Wat doen jullie zoal op brood?

Ik heb sinds het weekend iets geweldigs ontdekt (nou ja, ontdekt...) AARDBEIENJAM op brood!
Het was tot nu toe echt een enorm gedoe om een boterham naar binnen te krijgen bij Noah en meestal gaf hij (of ik) het na een halve boterham maar op, maar toen ik zaterdag een keer aardbeienjam probeerde vlóóg de boterham werkelijk naar binnen! Toen ik vervolgens zijn bordje wilde weghalen protesteerde hij luid, en ging er tot mijn enorme verbazing nóg een hele boterham in.
Vandaag weer precies hetzelfde verhaal, dus ik zorg voortaan dat er altijd een mega pot aardbeienjam in de koelkast staat ;-)

Groetjes, 10e

Bedankt voor jullie antwoorden! Alleen boter lijkt me niet zo handig voor de smaakontwikkeling. Dingen als hagelslag, chocopasta krijgt Mette met haar 2 jaar nog niet eens dus dat gaat Jens ook echt niet krijgen. Appelstroop en jam vinden we prima. Ik ben wel benieuwd vanaf wanneer we pindakaas mogen geven. Iemand enig idee?

gr.Ing

Hoi,

pinda's zeker niet voor de 1e verjaardag, pindakaas dus ook niet. Pinda staat bekend om de allergieen... Kun je nakijken op borstvoeding.com, daar staat een introductieschema voor bijvoeding.
Alleen boter vind ik prima voor Tijn. Hij eet 's avonds bijna volledig met ons mee dus genoeg smaken om te ontdekken (nog niets ontdekt dat hij echt niet wil trouwens..., wel een duidelijke voorkeur voor alles dat anders is dan aardappels-groente-vlees)

groetjes Natasja

Boter (alleen of met), Smeerkaas, smeerworst en appelstroop. Fruithap kan ook. Alleen natuurlijke suikers.

Geen zoetbeleg zoals chocopasta (teveel kcal) of honing(bacteriën). Geen jam want daar wordt teveel suiker aan toegevoegd, soms 1/3 suiker op een potje. Een kindje met gaatjes of halfopgevreten tandjes is echt zielig.

Hey ,

Honing mogen ze ook nog niet voor 1 jaar, en jam krijjgen ze bij ons ook niet zo vaak, ik ben ookk geen voorstander voor zoet, maar af en toe mogen ze dat van ons.
Hagelslag en chocopasta krijgen ze hier ook niet.

Groetjes Janneke

Hier gaat alles wat smeerbaar is op de boterham! En dat is meestal smeerkaas of smeerworst, maar voor de variatie bieden we af en toe eens wat anders aan.

Ik denk dat ze nu de volgende smaken al eens heeft gehad : appelstroop, chocopasta, zelfgemaakte frambozenjam en bramenjam ( we hebben de planten in de tuin staan) aardbeienjam, pindakaas, huzarensalade (fijn) , ...

Elise krijgt wel de helft van het beleg wat ik normaal gesproken op mn boterham heb. Het is meer het idee dat er een smakkje aan zit. Volgens mij vindt ze gewoon alleen brood ook prima!

Bij ons mogen de kids wel zoetbeleg, maar eerst eentje hartig. Aangezien Elise maar 1 boterham per keer eet, verdeeel ik het half om half. Jules (bijna 3) wil nauwelijks zoet en eet het liefst snijworst en kaas!!

Gr Antoi

Terug
Bovenaan