Wat doen jullie partners na de bevalling?

We hebben het al eens over ons eigen verlof gehad; 4 voor 12 na, 6 voor 10 na wel/geen ouderschapsverlof enz.

Maar hoe zien jullie partners de tijd na de bevalling?
Hoeveel vrij nemen ze?
Waneer nemen ze vrij?
Gaan ze ouderschapsverlof nemen/minder werken?

Mijn man is chefkok een kerst is de drukste tijd van het jaar voor hem. Ik krijg de 15e december mijn keizersnede en dan is mijn man thuis om op de andere twee kinderen te passen. Ik kom de 18e of 19e naar huis en hij begint de 20e weer met werken. Daarna zal hij pas weer na de kerst vrij kunnen nemen. Ik zal dus veel alleen moeten doen of met hulp van anderen. Misschien dat ik wat extra uren kraamzorg kan krijgen maar dat weten we nog niet. Vanaf 3 januari heeft mijn man een weekje vrij.

Wij zien het als het zover is, afhankelijk hoe het met de baby, mij en ons zooontje gaat.
Mijn vriend heeft nog 10 dagen vakantie over. Hij neemt in ieder geval een weekje vrij nadat de kraamhulp weg is. Maar mogelijk neemt hij ook een paar dagen vrij als de kraamhulp er wel is om ons zoontje wat extra aandacht te geven.

Mijn man werkt in be bouw dus die kan niet zomaar even een weekje of twee weken vrij nemen. Hij heeft altijd wel drie weken vrij rond kerst en oud & nieuw. Dus maar hopen dat de baby dan geboren wordt dan kan hij me nog even ondersteunen. En anders zal ik het toch gewoon zelf moeten doen.

Mijn man neemt na de bevalling de eerste week vrij, hij zal dan vooral de zorg voor Emma en Renske op zich nemen. Die moeten naar school, psz, gymnastiek enz. De kraamhulp zal zich toch vooral met mij, de baby en de was bezig houden.
Dan heeft hij met de kerstvakantie ook nog twee weken vrij, die had hij al vrij genomen voor we wisten dat ik zwanger was.
Daarna blijft hij gewoon fulltime werken. Toen Emma geboren werd hebben wij allebei drie jaar lang parttime gewerkt. En toen Renske 6 maanden was had ik het totaal niet meer naar mijn zin op mijn werk, ik wilde graag hier in de buurt aan de slag, maar dat betekent eerst invalwerk doen. Tegelijkertijd baalde mijn man dat hij alleen nog rotklusjes/afmaakwerk deed op zijn werk, omdat hij er maar 3 dagen per week was. Toen hebben we het omgegooid, hij weer fulltime werken en ik invallen. Na een jaar kreeg ik vast werk voor 2 dagen per week en zo is de situatie nu al weer ruim een jaar. Zo blijft het ook na de bevalling.

mijn man krijgt 2 dagen bevallingsverlof en dan nog 5 dagen kraamverlof. die dagen mag hij zelf indelen.
hij is leraal op een middelbare school.
dus de vakanties heeft ie lekker al vrij.

bij renske is hij de eerste 4 dagen thuis geweest en de week erop is hij maandag en dinsdag naar school geweest want dan was de kraamverzorgster er nog de rest van die week was hij weer vrij.

echt handig.
verder heeft hij op woensdag ouderschapsverlof

Hoi,

Mijn man heeft twee weken vrij naar de geboorte en twee weken met kerst en oud en nieuw. Dus met een beetje geluk sluit dit lekker aan elkaar aan.
Als dat zo is zal hij wel 1 of 2 dagjes tussendoor naar het werk moeten, maar ik hoop dus dat hij lekker lang thuis is.

mijn vriend is zowiezo vrij 2 weken met kerst en oud en nieuw, en idd het ligt er ook aan wanneer ik beval, ben 20 dec uitgerekend, maar op het werk van mijn vriend zijn ze vrij flexibel, dus daar maak ik me geen zorgen om.

Terug
Bovenaan