Wat doen jullie!

hallo allemaal,

ik heb geen keuze, vanwegen een hartafwijking waar ik 31 oktober jl. aan geopereerd ben, moet ik in het ziekenhuis bevallen.

alles zal onder controle gehouden worden. mocht er nood aan de man zijn dan is er altijd een cardioloog en gyneacoloog aanwezig.

Weet nog niet hoet het zal gaan, of ik spontaan mag beginnen of dat ze het gaan opwekken. maar voor mezelf zou ik dat laatste wel prettig vinden.

Liefs Sylvia

Ik heb mijn eerste bevalling thuis gedaan en is echt heel goed verlopen,

het ziekenhuis geeft mij geen fijn idee  ben wel eens om andere redenen in het ziekenhuis verbleven en vond het alles behalve fijn.
Maar goed dat kan per ziekenhuis misschien wel verschillen

Ben nu van de 2de zwanger en wil graag weer thuis bevallen,nu heb ik ook wel het geluk dat het ziekenhuis een paar straten verderop is, als het wat verder zou zijn had ik misschien wel voor het kraamhotel gekozen maar dat kost allemaal extra dat vind ik niet nodig.Niks is zo fijn als je eigen huisje

Wat bv betreft is bij de eertste na 3 wkn stuk gelopen ivm ontsteking en erg ziek worden ik vind het nog steeds erg jammer dat het niet gelukt was.Bij de tweede ga k extra me best doen om het wel te laten lukken want dat is het echt dubbel en dwars waard!

Hallo,

Ik hoor eigenlijk bij de december mama's, maar die bestaat nog niet. Ik ben 15/12 uitgerekend.

@ ka Rosie: je mag zeker kiezen voor het ziekenhuis, maar als er geen medische indicatie is zal je een eigen bijdrage moeten betalen. Afhankelijk  van je verzekering kan dat wel oplopen.

Verder gaat 60% v.d. vrouwen die graag thuis willen bevallen van hun eerste kindje alsnog naar het ziekenhuis. Zo ook ik. Ik moest naar het ziekenhuis vanweg meconium in het vruchtwater (gepoept in vruchtwater, teken van benauwdheid). Ik was uiteindelijk heel blij dat ik er al was, want vervolgens met de vacuumdop geprobeerd: geen succes en uiteindelijk een keizersnee. Ik had er niet aan moeten denken om dan nog naar het ziekenhuis te moeten.
Bij de 2e moest ik dus ook naar het ziekenhuis, want na een keizersnee heb je geen keus meer. Eigenlijk ook wel zo praktisch: het is al besloten, dus klaar.
Ik heb ook goede ervaringen in dat ziekenhuis. Er zitten voor-en nadelen aan.

Een vrouwelijke collega van mijn man had nog vóór de eerste gezegd: altijd in het ziekenhuis bevallen: scheelt heel veel rotzooi. Later begreep ik dat, maar goed thuis helpt de kraamzorg ook wel mee.

Dus voor mijn derde ga ik met groot vertrouwen naar het ziekenhuis.

Verder heb ik beide dochters dik een half jaar borstvoeding gegeven en ben dat nu weer van plan. Hoewel ik een beetje preuts ben, vond ik het bij de 2e juist wel heel handig: je hebt t altijd op temperatuur bij je. Vervolgens kan je ten behoeve van de oudste ook gewoon op pad. Verder deed ik het zo dat niets te zien was. Ik vond dat 's nachts borstvoeding geven ook veel fijner, anders moet je helemaal een fles klaar maken. Nadeel is dat alleen jíj het kan geven, maar een man kan ook prima een kind uit bed halen en bij je brengen. Kan je gewoon liggend borstvoeding geven. Ik vond het ook wel heel bijzonder. Kolven vond ik wat minder prettig, maar ja, je kunt ook combineren.

Groet,
Tamar

quote: ka rosie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-03-2009 14:08:01'));

Hoihoi,
Ik zou graag thuis willen bevallen, lekker in mijn eigen omgeving, zodat ik kan doen en laten wat ik zelf wil. Maar ook omdat ik het wel bijzonder vind als je kindje in je eigen huis wordt geboren!
Ik ga ook borstvoeding geven als dat lukt, maar ben ook wel van plan om de kleine zo snel mogelijk ook aan de fles te laten wennen. De kleine van mijn zus heeft nooit uit de fles willen drinken, met als gevolg dat zij tussen haar werk door haar kind bij de creche moet gaan voeden.

Overigens kun je volgens mij niet zomaar kiezen voor een ziekenhuisbevalling. Dat ligt aan je verzekering en de medische noodzaak ervoor. Maar misschien bedoelen jullie wel het kraamhotel?

Groetjes, Karin

Hoi Karin, in het ziekenhuis bevallen is in de meeste gevallen "poliklinisch", zonder medische indicatie. Hiervoor betaal je  voor zover ik weet  wel een bijdrage, maar die wordt over het algemeen vergoed door de verzekering.

Ik wil het liefst in het ziekenhuis bevallen aangezien ik  anti-depressiva slik, en de kleine heeft zo'n 30 % kans op wat startproblemen na de bevalling, die vaak maar een dag of 3 duren, gelukkig.
Met mijn medicijnen mag ik wel borstvoeding geven, dus dat wil ik ook zeker proberen.

Groetjes, Roeie Klied

Hallo!

Bij mijn eerste bevalling moest ik noodgedwongen naar het ziekenhuis vanwege een torenhoge bloeddruk....
En het liefst was ik nu wel thuis bevallen maar helaas heeft mijn bloeddruk besloten om nu maar vast de pan uit te rijssen dus ben ik sinds vorige week al onder behandeling van de gynacoloog..... Heb dus geen keus meer, maakt me niet veel uit hoor belangrijkste is dat mijn kindje veilig en gezond ter wereld komt.....
Borstvoeding ging toen helaas maar 6 weken goed, hoop dat ik dat nu langer vol ga houden....

Groetjes Elke

Terug
Bovenaan