Wat doet je partner extra?

Rondom jouw ovulatie  kan je partner prima een drankje drinken. Sperma heeft een omlooptijd zeg maar van 3 maanden, dus als hij nu ziek zou zijn is dat over 3 maanden merkbaar in zijn sperma :)
 
Mijn partner slikt extra vitamine ook goed voor de vruchtbaarheid voor een man drinkt geen druppel al 4 maanden. Maar nog steeds niet zwanger hoor. Wij deden het eerst om de dag rond de ovulatie en niet gaan we is kijken als ik een positieve ovulatietest heb om het dan pas te doen. Bij mijn zoon hadden we op de dag van de positieve ovulatietest sex en het was raak. Dus ben heel benieuwd nu. Succes iedereen ??
 
Het valt en staat met hoeveel alcohol er gedronken wordt. 1 avond flink doorzakken heeft invloed op de hele spermavoorraad gedurende 7 weken lang… daarna is de voorraad weer ververst. Beter geen alcohol of max twee glazen, maar in ieder geval nooit meer dan vier glazen ivm de impact op de gehele voorraad 7 weken lang. Als man zijnde zou ik me hier denk ik nog niet erg druk om maken als we net begonnen zijn met proberen. Maar als je echt lange tijd bezig bent, of in een traject zit dan bij voorkeur niets of in ieder geval het maximale wat ik hierboven noemde. En dat is voor sommige mannen makkelijker gezegd dan gedaan spreek ik helaas uit ervaring.
 
Hoi meiden,
 
Dank voor jullie reacties. Het doet me goed om ervaringen met elkaar te kunnen delen. We hebben immers hetzelfde doel, dan kunne we elkaar maar beter steunen en helpen toch?
 
@Taps:
Ja precies, daar ben ik het mee eens. Wij vallen wel een beetje in de categorie ‘het gaat wat moeilijker’ maar dat ligt (voor zover wij weten) niet aan mijn vriend, maar aan mij. Ben nu aan het begin van mijn 3e ronde met medicatie, 1e sloeg niet aan, de 2e wel. Dus heb nu pas 1 ronde met (een goede) eisprong gehad. Daarvoor 6 maanden helemaal niets. Dus het voelt nu wel heel erg alsof we ieder moment moeten aangrijpen, maar tegelijkertijd hebben we pas 1 goede kans gehad, dus wil het ook wel weer leuk houden.
Slim, van die 37 weken, haha!
 
@Gebruiker10121557:
Goede tip, van de noten en fruit. Ik ben al heel erg blij dat hij gestopt is met roken en dat hij met de vitamines is begonnen. Hij wilde sowieso al aan de vitaminen dus gezien de periode waar we nu in zitten leek het ons wel goed om in ieder geval ook vitamines/mineralen te nemen die goed zijn voor de vruchtbaarheid. 
 
@RomyVM:
Fijn dat je 3 keer zo snel zwanger was! Geniet van je zwangerschap!
Kan me heel goed voorstellen dat je er dan ook niet al te veel mee bezig bent. Ik wou dat ik het helemaal los kon laten en de instelling kon hebben: “We zien het wel!”, maar helaas is die instelling verdwenen sinds we in het medische traject zitten. Goed om te lezen dat de alcohol dus geen (grote) impact heeft gehad. Mijn vriend is al zo lief en leeft al zo veel mee, wil hem ook niet zijn drankjes ontnemen als dat echt geen grote dealbreaker is. 
 
@Samdg:
Dank je, ik hoop het ook! Gefeliciteerd, geniet van je zwangerschap. 
 
@Lewis:
Ik begrijp je keuze in dat geval ook heel goed! 
 
@Eva:
Ja, ik ben er wel heel blij mee dat hij er ook op let. Ik ben me er pas later in gaan verdiepen, had geen idee dat foliumzuur ook goed voor de man is, en niet alleen voor de vrouw. We hebben samen een grote wens dus blij dat hij op die manier ook zijn steentje bijdraagt. 
 
Precies wat jij zegt is ook de reden dat ik het even voorleg hier; ik snap zelf ook wel dat het altijd beter is om niet te drinken dan wel, maar ja; het moet ook een beetje leuk blijven. Na mijn ovulatie drink ik inderdaad ook amper tot niet; ik ben sowieso aanzienlijk minder gaan drinken sinds onze kinderwens. Voorheen kon ik wel flink doordrinken (in het weekend) maar dit doe ik nu niet meer. Zowel na mijn ovulatie als ervoor, ik ben bang dat mijn medicatie hier minder goed door gaat werken en dat risico wil ik niet lopen. 
 
Mag ik vragen met welke medicatie je bent gestart om je eisprong op te wekken? Hoe snel ben je daarna zwanger geraakt? 
 
@HeHoLetsGo:
Dank voor je reactie!
 
@Ananasss:
Daar heb je ook een goed punt. Gevoelsmatig lijkt het me prettig als hij niet al te veel drinkt rond mijn ovulatie; maar het is de vraag of dat überhaupt zo veel effect heeft inderdaad op dat moment. Zelf houd ik er wel rekening mee dat ik dan niet te veel drink. 
 
@hartjefeb:
Vervelend dat je nog geen positieve test in handen hebt mogen hebben. Ik snap je punt; zelfs als je er alles aan doet hoeft het nog niet per definitie te lukken, misschien is het dan ook wel des te teleurstellender als je ongesteld wordt. Lijkt me goed om zoiets te proberen, je weet het nooit! Ons plan is om het vanaf dag 10 om de dag te doen (mochten we vaker zin hebben, kan het natuurlijk vaker), had vorige cyclus voor dag 19 een eisprong dus dan is het wel te doen. Voorheen had ik heeeele lange cyclussen en dan was het echt geen doen om het om de dag te doen, dus ben echt blij dat ik niet meer in die situatie zit. Jij ook heel veel succes!!
 
@BibiWa:
Ah ja precies, ik snap het. We moeten gewoon proberen om het niet te gek te maken en ik moet proberen me niet druk te maken als hij (naar mijn gevoel) een drankje te veel neemt. Het moet leuk blijven en hopelijk is het voldoende om dit jaar een positieve test in handen te hebben. 
 
Ik heb nog een vraag voor jullie allemaal: misschien een rare vraag, maar ik ben toch benieuwd hoe jullie hierin staan. 
 
Mijn partner en ik hebben wel geregeld orale seks voordat we er ‘voor gaan’. Voornamelijk mijn partner vindt dit heel fijn en raakt hier echt opgewonden van. De ronde hiervoor vertelde ik hem dat het beter is om dat niet te doen (speeksel schijnt slecht te zijn voor het zaad??) dus hebben we het gelaten. Nu twijfel ik wel om het gewoon te doen; goede, fijne seks is ook belangrijk toch? Misschien weegt het feit dat mijn partner heel erg opgewonden is wel zwaarder dan als we geen speeksel gebruiken? Wat is jullie ervaring, is het echt heel slecht voor de zaadkwaliteit? 
 
 
Het belangrijkste is dat de seks prettig blijft. Hoe beter het voorspel, hoe beter de kwaliteit van het sperma. Speeksel is inderdaad niet goed voor de spermakwaliteit. Ik zou me daar persoonlijk niet te druk over maken. Wellicht dat ik een nat washandje naast het bed zou leggen om me voor de penetratie even op te frissen (speeksel weghalen). Maar zolang zijn kwaliteit goed is en je niet al heel erg lang bezig bent is het het fijnst om gewoon normaal goede seks te hebben. In ons geval waren wij echt lang bezig. Seks was ook echt niet meer leuk, had alleen nog te maken met proberen zwanger te worden.
 
Mijn man heeft de alcohol laten staan, en omdat we er ook meer dan 3 maanden over deden zal dat geen effect hebben gehad op z'n zaad tegen de tijd dat ik zwanger raakte. Ikzelf dronk al jaren niet meer toen we het gingen proberen en slikte een leger aan vitaminesupplementen en ben op dieet gegaan (meer vette vis) toen bleek dat ik PCOS had. Vitamines slikken doet en deed hij niet.

Ik ben nu zwanger dus van mij mag hij weer drinken (nu heeft ons kindje immers geen kans op fetal alcohol syndrome door wat hij drinkt, terwijl dat wel zo is als je partner drinkt voorafgaand aan de bevruchting), maar doet hij dat alsnog niet (alleen alcoholvrij bier), al denk ik dat dat wel deels komt door de corona situatie (hij ziet minder vrienden 's avonds en ik drink uiteraard niet) en het feit dat ons zoontje nog regelmatig 's nachts of 's morgens erg vroeg wakker wordt en hij met alcohol op gewoon niet zo uitgerust is voor de nieuwe dag. 

Qua seks hebben wij nooit bijzondere standjes of handelingen gedaan of gelaten vanwege de kinderwens, het moet wel leuk blijven.
 
@elsie je kind heeft geen kans op foetaal alcoholsyndroom als je man drinkt ik weet niet waar je dat vandaan hebt? Want dat klopt echt pertinent niet. Foetaal alcohol syndroom kan optreden als je als moeder gedurende de zwangerschap teveel alcohol drinkt en omdat het lastig is om aan te geven hoeveel teveel is wordt geadviseerd helemaal geen alcohol te drinken. Maar de man heeft hier 0,0 invloed op
 
Inderdaad, FAS wordt niet veroorzaakt door alcohol bij de man. Enkel alcohol bij de vrouw tijdens een zwangerschap kan FAS tot gevolg hebben!
 
Terug
Bovenaan