Wat doen jullie met je kind dat om 5 uur wakker is?

Vreselijke tijd he... ik herken het!! Mijn oudste dochter was ook vaak rond 5 uur/half 6 wakker rond die leeftijd. Maar zolang hij niet huilt zou ik m zeker laten liggen!! Kan echt geen kwaad hoor. En 6 uur is idd al keivroeg. 
Mijn jongste dochter is nu 7.5 maand en elke ochtend stipt om 5.45 wakker.. (ze krijgt zelfs nog een voeding rond 3.00, om te huilen!)  Maar ik heb gemerkt dat als ik haar om 5.45 90cc melk geef, ze daarna weer doortukt tot 7.00! Misschien kun je dat eens proberen? Gewoon een klein flesje en dan nog ff doorslapen? Dan maar wat extra voeding, krijgen ze niks van ;) Hier werkt het heel goed!

Vreselijke tijd he... ik herken het!! Mijn oudste dochter was ook vaak rond 5 uur/half 6 wakker rond die leeftijd. Maar zolang hij niet huilt zou ik m zeker laten liggen!! Kan echt geen kwaad hoor. En 6 uur is idd al keivroeg. 
Mijn jongste dochter is nu 7.5 maand en elke ochtend stipt om 5.45 wakker.. (ze krijgt zelfs nog een voeding rond 3.00, om te huilen!)  Maar ik heb gemerkt dat als ik haar om 5.45 90cc melk geef, ze daarna weer doortukt tot 7.00! Misschien kun je dat eens proberen? Gewoon een klein flesje en dan nog ff doorslapen? Dan maar wat extra voeding, krijgen ze niks van ;) Hier werkt het heel goed!

6 uur vroeg? Moet dan altijd al op staan om te werken dus geen probleem. 

Komt een tijd dat dat over is hoor ?. Mijn oudste (14 maanden) slaapt nu tot 7 ongeveer soms half 8. Als ik dan werk (zwangerschaps- en bevallingsverlof) moet ik haar wakker maken en dat is pas zielig. 

Even omdenken! Wat knap dat je kindje al tot zo laat kan slapen vanaf de avond er ervoor! 

Nou, Teddybeer.. ik moet ook elke dag om 6.30 opstaan met 2 kleine kinderen en ook nog vroeger uit bed als ik moet werken en de kinderen naar de gastouder moet brengen. En dan moet ik ze een enkele keer ook wakker maken ja. Maar dan is het toch wel fijn als er ook dagen zijn dat ze 'gewoon' tot 6.30-7.00 slapen? Volgens mij wordt er niet teveel gevraagd in dit topic, want 5.00 is wel écht kei vroeg, zo simpel is het gewoon! 
Er wordt niet gezegd dat ze wilt dat haar kind tot 8.00 of langer slaapt. Dat is heel wat anders. Maar 5.00 is toch echt wel een beetje een onmenselijke tijd, iedere ochtend! 
En ja, het gaat voorbij. Mijn oudste dochter is nu 2.5 jaar en om 6.30 wakker, altijd. Dat is voor ons oke, maar toch echt heel wat anders dan 5.00! En als ze eens een keer tot 7.00 uitslaapt ben ik dolblij.

Nou, Teddybeer.. ik moet ook elke dag om 6.30 opstaan met 2 kleine kinderen en ook nog vroeger uit bed als ik moet werken en de kinderen naar de gastouder moet brengen. En dan moet ik ze een enkele keer ook wakker maken ja. Maar dan is het toch wel fijn als er ook dagen zijn dat ze 'gewoon' tot 6.30-7.00 slapen? Volgens mij wordt er niet teveel gevraagd in dit topic, want 5.00 is wel écht kei vroeg, zo simpel is het gewoon! 
Er wordt niet gezegd dat ze wilt dat haar kind tot 8.00 of langer slaapt. Dat is heel wat anders. Maar 5.00 is toch echt wel een beetje een onmenselijke tijd, iedere ochtend! 
En ja, het gaat voorbij. Mijn oudste dochter is nu 2.5 jaar en om 6.30 wakker, altijd. Dat is voor ons oke, maar toch echt heel wat anders dan 5.00! En als ze eens een keer tot 7.00 uitslaapt ben ik dolblij.

Hier ook om 5 uur wakker. En dan ga ik er ook nog niet uit hoor ?. Ik heb m'n hoop op de zomertijd gevestigd.. dat het dan 6 uur wordt 

5 uur is midden in de nacht en ondanks dat 6 uur een normale babytijd is, vind ik dat ook heel vroeg. Moet er zelf op z’n vroegst kwart voor 7 uit en het lijkt wel alsof die drie kwartier een extra nacht zijn. Ik leg mijn dochter tussen ons in; soms doet ze dan nog een extra dutje. Ook zet ik haar soms even ik de woonkamer in de box. En als het allemaal drama is, dan staan we maar gewoon op en ga ik met haar naar bed als ze om 9 uur gesloopt is...

Bedankt voor al jullie reacties! Fijn te lezen dat ik me geen slechte moeder hoef te voelen, haha.
We hebben al een fles geprobeerd @CvB, alleen hij wil dat dan niet! Hij wil er gewoon uit, het 'ochtendritueel' (slaapzak uit, joggingbroekje aan, papfles in de babybjorn). Dus ik probeer nu juist m'n gezicht niet te laten zien ?.
@Teddybeer, ik weet niet precies hoe je dit bedoelt. Maar als je goed gelezen had, had ik het juist niet over 6 uur te vroeg. 6 uur is vroeg ja, maar prima (het gaat ooit over, goed te weten). Als ik moet werken (en dat is bijna elke dag doordeweeks) moet ik toch zelf ook op om 6:30 dus 6:00 is op dat soort dagen prima te doen. Maar 5 uur? Het was gewoon een vraag hoor, hoe anderen hiermee omgaan. Het 'omdenken' waar je het over hebt begrijp ik niet. Ja, ik ben erg blij dat hij zulke nachten maakt, maar we hebben ruim 6 maanden nachten gehad waarin we er zeker nog 2 keer uit moesten. Hadden nog een nachtvoeding tot 7 maanden. Dus je hoeft mij niet te vertellen dat ik hier blij mee moet zijn, want dat ben ik heus wel. Sta met liefde op voor mijn kind, óók om 6 uur. Maar om 5 uur maakt van mij een spook en ik moet verder ook nog functioneren.

Terug
Bovenaan