Wat doen jullie om 12 uur met de kindjes??

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's,

Ik weet niet zo goed wat ik met onze kleine man moet doen met oud en nieuw..!!
Bij ons word er redelijk veel vuurwerk afgestoken en ik kan de rolluiken wel dicht doen, maar ik ben bang dat hij echt wakker word!
Ik weet het eigenlijk voor 99% zeker. Dus wat moet ik doen?? Hem om 5 voor 12 wakker maken, zodat hij niet ineens schrikt, of het risico nemen en hem pas eruit halen als hij wakker word. Al ben ik dan bang dat hij echt in paniek is!
En als jullie de kleintjes wel wakker hebben, nemen jullie hem/haar dan even mee naar buiten, ik ben namelijk bang dat het niet goed is voor de oortjes. ( of sla ik door ). PPFFF lastig hoor. Wat zouden jullie doen en wat raden jullie mij aan???

Thanx

Groet Suus

Hoi suus,

Ik zou hem lekker laten liggen! Ik zou proberen de tv of radio ofzo al wat harder te zetten die avond, als er de hele tijd al wat achtergrond geluid is zal hij minder snel wakker worden, vanaf half 12 kun je hem dan nog iets harder zetten! Wel de babyfoon meenemen natuurlijk!

Ikzelf heb hier geen last van: mijn kinderen slapen nog door als het huis instort..haha en o ja ik woon in de middle of nowhere...WHAHA

Een super 2009 toegewenst..

MJ

hey Suus!

Voor Thomas is het de derde oud&nieuw en voor Nina de eerste...
Wij vieren oud & nieuw bij mijn schoonouders   in het zelfde dorp en eerder brachten wij dan Thomas daar gewoon op de normale tijd naar bed. Alleen hij lag dan al bij opa en oma! Wij hebben gewoon elk jaar afgewacht of ie wakker zou worden of er doorheen slapen. Mocht ie doorslapen, prima.... en als ie wakker werd, ook prima, lekker samen kijken! hij is beide keren wakker geworden en we heerlijk samen naar buiten gekeken naar het hele gebeuren! Thomas mag nu lekker wakker blijven en Nina brengen we nu naar opa en oma, hahahha! En als ze wakker word? Gaan we heerlijk met 2 kiddies samen kijken....

Kus, marieke

PS; vooral blijven lachen bij alle knallen! Dan assicieeren ze het geknal in ieder geval met een lachend gezicht, met leuke dingen! Hielp hier goed...

Hoi,

Het is voor ons nu ook dat Yordi z'n 1e oud en nieuw mee maakt.
( vorig jaar zat ik met voorweeen op de bank en dachten we dat het al zou gebeuren hihi.)
We blijven dit jaar gewoon thuis met oud en nieuw en misschien komen me schoonouders nog bij ons.
Onze hond is bang voor vuurwerk, dus die krijgt dan weer tabletjes en yordi gaat gewoon de normale tijd op bed. Bij ons steken ze ook heeel veel vuurwerk af, dus we zien wel hoe het zal gaan. Kan zijn dat Yordi gewoon door slaapt, maar kan ook zijn dat hij wakker wordt. Maar dan is hij in ieder geval lekker thuis en ga ik gewoon voor het raam staan en kijken we samen vuurwerk. ( manlief zal wel weer wat afsteken) Kan hij later ook gewoon lekker weer in zijn eigen bedje slapen.

Dat van het lachen bij harde knallen vond ik wel goeie.

Liefs marielle en yordi 16.01.08

nou, weet niet wat er allemaal aan de hand is hoor, maar ik schrijf net een berichtje maar zie hem er niet tussen staan. hier nog maar een keer dan.

wij laten nathalia lekker slapen.
mocht ze wakker schrikken, zijn we er snel bij, om haar uit bedje te halen en mag ze lekker mee kijken voor het raam.

wij gaan dus absoluut niet naar buiten met nathalia.
veel te veel risico vinden wij.
die rook is natuurlijk heel erg slecht voor een baby en mocht je moeten rennen omdat er bv een rotje naast je neer valt of wat dan ook, gaat dat niet zo makkelijk met een baby. nee hoor, wij blijven lekker voor het raam kijken.

we hopen dat het dit jaar lekker weer zal zijn om 12 uur.
vorig jaar was het behoorlijk mistig en zagen we bijna geen vuurwerk.
dit jaar is weer het nationaal vuurwerk en als wij uit het raam kijken, kunnen we dat heel goed zien (als het niet mistig is dan)

maar goed, mijn tip is: volg je moederhart. jij kent je kind het beste. als jij denkt dat je kindje helemaal overstuur wakker wordt, kan je hem misschien het beste wel wakker maken. volg je hart.

liefs, do

Hier hebben we onze 3 kids de eerste jaren nooit wakker gemaakt, en ondanks de enorme herrie, hebben ze altijd heerlijk doorgeslapen met Oud en Nieuw! Babyfoon aan, en lekker laten slapen, dat doen we tenminste met Leah! Wonderlijk hoe de kids door al dat lawaai heen kunnen snurken.....

Wij vieren Oud en Nieuw bij mijn ouders, en halen kwart voor 12 onze oudste meiden uit bed.Ze worden altijd wakker, en sowieso al niet in je eigen bed slapen is ook anders, ze zijn erg bang voor vuurwerk, merk ik nu al  nu die asociale gasten al met vuurwerk rondlopen...
En verders hebben ze nu een leeftijd (4,5 en 7 jaar) dat ze het leuk vinden vannachter het raam naar het vuurwerk te kijken, willen ze niet missen.
De jongste Lenthe (10maanden) haal ik ook uit bed, want ze slaapt niet echt  diep.Maak gewoon een flesje zodat ze niet al te erg schrikt om 24:00 uur, is ze afgeleid.
Verders ga ik echt niet (!)  met ze naar buiten, moet je niet doen meissie, als je 't mij vraagt.
Hebben ze niks aan, vannachter het raam kijken is voor die kleintjes al voldoende.
Veel te veel herrie, raken ze van overstuur, is puur mijn mening en moet zeggen dat ik dat put uit inmiddels 7 keer Oud en Niew te hebben gevierd met een kleintje.
Maar doe wat je hart je zegt, fijne jaarwisseling!
Groetjes Roos.

Hoi,

Wij vieren dit jaar bij mijn peetouders (helaas niet in Oostenrijk, waar wij zitten is bijna geen vuurwerk en zoveel leuker!)
Maar goed, ik laat haar slapen en hou de babyfoon bij me, handig zo'n draagbare hihi.
Ik verwacht dat ze doorslaapt, doet ze nu ook met harde knallen enzo.
Mocht ze wakker worden dan haal ik haar eruit en gaan we even kijken.
Als ik heel eerlijk ben, weet ik nog niet of we wel of niet naar buiten gaan.
Ik vind persoonlijk weer dat als je alleen maar achter het raam blijft, dan je vuurwerk en vooral de harde knallen al typeert als slecht.
Dus ik kijk gewoon naar mijn meissie. Als zij niet bang is, gaan we lekker warm ingepakt buiten kijken en als ze dat eng vind, dan blijf ik binnen.
Vuurwerk is gevaarlijk, maar ze moet ook inzien dat het leuk is. En eerlijk is eerlijk, mijn nichtje ging ook mee naar buiten en die zat vorig jaar bij iedere vuurpijl: OHHHHHH en AHHHHH en OOOIIII (mooi).
Ik zou zeggen, kijk goed naar je kind en alles komt vanzelf goed.
En vooral, geniet hiervan!

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan