quote: mama Irene reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-07-2007 14:24:45&apos
);
Hoi allemaal
Bij ons is Tessa ook vanaf 4 weken aan het glimlachen en nu ( 7 weken) krijgen we meestal een gulle lach als we haar toelachen en ze niet te moe is. Vaak ook met geluidjes (urruh). Soms beweegt ze haar arm heel bewust ergens naartoe.
Zelf denk ik dat kindjes die veel met hun armen ongecontroleerd zwaaien eerder moe zijn dan heel ontwikkeld. Met een week of 6 kunnen ze gewoon nog niet gericht tegen een babygym aan slaan. Je hebt de kans dat je je kind teveel vermoeit hiermee, zelfs al lijkt hij het leuk te vinden.
Gericht spelen met de eigen handjes begint met een week of 10-12.
En omrollen geloof ik dat mijn zoontje ook kon met een maand of 3, van de buik naar de rug. Andersom is een stuk moeilijker.
Groetjes
Irene
Hoi Irene,
Feline slaat niet tegen een babygym aan hoor. Ze zwaait gewoon in het rond met haar armen en trappelt met haar benen.
Ze speelt wel echt gericht met een speeltje dat aan de zijkant van de box hangt. Ze kijkt ernaar en slaat er dan tegen zodat het geluid maakt.
Verder volgt ze ons met haar ogen en hoofdje en dat doet ze ook bij de mobile met muisjes die boven de box hangt.
Als ze stil hangen dan gaat ze tegen de muisjes brabbelen
Omrollen zie ik voorlopig niet gebeuren, als ik haar op de buik leg gaat ze al snel huilen. Ik moest van het CB haar een paar keer per dag 2 minuutjes op de buik leggen. Nou vaak huilt ze binnen 20 seconden al, dus dan leg ik haar weer op de rug. Ik ga het vanaf volgende week wel weer proberen, misschien vind ze het dan wel leuk.
Ze gaat trouwens nu steeds meer glimlachen. Maar echt veel geluid produceert ze niet bij dat lachje. Ze kijkt gewoon heel vaak serieus hahaha
groetjes Mariska