Wat doen jullie op brood?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Tom is nu 8 maanden en 1 wk oud :)
Vanaf de zevende maand geef ik hem elke morgen brood, met een fles melk.

Ik deed er eerder altijd smeerkaas op, maar hij moet daar niets meer van hebben.
Ik heb verder ookal leverpastei, jam, en zelfs chocolade pasta geprobeerd...
Ik ben zelf niet zo enthousiast over zoetigheid en die kleintjes, maar moest toch wat proberen.

Ik heb het ook op advies van het cb geprobeerd om de stukjes in de melk te dompelen, dit ging in het begin redelijk, maar nu ook niet meer.

Maar hij vind 2 stukjes met chocolade pasta wel interessant, maar daarna ook niet meer.
Houd zijn lipjes stijf op elkaar, en als het er eenmaal in zit dan gaat hij vies kijken en kokhalzen. Dit hou ik vol tot 4 stukjes, maar dan gaat hij ook huilen.
Ik wil niet dat het een strijd word, maar heb ook niet het idee dat hij me uitdaagd.
Dat heb ik meestal wel direct door met avond eten e.d. Maar dit is anders...

Misschien vind hij brood niet lekker, of moet ik eerst de fles geven en dan het brood?
Jullie hier ervaring mee?

Liefss Nens

Vanwege de koemelkallergie blijft er niet veel over. Dus alleen boter.
Soms tomaat en soms wat fruit.
Maar hij vindt het zo nog erg lekker. Hij is dan ook nog maar net 7 maanden

Bent eet zijn brood al drie maanden met alleen maar boter. Ik heb er ook smeerkaas op gesmeerd en dat vond hij helemaal niet lekker. Ik vind het zo prima. Ik zou zelf zo jong nog geen zoetigheid aanbieden, dat gaan ze echt vanzelf wel willen.

Judith

kwark! gewoon wat je normaal als toetje eet en ook stroop is erg fovoriet en stroop is valt niet onder zoet maar onder hartig, en de plak bende valt wel mee, met een warme natte doek veeg je het zo weer schoon

jaap krijgt bij ons leverpastei of smeerkaas op brood (en bij opa en oma appelstroop) . Dit eet hij veelal helemaal op. Soms "speelt" hij met een hapje, in en uit mond, handje erbij. Ik haal dat stukje dan weg en bied het later nog eens aan. Jaap eet "alleen" tussen de middag brood, 's morgens krijgt hij een papfles omdat hij erna direct weer bed in gaat.
Ik hoop voor je dat dit en tijdelijke fase is en dat hij straks weer volop van t brood geniet.
Sterkte ermee,
groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Hier doen we boter, leverpastei, smeerkaas en appelstoop op het brood en het wordt allemaal met veel smaak gegeten. Smeerkaas heeft ze wel veel moeite mee, plakt flink aan haar gehemelte.

Groetjes Anja

blijven proberen denk ik...

Berend eet brood met appelstroop / boter / klein beetje pindakaas.

Favoriet is brood met warme fruitprut! Als ik nog een appel /pruim / peer etc heb liggen, even in stukjes snijden en verwarmen in de magnetron, prakken en op brood. zo gepiept.

En anders kun je ook andere dingen geven als brood natuurlijk, pap, rijstwafel, cracker, soepstengel, pasta. Berend begint nu pas (9,5 maand) een beetje brood te eten. Hiervoor speelde hij er alleen maar mee.

Kamiel eet smeerkaas/ worst, vandaag ga ik appelstroop kopen.
Kamiel houdt van afwisseling bijvoorbeeld even zelf een korstje in de hand en dan een hapje krijgen verder lust hij tussendoor graag een kopje thee.
Ik heb een gebarentaal boekje besteld waardoor hij duidelijk kan aangeven wat hij wil.
groetjes Leonie

Terug
Bovenaan