Wat doen jullie met de kraamvisite?

Hallo allemaal,

Wij zijn er nog steeds niet uit wat we willen doen met de kraamvisite. Wat onszelf betreft willen we het gewoon laten komen zoals het komt maar aangezien onze dochter van dan 1.5 nogal prikkelgevoellig is zien we het niet zitten om haar meerdere dagen per week met visite te confronteren (is ook niet prettig voor onze nachtrust want die prikkels komen er 's nachts uit.) Wij denken daarom aan bv 3 kraamdagen waarop we 2/3 uurtjes per keer beschuit met muisjes oid serveren. Maargoed hoe vermeld je dit op de kaart? Hoe doen we het met de mensen die we liever persoonlijk op kraamvisite willen? Wie heeft er originele ideetjes voor de kraamborrels/kraamkoffie's???

gr.Ing

Als je drie verschillende dagen een kraamfeestje houdt dan zou ik dat niet op het kaartje zetten, maar bijvoorbeeld een klein kaartej erbij doen voor diegenen die je op die dagen wilt uitnodigen.

En mensen die dichtbij je staan (directe familie en goede vrienden) die zullen zelf wel bellen neem ik aan. Deze mensen spreek je toch regelmatig, en die vertel je van tevoren dus al wat je van plan bent. En dan spreek je gewoon een tijdstip af dat het jullie uitkomt. Houdt daarbij wel samen heel goed de agenda in de gaten en spreek met elkaar af wat het maximum is aan bezoek dat er per week mag komen.

Wij gaan geen speciale borrel of zo houden. En we zetten ook niks op het kaartje. We zien wel hoe het gaat lopen. De agenda ligt naast de telefoon, en daarin staat wanneer we bezoek kunnen ontvangen en wanneer we op onszelf willen zijn. Eventueel onverwacht bezoek is welkom als het op dat moment uitkomt. Zo niet dan hadden ze maar moeten bellen. Eigenlijk gelden er dus dezelfde regels als nu, alleen zullen we iets vaker 'nee' moeten verkopen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je zit te dubben!
Bij onze eerste kregen we zó ontzettend veel visite, en dan vooral de eerste dagen dat de kraamverpleegster weg was.
Ik was beneden, en ze bleven erg lang plakken....ik was total loss!!!!!!!!!!
Want, je moet je baby nog voeden en verschonen, en daar ben je dus uren mee bezig in het begin.
Bij de tweede zag ik er ontzettend tegenop, maar dat viel erg mee, want we kregen nu veel minder visite. Al die oude tantes hadden ons huis nu wel gezien bij de eerste, en stuurden een kaartje met een aardigheidje erin.
Er waren zelfs avonden dat wij met een volle pot koffie zaten te wachten, en er niemand op kwam dagen. Balen natuurlijk.
Bij de derde gingen we dit anders aanpakken, en hebben op het kaartje gezet of ze wilden bellen voor een bezoekje. En dat was heerlijk! Als we wisten dat er niemand kwam, ging ik heerlijk vroeg naar bed, want je moet er s'nachts toch al zo vaak uit.
Wat de drukte voor de andere kinderen betreft, ja, ze zijn echt drukker met al die visite. Ze leken wel helemaal hyper! Maar dat heb ik maar voor 1 weekje voor lief genomen.
Nu ben ik zwanger van de vierde, en zou zelf wel een kraamfeest willen, maar mijn man lijkt het niet zo......
En aan de andere kant snap ik dit ook wel. Het is ook best leuk als er mensen in je kraamweek komen!
Maar we willen er weer wel opzetten of ze willen bellen voor een bezoekje, en ik ga na de kraamweek ECHT niet elke dag met visite zitten hoor!
We houden daar dan bijv. de zaterdagmiddagen voor. Dit zetten we niet op het kaartje, maar geven dat wel telefonisch door. Dit kan gewoon niet anders met de andere kids. De jongste zit dan net op school, en als die weet dat er s'avonds visite in de kamer zit........
Je moet gewoon doen wat je zelf het prettigst vind.  Zij begrijpen het best hoor!!!!!!!
Succes met je keuze!

In de kraamweek belden ze niet, misschien een hele enkeling.
De week daarna belden ze wel hoor. Maar bij de eerste weet je nog niet zo goed hoe het allemaal gaat, en dat ze dus gewoon heel erg lang op visite komen, dus we lieten iedereen maar komen.
Daar hebben we dus wel mee geleerd!

Ik heb in mijn kraamweek altijd veel hulp en had bij mijn beide jongens op het kaartje gezet: bezoek vinden we fijn, mag het in de kraamtijd zijn
En toch kwamen er toen veel mensen na de kraamtijd en vaak van die mensen waar ik niets mee had zoals ooms en tantes en die bleven maar zitten
Dat vond ik echt verschrikkelijk, op die mensen zit ik erna echt niet te wachten.
Ook kwamen er mensen tussen half negen en negen uur 's avonds bij de eerste langs en bij de tweede heb ik er toen oom rusttijden bij gezet
Bij dit kindje komt er te staan:
Bezoek alleen tijdens de kraamdagen van..febr tot ..febr 's morgens tussen 10 en half 12 en 's middags tusssen half 4 en 5 uur en 's avonds alleen na telefonisch overleg en ik doe max 3 avonden visite plannen

Als er dan toch mensen bellen voor na de kraamtijd en ik heb niets met ze dan kan ik gewoon nee zeggen, want het lijkt me duidelijk hoe ik het wil hebben  
Voor bekenden waarvan ik het niet zo erg vind als die later komen prik ik nog 1 of 2 zaterdagmiddagen, maar verder stel ik mijn huis niet open
Ik wil dat mijn gezin weer snel in rust is enaan elkaar went en dat gaat niet als je steeds moe bent van de visite

Moeilijk he... hoe moet je dat nu weer aanpakken. Ik vond de kraamvisite bij Joris wel leuk, maar   ik kreeg ook niet veel bezoek. We lagen de eerst 8 dagen in het ziekenhuis, toen kwam er zowieso nauwelijks iemand en daarna viel het ook wel tegen. Omdat Joris s avonds heel veel huilde en niet wilde slapen vond ik avond bezoek echt niet leuk.
Mijn man vaart en was 3 weken na de geboorte weer weg. Toen wilden er ook nog een aantal mensen langskomen dat was wel druk. Ik vroeg meestal of mn moeder dan ook kwam. (helemaal als ik niks met die mensen had!)

Al met al viel het aantal bezoekjes me mee (of tegen) maar had ik t liever overdag gehad. Ik denk dat we dat nu ook zoveel mogelijk zo gaan plannen. ALs mn man thuis is kan het s avonds, maar anders niet.

Heb ook gedacht aan kraamfeest maar omdat ik niet weet wanneer baby komt en ook niet wanneer mn man weer moet varen is dat voor ons lastig te plannen.
Maar groepsgewijs uitnodigen (kun je een beetje kijken wie bij wie past en loop je niet het risico dat iedereen dezelfde dag komt) lijkt me in jullie geval het prettigst!

Groetjes

Ik vond het kraambezoek heel erg zwaar bij de 1e. Ik was erg moe en emotioneel en natuurlijk druk met ons kleintje zodat ik er helemaal niet op zat te wachten. Mijn zus is 2 maanden geleden bevallen en heeft na 6 weken een kraamfeest gegeven. Dat was echt super leuk. Je bent dan weer helemaal aangesterkt en kan lekker genieten. In de eerste weken natuurlijk wel naaste fam en vrienden ontvangen. Ben nu net zwanger van de 2e en weet nu al zeker dat wij ook voor een kraamfeest gaan.

Terug
Bovenaan