wat doen jullie met je kleertjes?

A

Anoniem

Guest
Ik zei altijd ik doe het niet...maar toch ben ik verslingerd geraakt aan het kopen van merkkleertjes van bv baby barb, noppies, benneton ed. Echter babies groeien en dan wat? Het is reteduur en dus zonde om het in de kast te laten liggen. Tevens ziet het er nog als nieuw uit. Wat doen jullie? Bewaren voor als er ooit nog een kind komt (die kans is bij ons medisch gezien nihil) of verkopen.

x ing

Hoi Ing,

Je kan natuurlijk op marktplaats.nl verkopen, maar volgens mijn schoonzusje werkt dat niet echt. Ik breng zelf mijn kleertjes naar de 2de hands winkel en daar verkopen ze het en ik krijg een deel van.

groetjes Mariska

ps ik moet zeggen dat ik eigenlijk het meeste bewaar, en anders ik de bak voor goede doel gooi.

Hoi,

Mijn ervaring is dat op Marktplaats vooral de kleertjes vanaf maat 80 goed verkocht worden. Het lijkt een beetje alsof moeder daarvoor niet door hebben hoe leuk 2e hands kleding kan zijn.
Toch als je echt merkkleding hebt en er een mooi pakketje van maakt, verkoopt het wel hoor!

Ik heb net weer de kleertjes van mijn dochter van vorige winter gekocht (zij is inmiddels drie en we hebben nu een zoontje, dus de kleertjes kunnen nu weg). Het is altijd weer een leuk extraatje, maar je bent er ook wel druk mee om pakketjes te maken en naar het postkantoor te brengen.

Groetjes,
Karin

Hoi,

ik heb na de geboorte van de oudste alles bewaard en voor de tweede gebruikt. Daarna heb ik wat verkocht via een tweedehandswinkeltje in ons wijkgebouw en de rest heb ik uitgeleend aan mijn schoonzus. Alleen de pakjes die ze op hun eerste dag aanhadden heb ik niet uitgeleend. Nu heb ik kleertjes van de oudste twee die mijn schoonzus niet heeft verwassen  weer voor de derde gebruikt en uiteraard nieuwe dingen erbij gekocht/gekregen. Wel handig, drie zoons. Zolang het nog niet 100% zeker is dat er geen vierde komt bewaar ik alles nog wat mooi genoeg is en de rest gaat maandag mee naar het leger des heils, want die komen dan inzamelen. Ik heb al vijf zakken klaar staan.

Groetjes van Marloes

Hoi Inge. Ik heb in juli de tweede gekregen en ik moet zeggen dat ik heel veel van de eerste heb bewaard (mijn tweede is ook een jochie)..en zeker de merkkleertjes. Ik heb ook kleertjes van de Hennes of C&A en zelfs shirtjes van de Zeeman en die heb ik ook een deel weggegooid.. De rest bewaar ik voor een evt. derde kindje of zo..
Wat ik ook heb ontdekt is www.gratisaftehalen.nl Daar zet je het op en je weet dat het (waarschijnlijk) heel goed terecht komt bij mensen di ehet heel goed kunnen gebruiken..
Gr. Anne-Marie

in het laatste bericht lees ik "zelfs kleertjes van de zeeman" .... ik heb alleen maar kleertjes van de zeeman, wibra en c&a. ook al kan ik het wel betalen..ik vind merkkleding veel te duur (en ik ben ook niet echt merkengek). Door goed te snuffelen kun je bij de goedkope winkels ook erg leuke kleertjes vinden. alles wat ik niet meer gebruik, doe ik naar het leger des heils. ik heb twee jochies, van het oudste jochie heb ik alleen de jasjes bewaard en verder niks (alles dus naar het leger des heils), niet omdat het er niet goed uitzag, maar ik vind dat  het tweede kind  niet altijd kleding van zijn broertje hoeft te dragen (ik moet wel zeggen dat ik makkelijk praten heb, omdat    ik  in de luxe verkeer, dat ik dus nieuwe kleertjes voor de tweede kan betalen, maar ook nu weer veel zeeman en wibra, niet te duur),

Ik koop bijna ook alles bij de C&A en soms bij de Hennes Kids. Ik vind de C&A idd goedkoop, hoewel ik het ook wel kan betalen, hoor. Ik vind de kleertjes ook gewoon leuk en ze zitten Lotte erg goed. De mouwtjes zijn wat korter (lijkt wel) bij de C&A. Bij andere kleertjes zijn de mouwen haast twee keer zo lang.

Ik bewaar ze omdat Lotte onze eerste is. Ik heb wel veel echte meisjeskleren, dus wat dat betreft zou het makkelijker zijn als onze tweede (mochten we zo gelukkig zijn) ook een meisje is. Maar een jongetje is natuurlijk ook weer leuk... Verder zijn er veel mensen in onze omgeving die gaan trouwen of net getrouwd zijn. Grote kans dat er tegen die tijd weer baby's geboren worden, dus wie weet geef ik het dan weg. Behalve de eerste babypakjes inderdaad.

Groetjes, Marisa

Was niet stom bedoelt hoor, die opmerking van "zelfs kleertjes van de Zeeman", maar omdat het topic ging over dat ze het zo leuk vond om merkkleertjes te kopen...
Wij kunnen ook makkelijk merkkkleertjes kopen en doen dat ook zeker wel eens, maar ik vind dat ze bij de Zeeman (en idd ook de Wibra) soms harstikke leuke kleertjes verkopen..
Ik snap wel dat sommige mensen die luxe niet hebben om merkkleren te kunnen kopen maar ik wilde niemand kwetsen of zo met die opmerking..
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan