Wat doen jullie partners na de bevalling?

Mijn vriend neemt 2 weken vrij. We zien wel hoe en wat.
Met Myrthe wilde hij pas vrij nemen nadat de kraamhulp weg was. Maar de eerste 3 dagen lag ik toen in het ziekenhuis en kwam hij hele dag naar mij, en toen de kraamhulp er was, was het paasweekend. Zij ging na het paasweekend toen weg, dus ja ging iets eerder in dan de bedoeling was.

Nu kijken we dus wel. Sowieso zal hij Myrthe ook naar opvang en oma moeten brengen, maar die eerste week neemt mn moeder ook vrij om Myrthe op te vangen.
Verder is hij heel flexibel met zijn werk, kan ook thuis werken. Dus hij zal in het begin wel meer thuis zijn. Lekker hoor!

Mijn man kan ook best moeilijk vrij krijgen rond de kerstdagen en omdat zijn supervisor ook een kindje verwacht rond die tijd, maar hij heeft gelukkig kunnen regelen dat hij in iedergeval 1 week vrij is. We hebben alleen nog niet afgesproken of dat de week zal zijn dat de kraamverzorgster komt of niet.

Mijn vriend heeft nog heel veel vakantie dagen en zal zodra de kleine er is minder gaan werken een maand lang.
Misschien een paar ochtende per week ofzo om er toch even uit te zijn.
Hij kan het gelukkig wel een beetje zelf indelen.
Hij blijft gewoon fulltime werken en ik werk parttime. Ben nog aan het kijken of ik betaald ouderschapsverlof op ga nemen, even uitrekeken hoeveel ik dan krijg enz.

Mijn man heeft erg veel vakantie- en overuren staan. Hij heeft dan ook besloten om, net als bij de eerste, na de bevalling drie weken vrij te nemen. Dit is ons de vorige keer zo goed bevallen, dat we dat dus nu weer doen.
Verder heeft hij elke woensdag al vrij, dit blijft zo. En ik werk nog maar drie dagen per week.

Ik ben uitgerekend op 18 december. Mijn echtgenoot heeft zowieso tussen kerst en oud en nieuw vrij. Verder heeft hij nog 11 vakantiedagen bewaard dus mocht de kleine op tijd komen dan neemt hij zowieso vrij na de bevalling en mag hij van zijn werk betreft zelf beslissen wat hij doet en wanneer hij weer gaat werken.

Hoi allemaal,

Mijn man heeft 4 weken vrij vanaf de dag van de bevalling. Niet heel handig voor zijn werk (inkoop bloemen, kerst is ook daar een drukke tijd) maar z'n leidinggevende vond het belangrijk dat hij in alle rust aan het leven met een kindje kon wennen, dus das wel helemaal super!!

mijn man heeft net een nieuwe baan gevonden. Hij begint per 1 november. Gelukkig heeft hij meteen aangegeven dat hij 2 weken vrij wil na de bevalling. Ik hoop dat het hem allemaal niet teveel energie kost, want ik had wel op wat extra steun van hem gehoopt voor ons dochtertje.

Mijn man heeft als het goed is 3 weken vrij zodra ik beval Maar zal er om spannen met de feestdagen of hij gelijk vrij kan krijgen natuurlijk Ik ben namelijk 27 december uitgerekend

Terug
Bovenaan