Wat doen jullie met jullie andere kind(eren) tijdens bevalling/kraamtijd?

Ah fijn om al jullie ervaringen en adviezen te lezen. Ik denk dat ik er dan toch ook maar voor kies om hem bij ons te houden. Zou het echt heel erg vinden als hij zich ingeruild zou voelen. Ben zo benieuwd hoe hij op zijn nieuwe zusje reageert! Dat vind ik misschien nog wel het spannends van de hele bevalling. ?
 
Ik sluit me aan bij eerder opties: 2 weken weg is wel heel lang, ik zou het persoonlijk niet willen. Ons dochtertje is dan net (of net niet) 2. Ik ga denk ik zorgen dat de logeerkamer klaar is tegen die tijd en 1 van onze ouders blijft slapen rondom de bevalling (wil in t ziekenhuis bevallen)... of anders hooguit een paar daagjes weg mocht ik langer in t ziekenhuis moeten blijven. Wij hebben wel 4 dagen opvang, dat scheelt natuurlijk (en dus een kamer over in huis)
 
Overigens kun je met alle aanpassingen niet voorkomen dat je oudste een beetje gaat ontregelen. Het is gewoon een mega verandering. Mijn zoontje van 2 was de eerste maand vooral wat onder de indruk en ging zich in de tweede maand goed laten gelden (hard roepen als de baby even rustig aan de borst wil drinken, alles door mama laten doen etc). Het is wat het is, we proberen het maar zo goed mogelijk te managen met begrip en ook grenzen. Wel een lief aanbod, misschien dat je meer geholpen bent als je oudste een dagje in de week mag komen spelen of slapen komende tijd, als een soort bijtank dag. Dat geeft rust maar niet het gevoel dat je van elkaar gescheiden wordt. Mijn zoontje ging wat vaker naar opa en oma en genoot daar echt van alle volle aandacht die er thuis wat minder was. Kan je wel aanraden ergens in je verlof (beetje aan het eind) een paar dagen weg te gaan als je de mogelijkheid hebt, wij nu midweekje Zeeland en dat is heerlijk inhalen ook in aandacht voor elkaar. Veel geluk en succes!
 
Hoi,

Toen ik bevallen was van mijn 2e heeft ons zoontje 2 nachtjes bij opa en oma gelogeerd maar ik lag die dagen wel nog in het ziekenhuis. Kraamtijd lekker thuis. De kraamzorg speelde ook met ons oudste kindje etc. Als zijn zusje in bad moest zat hij erbij. Moest ze het flesje hielp hij mee. Nu zwanger van de derde en heb ik in mijn kraamtijd eentje van 3 en eentje van 1 jaar en 7 maanden thuis. Ik zou het dit keer weer hetzelfde doen.
 
Mijn oudste dochter was 20 maanden toen haar zusje geboren werd. Ivm stuitligging is ze geboren met keizersnede en de eerste weken waren erg pittig voor mij, ik kon niks. En we moesten 2 nachten in het ziekenhuis blijven natuurlijk.

De dag van geboorte was m'n dochter nog gewoon thuis (mijn ouders pasten op), ik wilde dat ze op bezoek kwam op de dag van geboorte. Ze is die avond op bezoek geweest en daarna hebben mijn ouders haar meegenomen en heeft ze daar 3 nachtjes gelogeerd. Dat vond ik heel fijn, want ik lag toch 2 dagen in het ziekenhuis en vond het ook fijn dat ze de eerste dag nadat ik uit het ziekenhuis kwam, nog niet thuis was.

Maar 2 weken??? Echt niet! 3 Dagen vond ik lang zat, en ik heb al heel wat afgehuild die 3 dagen omdat ik haar zo mistte en dacht haar tekort te doen. Onderschat het niet, je kraamtranen werken ook echt niet mee!

Dus ja, voor 3 dagen vond ik het heerlijk (maar vooral omdat het een keizersnede was, anders had ik het niet eens nodig gevonden) Maar 2 weken vind ik persoonlijk onnodig lang, zowel voor jezelf als voor je kindje!
 
2 weken is wel lang. Mijn schoonouders hebben 4 nachten opgepast. Moet zeggen dat ik dat wel ideaal vond. Konden we even wennen aan de baby en de nachten. Zou dit bij een eventuele 3de weer doen
 
Bij ons zijn de kids echt alleen tijdens de bevalling in het ziekenhuis bij oma geweest. Oma kwam ze halen net voordat we naar het ziekenhuis reden. Na de bevalling naar huis gereden en heeft papa mij en de baby even gesetteld in bed en toen meteen de kids gaan halen bij oma. We hebben 4 kindjes en eigenlijk  elke keer zo gedaan. Wij vonden het juist heel waardevol om zsm als complete gezin bij elkaar te zijn en aan elkaar te wennen. 
 
Mijn stiefdochter is door haar moeder een paar weken uitbesteed rond de bevalling. Dat heeft toch wel voor een licht trauma gezorgd, blijkt nu ik zwanger ben. Ze is nu 18, maar ze zei van de week ja dan ging ik een paar weken weg en daarna was er opeens een baby en had ik veel minder aandacht. Mind jou, ze was toen 3, maar het heeft echt indruk gemaakt want het komt weer helemaal naar boven.

Ik kan mij voorstellen dat je je oudste voor een nachtje weg brengt bij de bevalling ofzo en dat papa of oma veel met hem doet in de eerste tijd?
 
Terug
Bovenaan