kerstavond ga ik naar de kerk met mijn ouders en oma. Mijn zus moet dwarsfluit spelen en mijn zwager is organist in de kerk.
1e kerstdag gaan we eerst uitgebreid ontbijten. Misschien dat 1 van ons met de oudste naar de kerk gaan. Dan doen we het uitgebreide ontbijt erna. Lekker een wandeling maken, en vooral Eline lekker een dut laten doen. 's middags worden we verwacht bij mijn schoonzus, samen met andere schoonzus, aanhang en opa en oma. Gaan we eerst altijd spelletjes met de kinderen doen, en daarna gaan de vrouwen de keuken in en de mannen vermaken de kinderen nog even. Dan lekker eten.
2e kerstdag gaan we naar mijn ouders. Mijn zus en haar man komen dan ook. Helaas hebben die geen kinderen, en het huis van mijn ouders is ook niet echt kindvriendelijk dus dat word een hoop waarschuwen. Nee, niet aankomen. Neeheeeeee!! Doe nou eens rustig... Ga eens op je billen zitten.... whahahahaah, nu al zin in dus...
Mijn vader kan heel goed koken en kookt dan ook altijd uitgebreid. Mijn oudste vind het machtig om zijn opa te mogen helpen in de keuken. Mijn vader heeft daar natuurlijk niet altijd zin in, hij loopt uiteindelijk alleen maar in de weg.
3e kerstdag is voor mij weer een vroege dienst. De dag erna ook, dan sta ik ingepland voor veiligheidsmaatregelen Ado - Ajax... Blehhhhh...Daarna nog een vroege dienst, dag vrij en met oud en nieuw de nachtdienst..