Wat doet je partner extra?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb even een vraag en ben nieuwsgierig hoe jullie hiermee omgaan. Mijn vriend en ik zijn bezig voor onze eerste en ik slik pillen voor het opwekken van m’n eisprong. Mijn vriend is gestopt met roken en slikt vitaminen van Davitamon (o.a foliumzuur etc), 2 goede zaken als je het mij vraagt. Nu drinkt hij wel af en toe een biertje/ borelletje, voornamelijk in het weekend. Is dat heel erg denken jullie? Wil er ook weer niet al te veel druk op leggen. Drinken jullie partners alcohol (ook rondom je ovu) of stoppen die er wel helemaal mee?</p>
 
Mijn man heeft gewoon gedronken toen we zwanger wilde worden. Wij vonden het niet nodig dat hij helemaal niet zou drinken op dat moment. Kan me voorstellen dat je dit wel doet als zwanger worden moeilijker is.

Mijn man is pas gestopt met drinken toen ik 37 weken zwanger was. Je wilt geen dronken man aan je bevalbed ?
 
Tijdens het proberen zwanger te worden dronk mijn man af en toe een borrel, maar nooit echt veel. Nu ik zwanger ben drinkt hij eigenlijk ook niet. Verder at hij in die tijd meer noten en fruit (kiwi schijnt goed te zijn voor de beweeglijkheid van het zaad).
 
Ik ben nu zwanger van de 3e en mijn man heeft nooit iets extra gedaan of iets juist gelaten. Hij heeft nooit pillen geslikt of extra gezond geleefd. Drinkt ongeveer 2 speciaal biertjes per week en 2 glaasjes wijn.

Nu was ik bij alle 3 de kinderen binnen 3 rondes zwanger dus tja, misschien is het ook makkelijk praten. We hebben er weinig voor hoeven doen. Als het een jaar geduurd zou hebben voordat ik zwanger raakte, had ik me misschien wel meer verdiept in zulke dingen maar voor ons is het niet nodig geweest. Ik vond het sowieso niet nodig om vanaf ronde 1 er zo mee bezig te zijn en mijn/zijn levensstijl aan te passen.

Maar ik denk ook niet dat af en toe wat alcohol kwaad kan. Ik heb ook gewoon alcohol gedronken totdat ik wist dat ik zwanger was met ruim 4 weken, tijdens alle zwangerschappen. Kan geen kwaad, mn dochters zijn kerngezond en de baby in mn buik ook
 
Hopelijk heb je snel een positieve test in handen.
Dat je partner af en toe een biertje drinkt moet kunnen hoor. Geen rond je ovi om de dag klussen dan komt het vanzelf hopelijk goed.
Mijn partner dronk/drinkt elk weekend wel stevig door. Hij rookt ook echt een pakje per dag zo en ik ben momenteel ook gewoon zwanger dus succes en lekker blijven klussen
 
Ik dronk niet na mijn eisprong. Alcohol kan wel kwaad, ook als er nog geen placenta is. Mijn man is sowieso geen grote drinker. Dus dat ene biertje af en toe maakten we ons geen zorgen om. Totdat we met vruchtbaarheidsbehandelingen begonnen en de fertiliteitsarts aangaf dat alcoholvrij beter was, voor beiden. Vanaf toen tot de eerste echo niks gedronken. 
2e zwangerschap startten we direct in het ziekenhuis, dus ook weer alcoholvrij tot de eerste echo. Ik heb overigens nog geen druppel gedronken sinds het traject voor de eerste, maar dat had meer te maken met dat ik er geen behoefte aan had. Mijn man heeft in de tussentijd wel weer af en toe een enkel biertje gedronken. 
 
Wat goed dat je partner ook op zijn leefstijl let. Uit onderzoek blijkt dat roken de vruchtbaarheid bij de man vermindert, dus zeker als jullie in een traject zitten is het goed dat hij daarmee gestopt is. Af en toe een drankje heeft op de vruchtbaarheid van de man niet zo veel invloed. Zolang hij dus niet veel drinkt lijkt het me geen probleem, en denk ook wel fijn voor hem als niet alles in het teken van de kinderwens hoeft te staan. Voor vrouwen is het wel beter om niet te drinken als je zwanger kan zijn, dus na je ovulatie. Ook al is er nog geen navelstreng, het komt dan toch bij de baby. Verder geldt hetzelfde als bij mannen: af en toe een drankje kan geen kwaad, elke dag of veel drinken zorgt voor verminderde vruchtbaarheid.
Ik dronk zelf nooit in de periode na mijn ovulatie, en sporadisch in de weken ervoor (lange cyclus). Mijn partner dronk af en toe, maar lette er wel op dat het niet te veel was. We hebben er een jaar over gedaan om zwanger te raken, ook op gegeven moment gestart met medicatie om eisprong op te wekken. Dus we zagen we de 'noodzaak' van doen wat we konden qua leefstijl om de kans te vergroten, maar het is ook wel fijn als de boog niet altijd gespannen is, en je dus af en toe wel een drankje kon nemen. 
 
Ik sluit me aan bij RomyVM, met als sidenote dat het de derde ronde raak was bij ons eerste kindje. 


Ik heb gerookt tot aan de 1e echo (met 5 weken ivm eerdere bbz) en daarna geen sigaret/alcohol meer aangeraakt. 


Vooral doen waar jullie je goed bij voelen!!
 
Terug
Bovenaan