Wat doen jullie tegen misselijkheid en overgeven?

He mede zwangeren ;-)
Ik vind het heerlijk hoor om zwanger te zijn.
Alleen heb ik last v misselijkheid en overgeven.
Ierdere dag ben ik aan het kokhalzen of overgeven.
Hoelang duurt dit ongeveer enne wat doen jullie hieraan?

Volgende week mag ik weer beginnen (onderwijs)met werken en ik wil niet dat mijn werk eronder lijdt.
Alle tips zijn welkom

Lieve groet,
Mieka

hey mieka

gefeliciteerd met de zwangerschap.
ik ben ook zwanger 24 wken en 2dgn percies vandaag

ik heb ook een hele tijd gehad dat ik misselijk was en moest overgeven en kokhalsen.
toen ik nog bij de vk zat heeft ze tegen mij gezegt dat ik eens floradix drank moest proberen.
ik heb dat toen gekocht en gebruikt tot de fles leeg was en toen hield ik het eten binnen en was ik niet veel meer aan het overgeven.
mischien kan je dit eens gaan proberen wie weet helpt het!

hoeveel weken ben je eigelijk?

liefs samantha

Hoihoi,

Nog even volhouden dan! Meestal stopt het misselijk zijn rond de 12 weken. Merkte zelf het verschil in ieder geval wel.

Bij mij hielp het om af en toe cola te drinken en als ik een acute misselijkheidsaanval had dan nam ik een smint. Die blauwe is lekker sterk en dat hielp bij mij goed.

En verder zal je het wel weten, regelmatig een klein beetje eten, niet teveel druk maken en voordat je in de ochtend uit bed komt al iets eten. Dus iedere dag een crackertje op bed ofzo:)

Succes ermee!

Groetjes,
Jo

bij mij hielpen smitjes idd ook ik ben nu 32 weken zwanger en heb de eerste 17 weken overgegeven. ik heb van de huisarts wel de tip gekregen ipecacuanha d3 in te gaan nemen. dit is een homeopatisch geneesmiddel wat je bij winkels zoals de tuinen of goudsbloem kan kopen. Succes groetje sweetygirl

Hoi hoi,

Ik ben nu zwanger van de derde. Bij de eerste ook wel wat misselijk geweest. Maar niet zo ernstig. Vroeg me af waarom ik toch steeds 'ziek' was, maar na een aantal weken viel het kwartje dat ik zwanger was. Voor de rest een hele goede zwangerschap gehad.

Al vrij snel zwanger van een tweede. Nou net 4 weken zwanger en ontzettend misselijk en overgeven. Ging dag en nacht door. Van de huisarts zetpillen gekregen maar die hielpen niet direct. Uiteindelijk bleek ik uitgedroogd te zijn omdat ik niets binnen hield. Zelfs geen water. Opgenomen in het ziekenhuis. Aan het infuus. Ging nog niet beter. UIteindelijk een sonde gekregen waar ik een aantal maanden mee heb gelopen. Daarnaast zetpillen blijven gebruiken. Het had een voordeel. Ik ben de hele zwangerschap qua gewicht niks aangekomen.

Nu ben ik zwnager van de derde. Vrijwel direct weer misselijk en overgeven, Direct de huisarts gebeld voor medicijnen. Die helpen het om de misselijkheid en overgeven te beperken. Nu wil ik s ochtends nog wel is wat misselijk zijn en 1 keer overgeven maar dat is het ook dan. Verder moet ik er aan denken in kleine beetje over de hele dag te eten. Ik heb nu de zetpillen emesafene.

Succes met je zwangerschap

Groetjes Elana

Ik ben nu 8 weken zwanger en had ook behoorlijk last van misselijkheid en overgeven. Vorige week ging ik toevallig met m'n dochtertje naar de huisarts waar ik vertelde van m'n klachten. De dokter vroeg of ik er iets tegen wilde hebben. 'Is er iets tegen?' vroeg ik verbaasd. 'Natuurlijk' zei de huisarts: 'alleen wordt iedereen wijsgemaakt dat misselijkheid erbij hoort'. Ik kreeg van haar Emesafene tabletten en het werkt PERFECT. Ga vooral dus naar je huisarts en blijf niet met deze klachten rondlopen! Het maakt mijn zwangerschap alweer een hoop leuker!

Groetjes,
Mirthe

Terug
Bovenaan