Wat doen jullie kleintjes al??

A

Anoniem

Guest
Hoihoi,
Onze zoon is 7.5mnd en draait van zn rug naar buik en omgekeerd, ook probeert die wel te kruipen maar dat lukt nog niet helemaal!!
Wat doen jullie kleintjes al??
Ik vind dat Patrick zn beentjes nog niet echt gebruik, hij gaat zeg maar ook niet staan op je benen als je hem vast heb. Snap je hem?? Hij trekt ze hoog op!!

Tja mn eerste he, ben benieuwd wanneer dat allemaal komt.

Liefs

Ieder kindje ontwikkelt zich op zn eigen tempo!
Er zijn wel wat richtlijnen (zie o.a. het groeiboekje) het ene kind is sneller met het ene en de andere weer met het andere! Je zal zien dat als jou kindje motorisch geen snelle is dat hij weer snel zal praten of vroeg zindelijk is bijvoorbeeld.
Onze dochter van 1 juni kruipt als een speer vanaf dat ze 6 mnd is en rolde met 6 wkn al om!!! Je wordt er 'gek' van ze wil alleen maar staan, zitten is saai behalve dan tijdens het aankleden, want liggen is nog saaier en slapen is het allersaaist van alles!!
Ze is onze 2e, ze heeft de hele dag dr zus van net 2 om dr heen lopen dus dat stimuleert dr natuurlijk enorm maar het frustreert dr ook... Waarom kan ik niet lopen en waarom kan ik daar niet bij of mee spelen....
Ach t gaat al allemaal zo snel van mij mag ze nog even baby blijven.... helaas heeft ze daar zelf een andere mening over!

Liefs L81

Hoi mamasab, hier eentje van gelijke leeftijd. Rolt sinds kort naar buik en af en toe naar rug. Kruipen hier ook nog niet ontdekt. Wel schuift hij achteruit over houten vloer.

Staan op de beentjes doet hij al een tijdje op schoot maar ook maar heel even. En als ie geen zin heeft trekt ie idd zijn beentjes op.

En zitten dan? Hier lukt het even met een steuntje in de onderrug en heel soms even helemaal zelf. Zittend spelen is hier nog niet aan de orde.

En zoals bovenstaande zegt (weet naam ff niet meer sorry :D) ieder heeft zijn eigen tempo. Hier was hij namelijk al vroeg met allerlei geluidjes!

Olivia is nu 7 maand en rolt van buik naar rug en omgekeerd. Verder teigert ze vooruit (en achteruit), kan met hulp staan en met hulp zitten.Ze zit ook wel eens op handen en knieen, maar van echt kruipen komt het nog niet.  Zittend spelen in de kinderstoel gaat ook zo'n twintig minuten goed. Verder brabbelt ze ook terug.

In verhouding met het boekje is ze wat sneller dan gemiddels met haar motoriek, maar in verhouding met mijn zoontje is ze langzaam. Hij was dan wel extreem snel, want hij kon met drie maanden beide kanten oprollen, met 4 maand teigeren, 4,5 maand kruipen en 6 maanden staan en lopen langs de tafel. Met 11 maanden liep hij een paar passen los de huiskamer door. Dus ach, mijn ervaring is dat kijken naar de oudste niet altijd ervoor zorgt dat je tweede sneller is. En zelf ben ik erg blij dat ze wat langer baby blijft, want ze worden al snel genoeg groot. En je eigen spullen blijven ook wat veiliger.  

Een buurvrouw van ons heeft een dochter die zowel qua motoriek als qua praten langzamer was dan mijn zoontje en andere buurjongetjes. Zij rolde pas bij 8 maanden en liep pas toen zij ruim 1,5 jaar oud was. Maar nu ze ruim twee is, heeft ze het helemaal ingehaald en lijkt zij weer wat sneller qua ontwikkeling. Dus de baby periode zegt volgens mij ook nog niet zoveel.

Groetjes,
Eefje

Hoihoi,

Evy wordt komende vrijdag alweer 8 maanden. Draaien van rug naar buik doet ze al een hele tijd, maar ze heeft sinds een paar weken de smaak echt te pakken. Zo draait ze haar heel speelkleed rond, om dan altijd weer op de koude vloer terecht te komen.

Ze zit nu zelfstandig sinds vorige week. Zat al stevig, maar had steeds nog een steuntje in de rug nodig. En van de ene op de andere dag kon ze het zelf.

Kruipen gaat ze volgens mij over slaan. Daar doet ze nog echt niets mee. Als ze op de rug ligt duwt ze met haar benen, haar kontje omhoog en schuift dan wel een beetje op, maar dat is dan ook alles.

Maar staan daarentegen, gaat haar heel goed af. Ze staat al heel stevig op haar beentjes. Je hoeft haar maar een beetje te ondersteunen.
En als ze zich zelf ergens aan kan vast houden, lukt het haar ook al goed. De broek optrekken gaat ook steeds beter zo.

En kletsen natuurlijk, als een echte meid. Vooral papapapapapapapa begint zich steeds vaker en duidelijker te vormen.

Echt mooi en leuk om te zien, hoe z'n klein mensje zich zo ontwikkeld.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Zo te lezen is Elise ongeveer net zo ver als Evy... Ze is gisteren (13e) net 8 mnd geworden...
Elise kan sinds 2 wk goed zelfstandig zitten. Ze buigt voorover en opzij om een speeltje te pakken, heel soms valt ze erbij om maar meestal heeft ze een goed evenwicht daarbij. Het strekken van de beentjes is favoriet. Staan bij papa of mama op schoot of in haar loopwagentje. Hiermee race'd ze de hele kamer door. Het kruipen daarintegen heeft ze geen zin aan. Ze snapt het schijnbaar nog niet óf slaat het gewoon over. Rollen kán ze wel, ze vliegt ook heen en weer van de ene op de andere zij,maar van buik naar rug en andersom doet ze weinig (ze kán het wel). Ook zij wupt met de billetjes omhoog door met de voetjes af te zetten, zo draait ze een rondje om d'r as.. Haha, maar vooruit of achteruit komt ze nog niet. Qua geluid is ze goed aanwezig. Af en toe wat te luid, waarschijnlijk enthousiasme, daarin moet ze wel 's wat geremd worden, dat brabbelen is overigens wel erg leuk.

Zo jullie kleintjes doen echt aln hoop, Patrick is dus een beetje laat met dat al, tenminste als ik hier lees wat ze allemaal al kunnen.

Zitten kan tie in de kinderstoel een halfuurtje met iets ondersteuning van handdoeken, maar gewoon op de grond kan die het nog niet, totaal geen evenwicht. Hebben jullie dit geoefend met de kleintjes?? Of snappen ze dat zelf ineens??

Morgen naar het cb, mss hebben hun wat tips ook met zn eten.
Trouwens vandaag is zn eerste tandje door!!!!!!

Liefs

O ja nog even een aanvuling, brabbelen kan die als de beste. papapapapapapa, krakrakra enzenz echt de mooiste engelse zinnen komen uit zn mondje haha!!
 groetjes

Terug
Bovenaan