wat doen jullie zoal?

Ik zag dit topic staan bij de februarimama's en ben wel benieuwd hoe het hier is...

Zelf haal ik tegen 7 uur mn dochter uit bed, even tot 8 uur in het grote bed, dan naar beneden, aankleden eten etc. Verder de was, dochter vermaken, naar de vk, laatste dingen regelen voor de beeb, boodschappen doen en tussendoor op de bank met de laptop en mn dochter. Tegen 5 uur eten koken, eten en afwassen. Dan mn dochter naar bed en zelf op de bank met manlief. (als hij thuis is tenminste haha) Slapen lukt me helaas niet 's middags omdat mijn dochter niet of nauwelijks meer slaapt. Dat is wel een nadeel nu.

Zo vliegen de dagen hier voorbij haha. En voor we het weten zitten we in de kraamweek en is de beeb er!! Ik probeer dus zoveel mogelijk te genieten van de tijd met mn dochter, maar probeer haar ook alleen te laten. Zo kan ze wennen aan het feit dat mama bezig is. Ik was eerst bang dat ik me zou gaan vervelen, maar heb dat nog geen seconde gedaan.

Wat zijn jullie bezigheden??
Liefs ciomama

Leuk topic!

Ik sta elke ochtend om 7 uur op met mijn vriend, we ontbijten samen en ik zorg dat hij goed de deur uit komt. Daarna ga ik nog weer even terug naar bed, ik slaap zo slecht op het moment! Kan in geen enkele houding lekker liggen.
Rond half 9 sta ik dan rustig op, ik doe de huishoudelijke dingen meestal smorgens omdat ik dan de meeste energie heb. Voor de baby is alles eigenlijk wel klaar.
De rest van de dag is altijd anders, soms even het dorp in als de energie heb, vriendin op visite, of lekker crea bezig zijn. Ik ben erg actief met de naaimachine op het moment, van alles aan het maken voor de baby. Ook ga ik elke middag wel even een uurtje zitten/liggen.
Dan rond 5 uur eten koken, mijn vriend is er om 6 uur weer. De meeste avonden zitten we lekker op de bank samen maar vanavond wil ik even boodschapjes doen met de auto en we gaan ook regelmatig even bij mijn schoonouders koffie drinken.
Mijn dagen zijn niet heel spannend maar in het weekend wordt hier vaak geklust door mijn vriend en zijn vader waardoor ik weinig rust kan pakken. Ik heb die dagen door weeks dan echt nodig om weer even bij te komen.

ehm denk dat ik 1 van de saaisten ben

op maandag brengt mijn man Mara al om 7 uur naar de opvang en lig ik lang in bed, af en toe naar beneden voor eten en drinken of tv maar verder boven in bed, katjes erbij en laptop.
Dinsdags en donderdags/vrijdags brengt iemand anders Mara naar de opvang en haal ik haar uit bed, bij mij op hoge bed aankleden en knuffelen en beneden ontbijten (ze kan zelf de trap af met hulp) tot om 9 uur de taxi komt (opa of vriendin)
dan ontbijten en naar bed zie maandags
Woensdags komt de thuiszorg en halen zij haar uit bed, ik ben de eerste uurtjes erbij, ze kruipt bij mij op de bank en gaat lekker tegen mij aanliggen tijdens tv kijken.

maar ik lig vooral in bed, op de bank en probeer me zoet te houden met slapen, internetten en tv maar daar is zo weinig op. En bellen met vriendinnen hihihi
Meer zit er helaas niet in.
ik ben nog geen 8 uur wakker per dag
oja bevelen uitdelen hahaha zeggen wat mijn man moet halen, zeggen wat tamarah en thuiszorg moeten poetsen en online wat shoppen maar onderhand hebben we gewoon alles

Hoi, ik probeer tot 8 uur in bed te blijven liggen en daarna rustig opstarten en huishouden doen.
KLeine boodschappen haal ik zelf, en de grote met man lief.
Verder ben ik lekker aan het naaien. Heb het hemeltje zelf gemaakt en net een boxkleed gemaakt.
Zit al voor de kerst thuis, maar merk dat mijn dagen wel omvliegen.
Probeer ook leuke dingen te plannen. Komen vaak vriendinnen even een bakkie halen, en dat maakt de dag wel gezellig. Mijn man werk soms wel 6 dagenin de week, dus zit veel alleen.

Ik kan smiddags gelukkig wel slapen. Vooral nu heb ik dat echt wel nodig. Maar ik begrijp als je een kleine meid hebt, dit wel moeilijk kan worden

x yvonne

@zusteryvonne: Leuk dat jij ook zo creatief bent! Ik heb zelf 2 hoezen gemaakt voor een boxkleed. Ik vind die gekleurde allemaal heel leuk maar veel te duur. Nu ik het zelf maak is het een stuk goedkoper en veel leuker!

Als ik ga werken ga ik om 6 uur uit bed want begin om 7 uur,anders ga ik om 7,15 uit bed,kleed de kids aan geef ze eten breng mn dochter naar schs vool,terugweg vaak nog een boodschapje,dan koffie met een koek erbij.ga dan wat huishouden doen en met mn zoontje knuffelen,12 uur mn dochter weer halen en eten.weer terug naar school brengen,smiddag vaak nog wat huishouden of op forum hier.15.15 dochter weer ophalen.wat drinken met de kids.koken,eten en weer opruimen en kids naar bed brengen.even nog op de bank en naar bed toe.

lefs jootje

Ik doe lekker rustig aan ;-) mijn man staat vroeg op en ik draai me dan nog lekker even om. Soms maak ik zijn ontbijt als ik een rotnacht heb gehad en nog wakker ben.. maar de laatste tijd gaan de nachten gelukkig goed, dus ik zet de wekker uit en draai me om ;)
Het ligt eraan hoe laat ik opsta, maar of ik eet eerst of ik laat de hond lekker uit.
Ik ben zoiezo veel te vinden bij mijn ouders ;) lekker relaxen daar en spelen met mijn andere hond die bij mijn ouders woont.
Vaak genoeg nog even wat doen met mijn moeder en dan rond 14 uur weer naar huis.. relaxen.. en wachten tot mijn man thuis komt rond 16.15... ;) hij kookt dan lekker en gaan we lekker tv kijken ! 'savonds wandel ik de laatste tijd weer met de hond ! merk dat het me erg goed doet om nog even buiten te zijn voor het slapengaan ;)

En dan zit de dag er weer op ;) ik probeer me zo goed mogelijk te ontspannen ! dat lukt best goed :)

ik begin rond half 8 gaat de wekker. kinderen aankleden en mezelf aankleden, eten en naar school.
hond uitlaten, vaatwasser doen, rotzooi opruimen van pyjamas etc. bedden opschudden wasmachine aanzetten. ff wat drinken en achter de computer en dan wisselend donderdags ga ik altijd om 1015 weg mijn dochter halen op school en naar logopedie en andere dagen doe ik dan dingen in huis tot 12 uur kinderen halen eten, en weer naar school. meestal slaap ik dan 1 uur of half uur. 1515 weer kinderen halen. dan als er geen ijs ligt een beetje rommelen of hangen kinderen lekker spelen en anders ga kmet hun naar het ijs. dan 17 uur eten beginnen mannetje kom 1730 eten kinderen in bad en in bed. soms nog weg savonds en anders lekker in bad of lekker lezen of computeren savonds en dan rond 22.00 uur naarbed.. hele dag besteding hoor. hha

Terug
Bovenaan