Wat doen jullie zoal op brood?

Hallo allemaal,

Vanaf 6 maanden krijgt Jens bijvoeding. (hypoallergeen dieet vanwege de koemelkallergie van zijn zus). Nu weet ik even niet meer wanneer ik nu welk beleg gaf aan mijn dochter en omdat ze erg gevoellig was voor van alles en nog wat at ze alles ook later dan gemiddeld.

Kortom wat doen jullie op dit moment op brood bij jullie kindjes?

gr. ing

Hey Ing,

Famke heeft ook hypoallergene voeding ivm koemelkallergie, maar zij krijgt geitenkaas( smeerbare), smeerworst, jam of stroop op de boterham, hoop dat je daar een beetje mee geholpen bent! Soms ook een gebakken eitje

Groetjes Janneke

Hoi,

Een gebakken eitje kan al wel? Dat ga ik ook eens proberen. Jens eet nu appelstroop en smeerworst. Ik heb 1 keer smeerkaas geprobeerd maar dat was meteen krijsen geblazen. Geitenkaas had Mette ook inderdaad maar pas toen ze ouder was. Onze kaasboer verkoopt geitensmeerkaas.

gr.Ing

Hoi,

Jurre had ook hypoallergene voeding, maar ik heb hem smeerkaas op brood gegeven en daar reageerde hij niet op, ook niet op yoghurt en vla etc. Dus nu zijn we die voeding aan het afbouwen en dat gaat goed.
Ei heb ik ook al gegeven, maar daar kunnen sommige kinderen ook erg allergisch op reageren.
Verder inderdaad appelstroop, jam en smeerworst.
Geprakte banaan op brood zou ook nog kunnen.

groetjes
Jadeje

Hoi,

voor Tijn hier meestal alleen maar boter, maar weet niet of dan kan bij een allergie. Soms ook wat smeerworst, (room) smeerkaas of geprakt fruit. Ei vindt meneer ook heerlijk. Wij zijn zelf nog heel erg terughoudend met zoet. Dus nog geen zoet op brood voor onze man.

Natasja

hallo,

Ik geef meestal smeerworst of smeerkaas, soms banaan of baby guacamole van gepureerde groente en geprakte avocado. Ei had ik nog niet geprobeerd, hoe geef je die dan? gekookt of gebakken en hoe zit het met de dooier mogen ze die ook? Zoetigheid wil ik liever nog ff mee wachten. Vorige week heeft hij wel een stuk pannekoek met stroop van zijn zus haar bord gepakt. Voor je het wist was de helft weg en heerlijk dat hij het vondt.

groetjes

Hoi,

ik ben van het roerei of omelet. Dit krijgt Tijn dus ook. Smullen geblazen! (zeker als je het nog heet op brood doet en op het brood af laat koelen)

Natasja

Terug
Bovenaan