook bij de mobile met muisjes die boven de box hangt.
Als ze stil hangen dan gaat ze tegen de muisjes brabbelen
Omrollen zie ik voorlopig niet gebeuren, als ik haar op de buik leg gaat ze al snel huilen. Ik moest van het CB haar een paar keer per dag 2 minuutjes op de buik leggen. Nou vaak huilt ze binnen 20 seconden al, dus dan leg ik haar weer op de rug. Ik ga het vanaf volgende week wel weer proberen, misschien vind ze het dan wel leuk.

Ze gaat trouwens nu steeds meer glimlachen. Maar echt veel geluid produceert ze niet bij dat lachje. Ze kijkt gewoon heel vaak serieus hahaha

groetjes Mariska

Hoi Nienke,

Hahaha, dus jij bent ook bij prenatal wezen shoppen.... Ik heb deze 2 weken geleden gekocht, omdat ik niks had en Feline niet veel te doen had in de box.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan