Wat doen met natte was, als je geen tijd hebt voor wassen

A

Anoniem

Guest
Even een praktisch vraagje:

sinds Ivar er is hebben we veel meer natte was dan anders (washandjes, handdoeken, natte of vieze kleertjes, maar ook hand- en theedoeken verschoon ik nu elke dag). Ik gooi dat allemaal in een emmer en probeer het regelmatig te wassen om vorming van "weer" te voorkomen. Maar ja, we wassen altijd 's nachts of in het weekend omdat de stroom dan goedkoper is, en als we dan druk zijn komt het er niet echt van. En dan blijft de natte was weleens te lang liggen.

Hoe doen jullie dat? Toch overdag wassen als er wat meer tijd voor is? Of hangen jullie het uit om te drogen zodat het in ieder geval niet kan gaan schimmelen?

Groetjes Jenneke

Uuuuhhhmmmm: 2 volwassen en 2 kinderen onder de 4 jaar: hier draaien de wasmachine én de droger overuren...... Niet zo mileubewust en niet zo goed voor de portemonnee, maar het is niet anders. Echt één van de meest opvallende dingen met twee kinderen vind ik nog steeds dat ik permanent een volle wasmand heb (en dat was nog erger toen sophie nog een baby was)

Natte was die er niet meteen ingaat, hang ik wel op zodat het niet gaat stinken.

Groetjes
Susan

Wij wassen hier (buiten de spoedgevallen om) ook alleen snachts en in het week-end. Eigenlijk zelfs alleen in het week-end, doordeweeks heb ik daar echt geen zin in. Wij hangen de natte dingen even te drogen over de muur-radiator, en gaan dan de mand in.
Liefs Nelleke

Wij hebben ook dubbelstroom, dus ik probeer ook zoveel mogelijk snachts en in het weekend te wassen. Maar vaak staat er hier overdag ook wel een wasje te draaien of te drogen. Het houdt gewoon nooit op!
Natte handdoeken hang ik over de rand van de wasmand, zodat het een beetje droogt. Als alles in een prop ligt gaat het eerder "weren" en stinken.
Maar inderdaad, vaak wassen. (lang leve de wasmachine, vroeger ging alles op de hand....pffff!)

Groetjes,
Ellen mv Julian

Wij wassen meestal  alleen in het weekend, behalve in noodgevallen. Wij hebben geen dubbele stroom (kan niet hebben maar een enkele meter). Maar ook al zouden we dat wel hebben, als het niet kan wachten, dan zet ik de wasmachine gewoon aan.
Natte was hang ik vaak in de badkamer over de douchekabine, of over de wasmand. Als het dan droog is gaat het de wasmand in.

Groetjes,
mv Tijs

Ik was de hele week door!! En nat spul wil ik nog weleens in een plastic zakje afbinden maar dan moet ik werken en was ik het s'avonds. De keukendoeken knal ik altijd tegen de wasmachine aan en gaan met de volgende 60 graden was mee. Ik ben zelf ook wel van de hygiene dus wil ik nog wel eens een emmer vullen met heet water om daar de vieze doeken in te doen. Maar dan heb ik een heel volle agenda en kan ik pas de volgende dag wassen.

Als je het mij vraagt: wassen! Bacteriën krijgen anders een kans!

Succes
Renske

Nat spul hangen we uit tegen de wasmanden of in de douche. Wij wassen ook gemiddeld 3 keer in de week, Maandag doet hubbie de was en als ik dinsdag thuis ben strijk ik de was meteen weg. Een droger mis ik nog wel, nu hangt de zolder helemaal vol en dat beddengoed past niet echt lekker op zolder....
Op zolder staat de wasmachine dus ik heb 4 al gesorteerde stapeltjes was (kook, wit, bont en "van alles wat"   liggen (wasmanden gebruik ik echt niet vaak, alleen om nate was te drogen). Is het stapeltje een bergje geworden, dan gaat het de wasmachine in!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Ik moet bijna elke dag wel wassen, dus bij zal er niet snel het weer in komen.

Liefs sandra

Terug
Bovenaan