Wat draagt jullie kind 's nachts?

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Ik ben heel benieuwd wat jullie kindjes dragen 's nachts. Ik heb soms het vermoeden dat Vera het koud heeft. Alleen ik dacht juist dat ze het vooral niet te warm mogen hebben.
Nu ben ik van plan om haar vannacht een slaapzak met mouwen aan te doen, een romper en een bovenkant van een pyamaatje. Daaroverheen twee dekentjes in een dekbedhoes.
Is dit warm genoeg of is dit té warm?

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

Groet Karin

Hoi Karin,

Mij lijkt het wat warm, maar hoe koud is het kamertje waarin Vera slaapt?
Quintijn (27/7/07) draagt 's nachts een romper, het shirt van z'n pyjama, sokjes, een badstoffen slaapzak van de hema (zonder mouwen, maar wel lekker warm), en hij ligt onder een lakentje en 1 deken. Waar ik wel op let is dat ik hem echt tot de schouders instop. Hij is nog nooit koud wakker geworden.
Maar vraag het anders eens op het cb!

Groetjes,
Noa

mij lijkt dat ook wat te warm.
lorena(17-7-07) trek ik over het rompertje een pyama truitje en een majootje aan(er was geen pyamabroekje vandaar). en dan ligt ze onder een lakentje en een dekentje. Ze heeft het zo warm zat. en als het echt koud in de slaapkamer is, leg ik er een handdoekje over heen. en dat volstaat ook

liefs wendy

Hoi,

Het ligt er inderdaad denk ik aan hoe warm het kamertje is. Bij ons is het nog al koud boven. Mijn zoontje heeft een rompertje aan, pyamaatje, slaapzak met mouwen en een deken dubbel over. Lijkt zo best veel maar hij voelt lekker warm aan 's ochtends, niet oververhit ofzo.
Succes!

Tam

hoi,

Levi heeft een romper, pyamaatje en een slaapzak met mouwen aan en het is gemiddeld 18/19 graden in zijn kamertje. Dekens is met hem niet zo handig want hij zwerft zijn hele bed door dus hij heeft een lekkere warme slaapzak (van www.slaapje.nl echt super)

groetjes chimene

Hoi Karin

Het ligt aan de temperatuur van de kamer en ook een beetje aan het kindje.
Mijn dochtertje is een echt warmtediertje (mama ook,broers niet).Vlak na de geboorte werd ze ook maar niet warmer dan 36 graden.Hoeveel kruiken ze ook kreeg.
Nog steeds heeft ze dit regelmatig en ze is nu alweer een half jaar oud.

Ze slaapt als volgt:
-Rompertje (zonder mouwen)
-Tricot pyjama
-Slaapzak met mouwen
-Laken
-Dekentje

Verder slaapt ze nog in de wieg.
En als ze om een uur of 10 a 11 als wij naar bed gaan wakker wordt dan krijgt ze een kruik.Daarna slaapt ze door tot een uur of 8.
Alswe haar die kruik niet geven blijft ze 's nachts wakker worden.

Groetjes Jessica

Wij hebben boven ook koude kamers.
geen cv.
Elektrisch kacheltje staat al op haar kamer voor eht geval dat. Maar tot nog to niet gebruikt.
Ze draagt 's nachts romper, pyama en een winterslaapzak zonder mouwen.
Heb er ook wel vast een m lange mouwen hangen maar daar wil ik zo lang mogelijk mee wachten.
Verder doe ik altijd sokjes om de voetjes en om de handjes. Ze ligt altijd hoe goed je der ook instopt met de handjes boven de dekens. Waren af en to net ijsklontjes.
Ze ligt onder een lakentje met een katoenen deken.
Dat stop ik goed in en dan leg ik er een fleecdekentje losjes overheen.

Hoi Karin,
Leuk onderwerp!!!
Veerle (28-05) ligt meestal in een badstoffen rompertje met lange mouwen en in een dikke slaapzak van de hema zonder mouwen met 1 enkel dekentje + lakentje. Het dekentje ligt ongeveer tot haar heupjes. Ze heeft het nooit koud en voelt lekker aan in haar nekje. Oja bij Veerle op haar kamertje is het zo rond de 15 a 16 graden.
Groetjes,
Floor

Terug
Bovenaan